Ik hoef vandaag bijna niks !!!!! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Ik hoef vandaag bijna niks !!!!! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Ik hoef vandaag bijna niks !!!!!

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 April 2016 | Verenigde Staten, Jacksonville


als je zoveel liefde voelt
dat je hart bijna overloopt
als je zoveel rijkdom hebt
van het soort dat men nergens koopt
als je zoveel weemoed ondervindt
dat je ziel in haar voegen kraakt
als je zoveel heimwee deelt
dat elk plaatje je aan het huilen maakt
als alles wat je hart bevat
bestaat uit die vier dingen
die tranen veroorzaken op je wang
maar ook je doet lachen en zingen
dan ben je gewoon mens
of gewoon, misschien het verkeerde woord
ik ben een mens van vlees en bloed
en er is niets
niets van al die zaken
die mijn hoop, mijn levensmoed verstoort




Goeiemorgen lieve mensen

En weer is het zondag en zelfs april, een kwart van 2016 is al gewoon voorbij dus dat betekent dat mijn eerste kwartaal er ook op zit. Enne....helemaal groen en ik heb mijn uren gehaald, het is nog niet allemaal definitief maar ik heb zo'n mooie cijfers dat er niks mee kan gebeuren. Dus in mei krijg ik weer een volle bonus, de vijfde in rij, hiep hiep voor mij !!!

Gelukkig is het gestress voor de benodigde uren er weer opzit en als er niks geks gebeurt gaat het tweede kwartaal een beetje meer relaxed op dat gebied.

Mijn manager is gisteren vertrokken op de vakantie van haar leven, een cruise vanuit Fort Lauderdale (in de buurt van Miami), eerst 6 dagen op zee, dan de Azoren, Lissabon, Le Havre met een bezoek aan Parijs en tenslotte Southampton met een bezoek aan London, dan vliegen zij en haar man weer richting Florida. Ze praat er al maanden over, ze is nog nooit in Europa geweest dus ik ben benieuwd naar al de verhalen en heb haar een paar tips gegeven voor Parijs en Londen.

Mijn vakantie komt ook langzaam dichterbij nog iets meer dan drie maanden en ik ben in Kessel. Ik weet natuurlijk nog helemaal niet gezien de omstandigheden of ik in Brussel land of misschien Dusseldorf, ik hoop niet Schiphol, we wachten maar af, plannen maken is moeilijk zo ver van te voren.

Ik heb afgelopen vrijdag eindelijk de perfecte jurk gevonden, ik was al op heel veel plaatsen geweest en nergens vond ik wat ik zocht maar vrijdag reed ik even naar de mall en ja hoor, daar hing de jurk dus gepast en gekocht. Ook heb ik ook de kadootjes voor onze tortelduifjes gekocht, dat is natuurlijk nog wel een geheim, tenslotte lezen zij ook deze blog en maak ik hen nu lekker nieuwsgierig !!!


Raini is even zonder vervoer, lang verhaal, was niet nodig en deze keer heb ik haar verteld zelf uit het diepe gat dat ze voor zichzelf groef te kruipen want ik ben geen babysitter. Dat betekent wel dat ik de komende weken een uur vroeger op moet om Ian naar het werk te brengen, hij kan er tenslotte niks aan doen dat zijn zus soms niet zo slim bezig is.

Hij zal waarschijnlijk ook wat langer blijven, de verhuis plannen zijn even opgeschort in verband met geldgebrek van de mensen waar hij een huis mee ging delen. Mensen hebben vreemde ideeen hier, een huis huren betekent een borg, aanvraag voor stroom en water, ook een borg en dat wordt meestal niet ingecalculeerd om de een of andere reden. Nou ik vind het prima dat hij er is, hij geniet van de rust in huis, geen komen en gaan van jan en alleman en geen drama. Hij geniet van de maaltijden, afgelopen week aten we een avond zalm met spinazie a la crème en hij vertelde me erna dat ik nog nooit iets gekookt had wat hij niet heel erg lekker vond, hij at zelfs twee grote scheppen worteltjes donderdag en normaal houdt hij daar helemaal niet van.

Gisteren had hij een vriendin over voor de hele dag en haar zoontje van 7, wat een slim kind en zo onbevangen, ik moest werken maar toen ik thuiskwam heb ik hem een beetje bezig gehouden en het was zo leuk om met dit kind te praten. Ik zie heel vaak hier dat kinderen van single parents die door de moeder of vader alleen worden opgevoed veel volwassener praten, zo ook Ravyn. Ze zijn veel rond volwassenen maar kunnen ook kind zijn in spelen en fantasie.

Vanmorgen ook al vroeg op want Raini moest om 7 uur haar winkel openen dus ik ben snel even bij de buren – lees Walmart – binnengewipt, die gaan al om 6 uur open en ik had kattenvoer en havermout nodig, ook had ik geluk, ze waren net het vlees aan het afprijzen, 1.5 kilo kipfilet voor 6.00 is natuurlijk een buitenkansje dus ik heb nu twee pakken in de diepvries. Ook een kipje voor vanavond, wat ik er bij maak, geen idee maar de dag is nog lang. Gisteren was het bar en boos weer maar vandaag nul procent kans op regen en dat betekent de was en het gras. Ik heb afgelopen weekend gemaaid en het is alweer flink gegroeid, natuurlijk ook dankzij de regen. We hadden nog geluk, we kregen er alleen het staartje, de hoofd portie van de buien veroorzaakten veel overlast in zuid oos Georgia, tornado waarschuwingen voor uren en hoosbuien met donder en bliksem.

Vrijdag kreeg ik een telefoontje van mijn tandarts, de nieuwe bijtertjes zijn binnen en ik mag zaterdag middag gaan passen. Dan kan ik ook meteen een afspraak maken voor het meer pijnlijke gedeelte van tandarts behandelingen, de grote schoonmaak maar even doorbijten, niet letterlijk natuurlijk want tenslotte zou dat betekenen dat de assistente's vingertjes een knauw kregen, ik denk dat ik niet lang patient zou zijn dan !

Ik moet jullie nog vertellen van Pasen, bijna vergeten het lijkt soms of het alweer weken geleden is. Ik moest dus extra vroeg naar Georgia omdat Raini de hammen vergeten was mee te nemen. Ik was vroeg op, maakte snel komkommersalade, een flinke kom en ook had ik brood en knoflook boter mee. Om klokslag 11 uur stond ik bij Kelly en Misty op de stoep, iedereen was naar de kerk voor een toneelstuk waar de kinderen in meespeelden. Raini was thuisgebleven, de hammen gingen gelijk de oven in en een uurtje later kwam de rest thuis met in hun kielzog vrienden en familie met nog twee kids, Levi van 3 en Skylet van 5. Ravyn had haar mooiste paasjurk aan maar die ging snel uit want er moest natuurlijk gespeeld worden. Het zag er steeds naar uit dat het zou regenen maar gelukkig bleef het droog tot een uur of 5. Het brood ging in hele dunne sneetjes besmeerd met de knoflookboter de oven in als voorafje en het was zo lekker knapperig en binnen een mum van tijd helemaal op. We hadden twee soorten beenham, een naturel en eentje bedekt met stukjes ananas en bruine suiker, ook waren er diverse ovenschotels met broccoli, squash, een soort pompoen die ik helemaal niet lekker vindt behalve de butternut squash die indien goed klaargemaakt redelijk te eten is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cucurbita

Raini had een paashaas cake gemaakt maar ik vond het allemaal veel te zoet met de icing dus ik liet die aan mij voorbijgaan. Na het eten dan eindelijk de easter egg hunt. Raini en Josh verstopten de eieren en toen mochten de kids naar buiten, eerst de kleintjes en Josh jr kwam er al snel achter dat in de eitjes jellybeans zaten. Hij liep een paar keer in een mierenhoop en hup, zijn schoenen en sokken gingen prompt uit. Nadat iedereen's mandje vol was ging de hele bubs weer naar binnen en nam ik afscheid, ik was moet en moest ook nog in de regen naar huis rijden, het ergste van de onweersbui kwam echter toen ik net thuis was. Eventjes naar Susan want die had de familie uit South Carolina op bezoek gehad, ze waren net weg en zij was ook aan het bijkomen. Ze kookt altijd grote maaltijden voor hen, zaterdag waren ze naar de dierentuin geweest, een passtraditie, vorig jaar was ik ook meegeweest maar dit jaar niet omdat ik moest werken. Verder had iedereen de buikgriep gehad over het weekend dus ook Susan was blij dat Pasen voorbij was. Ik kreeg een flinke portie banana pudding mee naar huis.



Morgen is Rita in de Zeilberg jarig, proficiat meid en een fijne dag met jouw mannen en natuurlijk het nieuwe hondje Dushi, ze neemt hem zelfs mee op haar scootertje.
Ook Ger Wijnhoven viert zijn verjaardag, van harte en ik weet zeker dat het een hele speciale dag voor je wordt xx

Liefs...Mariet xx



  • 04 April 2016 - 12:12

    Ted Nijssen:

    Hallo Mariet,

    Even uitproberen of ik dit bericht nu wel kan verzenden. Groetjes, Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 437569

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: