Ei Ei, het grootste is voor mij !!! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Ei Ei, het grootste is voor mij !!! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Ei Ei, het grootste is voor mij !!!

Blijf op de hoogte en volg Mariet

27 Maart 2016 | Verenigde Staten, Jacksonville

Pieta
Het serene in haar gezicht
raakt mij diep
in haar sneeuwwitte armen
het dode lichaam
van haar verminkte zoon
bloed van haar bloed
voorzichtig
veegt ze zijn laatste traan weg
zijn gezicht strelend
de beul deed zijn werk
pijnigen voor plezier
doden om het doden
haar achterlatend
met het lichaam
dat haar het liefste was
en haar tranen verbergend
geeft ze zich over
aan een lot, dat al vast stond
vanaf haar eerste dag.

Happy Easter lieve mensen

Dit gedicht heb ik al heel lang geleden geschreven toen Lauri en ik in Brugge waren en daar de Pieta van Leonardo da Vinci zagen, zijn enige buiten Italie. Het is geen groot beeld maar zo sereen en ontzettend mooi in marmer. Marmer is koud maar dit beeld leefde en straalde de wanhoop maar ook de overgave aan het lot uit. Het hield me gevangen sinds jaren en ooit was er hier een documentaire over Brugge op tv en toen kon ik ook Martin laten zien wat ik bedoelde.


Deze week, alles in teken van lijden maar ook van wederopstanding, extra moeilijk natuurlijk door de gebeurtenissen in Brussel, op een luchthaven die ik goed ken en waar ik ook komende juli weer ga landen op weg naar Kessel. Mensen weggevaagd uit dit leven door zinloos geweld van fanaten die denken via een God te handelen of waarschijnlijk meer door machts waanzin.

Zondag zag ik de eerste Amerikaanse Passion op tv met een geweldige cast in New Orleans en ik heb genoten, dacht weer aan mijn fascinatie voor Jesus Christ Superstar, de film die ik voor het eerst zag op 7 augustus 1974 – de avond voor mijn voor de wet trouwen met Lauri – en in de twee weken erna nog 5 keer. Ik zag het op toneel in Roermond door de Amerikaanse cast met Ine en Janine en ook in Praag met Marianne, Els en Helene. We verstonden er geen woord van maar ik kon het letterlijk woord voor woord vertalen zonder een woordje Tjechisch te kennen !

Ook zag ik al een paar fragmenten van de Nederlandse passion, weer zo ontzetten diep en mooi en vooral het laatste lied van Maria, Open einde, kwam zo dicht bij, had zoveel impact op mij dat ik gewoon even geen woorden had.

Deze week ging veel sneller dan de vorige en we zijn er bijna, nog 13 uurtjes aan de telefoon en ik heb mijn benodigde uren voor mijn bonus, dat moet gewoon lukken met nog vier werkdagen te gaan.

Ik vind het fijn met Ian in huis, hij is rustig en bescheiden, is met alles blij , gisteren had ik hem fried chicken meegenomen, meestal eet ik niet echt meer als ik thuis kom om 8 uur maar ik heb wel alweer voor hem gekookt. De hond gedraagt zich goed, ze blaft heel weinig en jankt alleen 's morgens als hij weg is maar dat stoort me niet echt want ik ben toch op. Ik had medelijden met Raini want Ian's kamer is naast de hare en zij had donderdagmorgen een flinke kater van het uitgaan en dan dat huilen van een hond, niet echt prettig voor je zere kop.

Ze is al in Georgia, is gisteren na het werk vertrokken met Ravyn en heeft allebei de beenhammen die we vanavond moeten eten in de koelkast vergeten dus ik moet zo vertrekken zodat ze ze nog op tijd in de oven krijgt bedekt met bruine suiker – moet ik halen, was natuurlijk op maar gelukkig zijn er winkels open vandaag, dit is tenslotte Amerika – en stukjes ananas. Ik ben niet echt in de stemming voor een drukke dag met de kids en zo maar och, ik heb wat paasspullen voor de meiden, een springtouw en een leuk notitieblokje, en een autootje voor Josh dat ik nog had liggen.

Gisteren heb ik gewerkt en morgen weer, ik heb pas vrijdag weer vrij, dus een dag weekend is niet veel. Op de een of andere manier, ondanks dat ik goed slaap ben ik 's morgens niet echt uitgerust. De komende week nog 10 – 7 maar dan weer terug naar 9-6, veel verkeer op heen en terugweg dus in mei probeer ik toch de 10-7 weer te krijgen, bevalt me veel beter, geen gestress 's morgens over files wel of niet.

Het is grijs en grauw met af en toe een fikse bui maar wel warm, nu al zo'n 24 graden en daardoor benauwd maat de plantjes vinden dat wel tof. Ik heb aardbeien groeien in een pot en mijn cyclaam vindt het heerlijk buiten. Gisteren heb ik bij Walmart in hun halve prijs kraam twee trays met kleine anjertjes gekocht, die ga ik voor tussen de rest planten. Het gras is afgelopen week achter helemaal gemaaid behalve in de hoek waar wilde klaver met de mooiste paarse bloemen en de wilde uien staan. Het is zo'n idylisch hoekje, er hangt Spaans mos aan de takken van de eikenboom en aan een tak hogerop groeit dit jaar voor het eerst mistletoe.

Billy Bob is niet weg te slaan van mij als ik buiten in mijn stoeltje zit te genieten, hij blijft steeds bij me als een hondje, spinnend en wil geaaid worden, ook nu hoor ik hem miauwen, kom je naar buiten spelen ?

Overmorgen is mijn lieve schoonzus Miep jarig, van harte proficiat en een hele fijne dag met Hay en de kids voor zover ze thuis zijn natuurlijk. Aanstaande zaterdag viert Carla haar verjaardag, ik wens je zon en gezelligheid en knusheid en warmte XX

Ik ga maar eens zorgen dat ik op tijd wegben en hopelijk blijft het even droog en kan ik met mijn raampje open en de radio op volume 27 naar Georgia rijden. Ik hoop voor 8 uur weer thuis te zijn, we eten pas rond 5 uur dus of dat lukt, wie weet

Fijn Paasweekend en tot de volgende week

Liefs...Mariet



  • 27 Maart 2016 - 17:52

    Miep:

    Ha Mariet,
    Bedankt voor je felicitatie voor mijn verjaardag! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 437410

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: