ontmoetingen met vrienden - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu ontmoetingen met vrienden - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

ontmoetingen met vrienden

Blijf op de hoogte en volg Mariet

04 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Jacksonville

voetstappen
achtergelaten in het zand
tussen kiezelsteen en schelpen
langs de schuimende waterkant
een oceaan, zo ver, oneindig
golven zover het oog maar reikt
eindeloos in de verre
maar als je heel goed kijkt
zie je meer, zie je verder
een horizon vol levensmoed en hoop
eens zal ik ook hier oversteken
de eeuwigheid is niet te koop
voetstappen, klein en groot
wachtten hier eens voor de reis
achtergelaten zijn alleen hun sporen
op weg naar het eeuwig paradijs

Goeiemorgen lieve lezers,

Tja, dat is hoe mijn zondagmorgen verloopt, Ravyn is al sinds vrijdag hier dus vanmorgen om half acht – veel te vroeg als ik zaterdag mijn late dienst heb – was het , goeiemorgen oma, ik heb erge honger dus ontbijt en koffie en na de mails het plan om aan mijn blog te beginnen maar Raini wilde naar Walmart en ik had Ravyn beloofd dat ze een kadootje mocht kiezen omdat ze afgelopen maandag jarig was geweest. In plaats van al die lelijke Monster High poppen kon ik haar overreden iets van een nieuwe serie poppen te kiezen, Everafter High, het zijn een groot soort barbie poppen en het zijn dochters van sprookjes figuren, ze koos voor de dochters van de Madhatter en Roodkapje, heel mooi met allerlei klein friemelspul erbij

http://www.everafterhigh.com/en-us/shop

Naar huis en weer het plan om aan de blog te beginnen maar dat moest opgeschort worden want Rob en de meisjes waren op skype en dat gaat absoluut voor, een hele lieve verrassing zo onaangekondigd

Voor je het weet is er een uurtje voorbij en dus nu snel beginnen, Raini, Star en Ravyn zijn net op weg naar Gay Pride en ik heb het huis voor mezelf. Over een half uurtje gaan Susan en ik shoppen bij Sam's Club, ik heb een opdracht van Campbell's soepen om foto's te maken, iets te kopen en een verslag in te dienen, ik krijg de aankoop terugbetaald en een extra 25 dollars voor de rest.

Afgelopen maandag was afzien op het werk, ik was nog steeds heel gammel van dat nachtje doorzakken in Georgia en heb bijna alleen maar Gatorade gedronken om mijn vocht weer een beetje op peil te krijgen. Toen ik dan ook de kans kreeg om dinsdag vrij te pakken hoefde ik hierover niet zo lang na te denken. Ik was lekker lui de hele dag en om 5 uur ging ik op bezoek bij Judith die met zoon Quincy dichtbij het vliegveld woont, Haar ouders Joke en Nico waren op bezoek samen met Mirthe, haar 8 jarig nichtje, ze zijn vrijdag weer naar Nederland teruggevlogen. We aten gezellig pizza en daarna appeltaart, Joke had me 4 sanex deorollers mee gebracht want dat is zo ongeveer de enige deo waar ik geen uitslag of jeuk van krijg, ook een stuk oude kaas ging mee naar huis. Het is altijd gezellig om weer bij te kletsen !!

Donderdag had ik mijn vrije dag en we zouden 's middags naar de dierentuin gaan, Cyndi en James, uit Jacksonville, mijn vriend Ron uit Australie en zijn vriendin Ellen met haar zoon Max waren al drie weken door Alaska en de Canadese Rocky Mountains wezen trekken en waren een paar daagjes in Florida om ons te ontmoeten. Ik ken Ron al meer dan 12 jaar van Spinchat waar ik ook Martin leerde kennen maar we hadden elkaar nog nooit echt ontmoet dus dat kwam er nu van. Jammer genoeg was Ellen ziek en de zoo ging niet door dus we ontmoetten elkaar in Orange Park Mall en hebben in de boekwinkel zo'n twee uurtjes lekker gekletst. Ellen was op de hotelkamer gebleven om uit te rusten, ze moest heel erg hoesten en voelde zich beroerd dus toen ze terug gingen naar het hotel besloten ze om met haar naa de dokter te gaan en de uitslag was longontsteking. Dat betekende dat ons etentje die avond veel later was als gepland, half negen bij Longhorns. Ron trakteerde en ik heb een lekkere steak besteld, daar staan ze om bekend, met een gepofte aardappel en salade. Ze hadden twee mooie kadootjes bij zich, een haarband die je ook als sjaaltje kunt dragen van stof in aboriginal design en een mooie sleutelhanger met een aboriginal tekening erop.

Het ging allemaal veel te snel voorbij, we hebben foto's gemaakt en toen was het al weer tijd voor hen om terug te gaan naar het hotel want vrijdagmorgen vlogen ze door naar New York waar ze nog een week zijn met alle toeristische dingen, Vrijheidsbeeld, bus toer en 3 Broadway shows.

Morgen weet ik zeker of ik mijn bonus van 1000 dollars weer krijg de komende maand, alles was gisteren groen en dat denk ik dat ook niet meer veranderd. Die kan ik dan opzij zetten voor mijn vliegticket voor volgend jaar juli.

Het is oktober en dus al weer tijd om alvast kadootjes te organiseren voor Kerst, voor baby Josh heb ik alles bij elkaar, voor Ravyn weet ik wat ik moet kopen en de rest, geen idee, ik heb wel al kleinigheidjes voor de Dutch girls. Ook ben ik de laatste spulletjes aan het maken voor Daniekske in het verre Ubachsberg, de doos is gekocht dus die gaat hopelijk de komende week op de post.

De komende dagen is het frisjes maar het volgende weekend lijkt weer warm te worden met temperaturen boven de 30, van mij hoeft het echt niet meer. Ik wil in de tuin beginnen, mijn voet is nog steeds dik, ook de enkel maar lopen gaat steeds beter en er moet heel wat gewied en opgeruimd worden. Ik heb de hibiscus planten gepoot, ze bloeien heel mooi, perzik en donker rood. Ik heb ook twee palmstruikjes op de kop getikt en twee bougainvilla's

https://en.wikipedia.org/wiki/Bougainvillea

Het sap van de laatste is giftig maar ik zet ze voor neer dus dan kan het geen kwaad.

Op 8 oktober is schoonzus Katrin jarig, van harte !!!! Op 9 oktober viert Annie Everaerts ook haar geboortedag, proficiat !!!

Ik ga klaarstaan want Susan is over een paar minuutjes hier, tot de volgende week

Liefs...Mariet xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 437719

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: