Wij volgend de sterre daarginder boven de stal - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Wij volgend de sterre daarginder boven de stal - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Wij volgend de sterre daarginder boven de stal

Blijf op de hoogte en volg Mariet

18 December 2016 | Verenigde Staten, Jacksonville

De wereld rondom ons heen staat in brand
verdwenen zijn normen en waarden
Het gaat om macht, om geld, meer macht
en om het niet aanvaarden
Dat anderen anders denken dan wij
hun levenspatroon en hun wensen
maar is het niet zo dat wij eigenlijk allemaal hetzelfde zijn
allemaal mensen
wij jagen en jachten, te druk met wat
zovelen belangrijk vinden
wij smachten naar glitter, naar goud en goed
en denken ons daar mee te binden
aan eeuwig leven, aan nooit genoeg
aan meer dan we nodig hebben
verborgen zijn naastenliefde en klein geluk
verborgen achter reusachtige hebzuchtige webben
Als ik naar de beelden kijk op tv
naar de foto's van kinderen die lijden
dan denk ik aan vroeger, aan mijn eigen jeugd
en wens voor Kerst betere tijden
Elk mensen leven heeft onmetelijk veel waarde
Terwijl ik zit met een enkele kaars
bid ik voor vrede
vrede op aarde
Zalig Kerstfeest allemaal, laat een kaarsje branden, in je huis, in je hart en laten we maar weer eens hopen op vrede in 2017

Goeiemorgen lieve mensen,

Gisteren was Martin's verjaardag, hij zou 53 jaar zijn geworden. Ik werd verrast 's morgens met een droom. Ik droomde dat ik in bed lag maar ik sliep niet. De kamer was mij totaal onbekend en ik lag met mijn ogen dicht. Opeens hoorde ik de stem van mijn moeder , ze zei, ze is in de slaapkamer, ik denk dat ze slaapt. Martin kwam de slaapkamer binnen, hij zei niks maar raakte mijn schouder aan, ik opende mijn ogen en hij nam mijn gezicht in zijn handen en kuste me, toen werd ik wakker met een ongelofelijk geluksgevoel in mijn hart. Er was geen verdriet, geen tranen alleen maar geluk. Ik draaide me om en het was 7.14 op mijn klok. Wat een geschenk was dit !!

Het was een drukke week met op het werk allerlei problemen met systemen en daardoor raakten mijn cijfers van slag maar ik heb nog twee weken om het in te halen want tenslotte wil ik wel mijn bonus halen. Ik weet het, het is balen maar niemand die er iets aan doet en dat zorgt voor veel frustratie bij iedereen. Mijn manager is op vakantie voor de rest van het jaar en hopelijk wordt het de komende week wat relaxter.

Afgelopen woensdag was ik vrij, ik wilde naar de film maar er was niks wat mij trok dus rond elf uur zette ik mijn GPS aan en reed over de Buckman brug naar de southside, er is een Belgisch winkeltje anex lunchroom daar en dat wilde ik uit proberen. Ik had Hennie gebeld maar die had het druk met de kleinkids. Het winkeltje wordt gerund door een echtpaar uit de buurt van Hasselt en ze hadden me toch lekkere spulletjes. Heel veel bonbons, Belgisch spekjes, marsepein, peperkoek, teveel om uit te noemen en allemaal geimporteerd. Ik at twee lekkere versgebakken wafels met sinaasappel gelei en slagroom en natuurlijk een beker warme chocolademelk erbij, heerlijk. Ook kocht ik een peperkoek in de vorm van een kerstboom met sucade. Lekker kletsen met de mevrouw over Amerikanen, over Aline die ook chocolaatjes maakt en over het feit dat ze niemand konden krijgen voor vrijdag en zaterdag in de winkel. Jammer dat ik al 40 uur werk anders zou ik dat best willen. Ze zijn aan het bekijken om een tweede winkel te openen, ze hadden er eentje in San Marco maar door de orkaan hadden ze heel veel wateroverlast en moesten sluiten. Nu zijn ze erover aan het denken om iets in Fleming Island te openen maar het probleem is personeel vinden dat te vertrouwen is want jezelf kunt natuurlijk maar op een plek zijn.

Daarna ging ik shoppen, eerst bij Kohl's, toen Winn Dixie, Super Target en Rowe's. Ik kocht een konijn bij de laatste supermarkt en dat ga ik vandaag klaarmaken, alleen nog verse champignons halen en dan lekker met gebakken aardappeltjes en boontjes. Ian heeft nog nooit konijn gegeten dus ik heb besloten om het gewoon te bakken en niet in het zuur te zetten.

Ook is de kogel door de kerk wat betreft Kerst en ik heb tegen scheentjes aangeschopt maar dat doet me niks in dit geval. Kelly en Misty hebben Misty's familie op bezoek dus Georgia was geen optie.

Ik besloot om hier Kerst te vieren met Ian en Ravyn die kerstavond komt en ik heb Darian, Josh en de kids uitgenodigd. Rainy gaat naar Daytona met Star – het is weer aan trouwens, wat vermoeiend zo'n knipperlicht relatie – en toen ik het haar vertelde zei ze, maar niet de kerstkadootjes. Ik zei ja, die doe ik ook, ik heb alleen wat voor de kids en ik ga dat niet allemaal mee naar Georgia sjouwen over twee weken of zo als ze ons Kerst diner daar willen doen, en dan weer alles terug, doe ik niet. Trouwens zei ik, dat was afgelopen jaar ook het plan en het is er nooit van gekomen dus deze keer doe ik het allemaal hier op Kerst dag, ze was helemaal niet blij met mijn antwoord.

Even een prettige onderbreking met typen, ik heb net geskyped met Frank en Rob en natuurlijk al de lieve meisjes, heel fijn en lekker gezellig als bij elkaar op bezoek gaan.

Ik verheug me op Kerst, drie dagen vrij, zaterdag, zondag en maandag en ik ga lekker eten koken, een grote beenham, waarschijnlijk steaks en natuurlijk chocolade mousse, allang niet meer gemaakt vanwege het warme weer. Het ziet er naar uit dat het lekker wordt met Kerst, zo rond de 24 graden en als het kan, gaan we buiten eten. Ik heb het speeltoestel buiten en de trap auto voor Josh dus terwijl de kleintjes spelen kunnen de groten smullen. Hetzelfde geldt ook voor Nieuwjaar, ook drie dagen vrij.

Ik wens jullie allemaal gezegende Kerstdagen met elkaar en geniet van de familie sfeer en de warme lichtjes...

Liefs van Mariet xx

• 20 December 2016 - 10:55

Joke Heijnen:

Lieve Mariet, wat een bijzondere droom ,de tranen sprongen in mijn ogen, hier kun je weer een beetje op teren.
    Nico is bij Judith, wat begon als grapje, ze had een hersenschudding en mag deze week niet werken, eindigde ermee dat hij woensdagavond besloot om naar haar toe te gaan.
    Ik zei voor de grap dan ga ik erheen ,maar ja ik zit op drie koren ,twee alleen voor de kerst ,dus toen Nico dat naar voren bracht, zei ik dan ga jij toch, en ja dat hoef je maar een keer te zeggen, Judith knapte gelijk op.
    Nou joh ik hoop dat je konijn lekker smaakt, maar dat zal best, dat is aan jou wel toevertrouwd , heb het ooit als kind eens gegeten, weet niet meer hoe het toen smaakte.
    Ik ga met mijn schoonzus naar mijn zus, gourmetten, vind ik altijd gezellig en lekker, geen stress over recepten.
    Lieverd ,voor jou ook gezegende dagen en alle goeds voor 2017.

• 20 December 2016 - 20:34

Mieke:

Ha Mariet
    Als ik jou verhaal lees Dan kan ik net zo goed een boek openslaan
    Zo goed mooi en en van alles meemakend
    Als ik lees wat jij wel niet allemaal kookt loopt het water in mijn mond
    Tonny komt de kerstdagen naar Helden En eet 2de kerstdag samen met de kinderen
    waar wij bij ieder een gerecht gaan eten doen we uren over
    Lekker wandelend hier in de regen naar toe
    Kelly en Patrick draaien goed met hun nieuwe zaak Gaan wij al daar al optijd helpen
    Mariet wij wensen jou mooie kerstdagen
    En een knallend maar vooral gezond 2017 XXXXXX
    Liefs uit Helden