Stipjes of strepen ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Stipjes of strepen ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Stipjes of strepen ?

Blijf op de hoogte en volg Mariet

30 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Jacksonville

Geluk zit in de zonnestralen
die mijn gezicht verwarmen in zachte gloed
geluk voel ik diep van binnen
als ik het groene gras streel met mijn voet
ik ben zielsblij met een foto
van mijn meisjes ver van hier
en 's avonds, alleen met mijn gedachten
geniet ik intens van een koud flesje bier

je hebt niet veel nodig om geluk te proeven
hoeft niet aan verre stranden te vertoeven
zoek het geluk in de kleinste dingen
ze maken je blij en heerlijk warm van binnen

Gopeiemorgen lieve mensen,

En weer is er een week voorbij, een week waarin zoveel gebeurde over de hele wereld en in mijn kleine wereldje natuurlijk ook weer.

Vandaag heb ik maar een halve dag gewerkt, ik was hardstikke op, bekropen door emoties die maar heel erg moeilijk te onderdrukken zijn soms, proberen op te krabbelen uit some een dieper dal dan nodig maar ook met geluksgevoelens want die heb ik het meeste nodig, ik wil vrij kunnen ademen en weer volledig kunnen zeggen, ik ben weer helemaal terug van weggeweest,

Zondag middag nadat ik terug was uit Georgia kwam dus de hele bende eten, ik voelde me moe en pendelde tussen mijn slaapkamer en de woonkamer. Raini kookte weer voor een weeshuis maar het vlees was helemaal op want we hadden hamburgers en hotdogs die Josh buiten op de kleine barbecue grilde.

April kwam deze keer Ravyn op tijd halen en de avond had ik voor mij helemaal alleen.

Op het werk is het op en neer wat betreft de drukte, het is beduidend minder dan we gehad hebben in de laatste maanden maar deze week kwam het bericht dat Goldsboro, onze grote concurrent wat betreft openblijven voor DSL definitief de poorten sluit. Ze hadden heel erg veel wateroverlast door orkaan Matthew die vooral in Noord Carolina voor heel erg veel regen zorgde, binnen stond meer dan een meter water en besloten werd om niet meer open te gaan. Het gebouw was gehuurd, een oude supermarkt dus daar zijn nu zo'n 90 mensen zonder baan. Ze krijgen wel ander werk aangeboden maar meestal betekent dat ook verhuizen, bijvoorbeeld naar Florida.

Woensdag weer vrij en voor het laatst met Susan naar de therapie, haar arm kan ze weer vrij bewegen en vrijdag is ze ook al alleen geweest met de auto.
Ook zwaaiden we Todd weer eens uit want die moet nog eens terug naar Nashville Tennessee. Hij was erachter gekomen dat als hij bepaalde papieren van het leger had, die bij zijn ex lagen, het gemakkelijker en goedkoper en sneller ging om bijvoorbeeld zijn rijbewijs, kenteken en wapenvergunning over te schrijven, voor het laatste bijvoorbeeld een verschil van 30 of 90 dagen.
Alles ging goed, hij kreeg zijn papieren en zag zijn dochters van 9 en 11 tijdens een lunch, hij is ondertussen weer terug en begint maandag aan zijn nieuwe baan.

's Middags kwam Roland, de klusjesman van onze huurbaas langs, hij kwam kijken wat er allemaal moest gebeuren en komt vanmiddag terug. Hij heeft een gat geslagen in de gasten badkamer, er lekt iets en de muur begon in elkaar te vallen dus dat wordt gerepareerd en betegeld, verder krij ik een nieuwe buitenkraan want die lekt vreselijk en zit muurvast en ook hoor ik dan of ik een nieuwe glazen schuifdeur krijg acher naar het terras, de oude zit helemaal los.

Het is een heerlijke herfstdag vandaag, ik zat net buiten omringd door mijn drie katten, Freckles, nieuwkomer Sandy die al heel aanhankelijk is en steeds weer geaaid wil worden en natuurlijk mijn kleine deugniet Charlie, ze groeit als kool en vindt het heerlijk om buiten achter alles aan te rennen wat beweegt, ze vangt constant kikkertjes en hagedisjes en slaapt de hele nacht door als een roosje als ze buiten is geweest. Billy Bob is nog steeds niet terug en ik heb mijn hoop op de man in mijn kwartet opgegeven. Hier is de tijd nog niet verzet, dus het is nog steeds licht tot 7 uur of zo en ik geniet van het zonnetje en het nog steeds warme briesje.

Ik hoor gerommel in de keuken, Raini heeft ook vandaag nog vrij en is waarschijnlijk een ontbijt aan het maken voor haar en Star. Ze waren gisteren uit, de wedstrijd van het jaar, Florida Gators tegen Georgia Bulldogs – waar zij beiden fan van zijn – was gisteravond en de Gators wonnen zoals normaal bijna altijd gebeurd. Het wordt de grootste outdoor cocktail party van het land genoemd, fans komen van heinde en ver voor de match met campers en er wordt gefeest voor en na de match tot diep in de nacht. Ook de Seminoles verloren net van Clemson...jammer !!

Morgen is het halloween, ik wilde eerst niks doen voor de verkleedparty op het werk maar gisteren zag ik iets leuks, ik ben dol op polkadots en heb een broek, rok, diverse shirtjes, sjaal en schoenen en ik zag een foto van een meisjes met polka dots op gezicht en armen dus ga ik vanmiddag kijken hoe ik dat wil doen, met stickertjes of verf. Ik zal als het doorgaat volgende week vast wel foto's hebben.

De schaal met treats staat klaar, mini cheese balls in zakjes en mijn versiering is ook klaar, een paarse bol met spaans mos, een doodshoofd en lichtjes gaat morgen avond naar buiten, de lichtjes werken op batterijtjes dus geen gezeur met kabels.

Zo dadelijk als Raini klaar is met kokerellen nog even de keuken dweilen en dan is het huis weer pico bello opgeruimd, als ik het niet doe, doet het niemand meestal.

We hebben een jarige vandaag, Diny Peeters van de Stokserweg, proficiat !!

Ik wens jullie een fijne week, die vroege avonden hebben wel wat vooral als het een beetje fris wordt met warme chocomel en wafels, die tijd komt er weer aan en voor we het weten is het Sinterklaas en dat betekent over een week of 5 vier ik alweer mijn verjaardag, 63 maar nog steeds piepjong van binnen !!!

Liefs van Mariet xx