Januari stormen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Januari stormen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Januari stormen

Blijf op de hoogte en volg Mariet

22 Januari 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville

Misschien dacht hij, dat is een lantaarnpaal
of een boompje in het gras
ik stond heel stil, ja dat is waar
en zag het niet komen tot het te laat was
die hond, die plaste tegen mijn been
gatverdammie, dat was pas naar
zoiets moet mij nu gebeuren
ik voelde mij bezeikt...
echt waar !!!

Goeiemorgen lieve mensen,

Het gedicht is over het oudjaars weekend toen ik natgeplast werd door de hond van de buren van Misty en Kelly, echt een vieze boel, moet me er nog van schudden maar och ja, douchen en de wasmachine leverden een bijdrage om me weer schoon te voelen.

Het was me weer een weekje zeg. Op zondag de nieuwjaarsborrel van Nederlanders in Jacksonville, Hennie (uit Echt) en ik togen rond half drie uur richting St Augustine, een uurtje rijden met een trommel versgebakken hartjes wafels, het is tenslotte traditie in mijn familie en het restaurant waar we bijeen zouden komen lag tussen de rivier en het strand, Caps on the Water, met een Nederlandse eigenaar – die we niet zagen – het was een gezellige rit er naar toe. Hennie zou rijden maar haar gewrichten speelden op dus namen we mijn autootje. Een aantal Dutchies waren er al dus een gezellig onthaal met de nodige knuffels en kusjes. Ik ontmoette een aantal mensen die ik nog niet had gezien zoals Els en Karen en het was supergezellig. De wafels waren op in no time, vooral de kids van Sabina en Bas en van Diana wisten er wel weg mee.

Het was mooi, daar aan de rivier, knus terras met leuke hoekjes en een mooi uitzicht, vooral toen de zon onderging en ik maakte een aantal mooie foto's. Ook aten we Belgische frieten en ja hoor, sate saus, yumm !!!!

Rond 6 uur reden we weer huiswaarts, ik rijd liever niet in het donker maar voor we wisten, met al het gekwebbel, in het plat natuurlijk, waren we in no time thuis.

Ravyn was niet opgehaald dus die bleef nog een dag, de scholen waren vrij maandag voor Martin Luther King Day.

Die zondag was ik begonnen aan nieuwe medicatie, toen ik in oktober naar de cardioloog ging schreef hij mij Zetia voor als extra aanvulling op mijn Lipitor voor de cholesterol om mijn lever te helpen maar Zetia is duur, 60 dollars per maand voor 30 pillen en aangezien volgens internet er een generic (goedkopere versie, zeg maar eigen merk) op de markt zou komen, wachtte ik af. Die generic haalde ik dus zaterdag op, nu hoefde ik maar 10 dollars voor 30 pillen te betalen. Ik begon dus zondag en maandag morgen voelde ik me raar. Om niet het risico te lopen dat het van de pillen kwam en niet van het stressige weekend meldde ik me ziek en sliep bijna de hele dag.

Maandag morgen ontsnapte ook Scarlett, ze moet met iemand naar buiten zijn geglipt en we konden haar nergens vinden, waarschijnlijk hebben de buitenkatten Sandy en Freckles haar weggejaagd en het duurde tot woensdag morgen toen ik gemiauw hoorde, dat ik haar buiten bij het schuurtje terug vond. Ze zijn goed gewend, die twee al is er van zusterlijke liefde geen spraken, ze grommen tegen elkaar en zo. Scarlett slaapt bij mij op bed, liefs onder de deken en Melly gewoon op mijn buro of in de kast in een mand.
Deze week was er dus maar een dag dat ik echt 8 uur werkte, ik nam hier en daar een uurtje vrij en vrijdag zelfs twee en ging het nieuwe huis van Diana, Edwin en kids bewonderen. En mooi dat het was, oergezellig en met een screened in buitengedeelte met zwembad dat bijna net zo groot was als het huis zelf, ideaal voor het weer hier, geen muggen en lekker buiten zitten tot in de late uurtjes.

Donderdag een geweldig bericht toen ik thuis kwam, Janine en Tom hadden hun zoontje Timo verwelkomt die morgen, weliswaar twee weekjes vroeger als verwacht maar alles ging goed en snel en het is een mooi kindje, oud tante Mariet heeft het kadootje al klaarliggen als ik hem in april ga bewonderen.

Vrijdag dan de dag dat Trump officieel president werd, weer een hoop larie met de pers die vandaag werd beschuldigd van het vervalsen van nieuws en foto's over het aantal mensen dat aanwezig was. Als dit de toon zet tot de komende 4 jaar houd ik mijn hart vast.
Gisteren een massale opkomst voor alle vrouwenmarsen over het hele land en in Europa voor gelijke rechten voor iedereen en alles verliep vredig en zo hoort het ook !!

Vrijdag avond kwam Ravyn weer voor het weekend, onderhand traditie en op dit moment is ze aan het spelen buiten met de dochter van de achterburen, Nia, in hun tuin en ik houd vanaf mijn woonkamer een oogje op die twee. Het kan nu nog want later vanmiddag worden er flinke buien verwacht met onweer, hagel en zelfs kans op tornado's. Deze storm die naar ons onderweg is heeft in verschillende staten heel slecht weer veroorzaakt en verscheidene doden dus oppassen geblazen, hopelijk trekt hij snel langs zonder al te veel schade. Ik lees net dat alleen al in Georgia, onze buurstaat zover 11 doden zijn gevallen door de storm.

Gisteren was het lekker, zonnig en warm met zo'n 26 graden dus we gingen yardsalen, was al een tijdje geleden en Susan ook mee. Ik vond eem foodprocessor/blender voor een tientje (ben allang op zoek naar zoiets voor mijn groentes en zo) en een buggy voor 3 zodat Darian die niet mee hoeft te slepen als ze op bezoek komt met de kids. Ook een mooi metalen rek en en een leuke trui met capuchon voor Ravyn. Er waren niet zoveel yardsales, ze hadden het slechte weer eerder verwacht dan vanmiddag dus om 12.30 was het welletjes voor ons.

Raini kwam terug van Georgia, Star van Daytona en ik had een hartig woordje met Ian daar doordat hij vrienden hier had op vrijdag (en feitelijk elke avond deze week) en ik steeds maar wakker werd van deuren die niet zachtzinnig geopend en gesloten werden en daarbovenop zijn hond nog begon te janken wat mijn nachtrust verstoorde, verzoek, dat niet meer te doen, hij voelde zich schuldig en gisteravond was het een stuk rustiger.

Ik heb vanmorgen al met Rob, Sylvia en de meiden geskyped en ga zo dadelijk een beschuitje met muisjes eten op de kleine Timo.

En voor de rest van de dag, we zien wel, komende week gewone diensten maar wel zaterdag werken en woensdag vrij dus eens kijken wat er zoal draait in de bioscoop en dan de week erop, allemaal late diensten, 12.30 – 9.30 en 11.00 – 8.00 dus balen maar ja, niks aan te doen. Ik kreeg wel 100 dollars bonus voor mijn Uverse verkopen en hopelijk mijn kwartaal bonus op de volgende paycheck. Ook moet ik aan de belasting papieren beginnen, ben benieuwd wat ik terug krijg, mijn eerste keer dat ik alleen voor mezelf invul.

Ik wens jullie allemaal een mooie, vredige en zonnige week !!!

Liefs van Mariet xx

PS voor foto's klik op :