Een beetje vrede.... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Een beetje vrede.... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Een beetje vrede....

Blijf op de hoogte en volg Mariet

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Jacksonville

volgend jaor

Goeiemorgen lieve mensen,

En dan is het weer zondag na een drukke maar ook een hele vreemde week en dat had alles te maken met het afgelopen weekend en alle dingen die toen en daarna gebeurden.

Dit alles zorgt dat ik tot rust gekomen ben, vrede heb, nog meer dan ik al had omdat ik nu zeker weet dat alles goed is, dat Martin bij me is en altijd zal zijn en dat hij mij af en toe een kadootje stuurt, heel klein en onopvallend maar net genoeg om mijn aandacht te krijgen, ik let gewoon nog beter op wat er om me heen gebeurt en het voelt gewoon heel goed.

Het slapen gaat ook weer beter, rond het weekend werd ik gewoon elk uur wakker maar dat is ook weer voorbij, gelukkig want het was heel vermoeiend.

Deze week heb ik eindelijk een strimmer gekocht, het is ook een kantjes ding, Black en Decker met batterij dus geen benzine of kabel, ik ga het vandaag uitproberen.

Gisteren moet ik werken dus vandaag is mijn enige vrije dag deze week, de volgende dag is volgende week zaterdag en op a.s. Vrijdag de late dienst. Het was hardstikke druk, gisteren het grootste gedeelte van de dag code red en omdat het zo warm en vochtig is was iedereen een beetje gestresst. Gelukkig was ik maar twee uur aan de telefoon en voor de rest van de tijd heb ik geprobeerd wat entertainment te brengen wat best goed lukte. We hebben weer eventjes prijsjes weg te geven en als is het maar een kleinigheid, je merkt dat de collega's het op prijs stellen.

Ik moest gisteren veel denken aan de vakanties van weleer, in het verre Unterammergau. Die weemoed en heimwee naar de bergen krijg ik altijd om deze tijd omdat we natuurlijk altijd in de schoolvakanties gingen. Mijn jongens herinneren zich nog die gekke mama die als we aankwamen naar het midden van een wei rende en ronddraaiden terwijl ik...the hills are alive....uitblerde.

Ik mis de wandelingen, de wind, de bloemen, de koeien, de gezelligheid bij het eten en het bier !!!!

Hier heb je ook bergen, 10 uurtjes rijden naar het noorden en je zou zeggen, bergen zijn bergen maar ik weer zeker dat het niet hetzelfde is.

Ik herinner me het verse hooi – af en toe ruik ik die geur als ik gras gemaaid heb – het ijskoude water van kabbelende beekjes, het Gruss Got en die superdikke steelkoteletten bij de slager, de verse broodjes elke morgen van de bakker en hoe wij genoten van dit alles....Frank die elke keer weer verrukt naar die trein die langskwam keek, Rob die helemaal gek was van de kristallen bol die hijzelf kocht. Het magnifieke uitzicht als je dan eindelijk na uren lopen boven op die top stond, het sprookjesachtige kasteen van Neuschwanstein.

Die tijd komt nooit meer terug en dat weet ik wel maar gelukkig heb ik heel fijne herinneringen en heel veel foto's.

Genoeg gemijmerd, het heden is nu en hier en het heden is ok.

Over tien dagen is het augustus en dan krijg ik mijn bonus, wat ik ermee ga doen, rekeningen betalen maar ook wat opzij leggen voor september want dan gaan Kim en ik een weekeinde naar St Augustine. We blijven waarschijnlijk een nachtje in een B&B en we gaan 's avonds uit, meidenavond met hoogstwaarschijnlijk genoeg drank om me om te krijgen. Nu is dat geen kunst want ik ben niks gewend en als het zo warm is gaat het veel harder natuurlijk, we zullen zien, als we maar een leuke tijd hebben.

Vanmiddag ook even naar de fleamarket want ik heb helemaal geen Creoolse kruiden meer en die zijn zo lekker op vlees en kip. Dan ga ik zeker ook langs bij het plantenvrouwtje daar, ik heb daar o.a. Mijn rozen gekocht, ze heeft kwaliteitsplanten en ze is niet duur.

Van de week kocht ik bij Walmart eerst mijn guava struik, toen ik terug ging voor een tweede voor de voortuin waren ze al op maar ik vond wel twee mandevilla's en hele mooie blauwe campanula's voor bijna niks, ze was 75% afgeprijsd. Ook stond daar een kleine lila orchidee, ze zag er zo breekbaar uit dus nu heb ik 4 orchids op mijn bedtafeltje, het word druk daar.

Gisteren even yardsalen voor het werk en ik kwam thuis met een heus aquarium, grote plastic bak met verlichting, filters, alles erop en eraan, zelfs het visvoer en de man deed er een hele grote bus met allemaal mooie gekleurde glazen stenen bij, de meesten zijn blauw en ik kan ze ook heel goed bij het knutselen gebruiken.

Ik heb nog niet besloten of de goudvissen erin gaan of dat ik toch een meer tropische vis ga kopen die de filters en zo nodig hebben, we zullen zien.

Ik wens jullie een week vol geluk, liefde en vooral vrede met jezelf want dat is een groot goed dat iedereen nodig heeft.

Rik en Martine, ik wens jullie sterkte voor de komende dagen en hoop dat ik snel het mooie bericht hoor dat jullie baby geboren is en dat alles goed is gegeaan, ik kijk uit naar het kaartje en natuurlijk ook voor de opa en oma's...bijna !!!

Liefs...Mariet

• 21 Juli 2015 - 14:59

Mieke:

Ha Mariet
    Heb op dit moment lekker rustig de tijd om jou mail te lezen
    Ik vind het geweldig dat er tussen de woorden weer
    ontspanning te lezen is
    Wat heerlijk dat je niet veel geld uit hoef te geven, om leuke spullen te kopen
    Ik zie jou wel sjouwen hoor
    Wij hebben Billy Eliot bezocht samen mer Kyra voor haar verjaardag
    Nou wat hebben wij genoten SUPPER was het
    WIJ wensen jou weer een goede week toe
    Liefs uit Helden