En weer is het oktober - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu En weer is het oktober - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

En weer is het oktober

Blijf op de hoogte en volg Mariet

02 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Jacksonville

De zon, de wind

een zwoel briesje op mijn huid

maar dan kippenvel

van een zo ontzettend mooi geluid

jouw liedje op de radio

ik huil in stilte

terwijl ik geniet

ook dat stille verdriet

maar dan verdringt de liefde voor jou

mijn ijzige, eenzame kilte



Goeiemorgen lieve mensen



Het gebeurt nog steeds, zelfs na al deze tijd, dat ik een liedje op de radio hoor en gewoon in elkaar zak, tranen met tuiten huil, natuurlijk op momenten dat ik dit niet verwacht en dan zo naar Martin verlang. Ik denk niet dat dit ooit overgaat.



Maar ja, ik heb de hele week gewerkt, geen uur gemist en zelfs wat extra tijd door de drukte kon erbij.

Enne, ik heb met een heuse actrice gepraat, voornamelijk met haar vriend want de actrice was niet tech savy zoals hij zij, ze snapte er niks van is eigenlijk de betere benaming. Ze speelde ooit rollen in Carrie (Stephen King) en Ferris Buellers day off en in een aantal series, leuk !!



Zondag werd er geshopped met Susan en we gingen weer naar de Navy base om wat vlees in te slaan en natuurlijk mijn rolmopsen moesten ook mee. Daarna lekker thuis genieten van de start van een nieuw seizoen Once upon a time, zondagen gaan veel te vlug tegenwoordig.



Maandag op het werk het droevige nieuws dat Trish waarmee ik ooit in een team zat overleden was. Niet zeker hoe oud ze werd, ik schat midden veertig. Ze werd opgenomen met verschijnselen van duizelig, dubbelzien en zo, eerst dacht men aan een hersentumor maar het bleek dat ze een bacterie in haar hersenen had die wordt veroozaakt door aanraking met kattenpoep. Ik herinner me dat er vroeger gewaarschuwd werd als je zwanger was om de aanraking met dat en bijvoorbeeld kattenbakken te vermijden.



Maandag avond was natuurlijk het eerste debat tussen presidents kandidaten Hillary en Donald en wat een circus, Trump bleef Clinton onderbreken, zij stond daar gewoon te smilen en hij raasde en tierde maar door. Als dat de nieuwe president moet worden dan houd je hart maar vast. Natuurlijk zeggen zijn aanhangers dat hij tenminste alles durft te zeggen en zo maar hij heft nog nooit van diplomatiek gehoord denk ik. Na 20 minuten hield ik het voor gezien, ik ergerde me er teveel op dus ik vond al snel de UIT knop op de afstandsbediening.



Woensdag was ik vrij en gingen Susan en ik al snel op pad naar Kingsley waar ze haar eerste fysiotherapie kreeg na de operatie. Omdat ze zelf nog niet kan rijden bring ik haar de komende weken op woensdag, Gil doet de andere dagen en terwijl zij behandeld werd liep ik wat rond in de winkels in de buurt, gewoon lekker kijken zoals in een reuze grote winkel waar al het kerstspul al was opgezet, met lege handen naar buiten was gepland en dat gebeurde dan ook.



Tussen de middag ging ik lekker bij de chinees lunchen met Kim - die vrij was voor de week en in Jax was - en haar dochter Jenny, het was gezellig en heerlijk.



Donderdag was Lori, mijn manager weer terug van haar weekje vrij, maandag was ze weer oma geworden van een kleindochter Elinor en eindelijk kregen we de cijfers van de afgelopen weken. Het was spannend want mijn bonus hing ervan af. Ik ben helemaal groen zover dus dinsdag is het definief, duimen dat het zo blijft. Ook krijgen we in December de bonus van de aandelen winst en na een paar jaren maar 300 of zo te hebben gekregen wordt dit een vette, de aandelen zijn flink omhoog gegaan in het laatste jaar mede ook doordat at&t Direct Tv opkocht en nu is de bonus 1480.00, gaat nog wel belasting vanaf natuurlijk maar toch, dat wordt een mooi extra bedrag voor de Kerst.

De maand cijfers vielen ook reuse mee, alleen efficiency is rood, dat komt puur door het werken met het nieuwe system dus geen employee of the month voor September, dat is zeker, ik loop gewoon wat verder naar mijn auto na deze week.



Vrijdag dan weer eens een piraten dag op het werk en ik paste me een beetje aan en ging als Smee van kapitein Hook, er werd een leuke foto gemaakt.



Gisteren ging het veel beter met werken, de afgelopen zaterdagen ging ik meestal eerder naar huis maar misschien is de woensdag vrij beter voor mij dan 5 dagen aan een stuk werken als ik maandag vrij ben, we zullen zien, voor de komende weken heb ik steeds woensdag vrij, een adempauze is goed.



De komende week is het Customer Service week, dat betekent dat er allerlei leuke activiteiten worden georganiseerd, jammer dat we daar weinig van kunnen genieten met al deze drukte. Zo dragen we morgen allemaal roze vanwege borstkanker maand net als de hele maand elke vrijdag. Er zijn spelletjes en traktaties en woensdag een lunch - misschien bewaren ze me wat - donderdag komen we in pyama naar het werk, wel netjes natuurlijk, ik kan mijn nieuwe dragen, het is een snoesje met polka dots en hartjes.



Komende dagen zullen we ook weten wat Matthew gaat doen, een nu catagorie 4 orkaan die morgen Jamaica en Haiti aandoet, een van de sterkste orkanen van de afgelopen jaren, er is een kleine kans dat wij er mee te maken hebben, duimen van niet !!!



Komende week 8 oktober is Katrin van Mart jarig, proficiat en een fijne dag samen !!



Ik wens jullie een hele mooie week en tot de volgende keer



Liefs...Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 437556

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: