Midden in de winternacht - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Midden in de winternacht - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Midden in de winternacht

Blijf op de hoogte en volg Mariet

21 December 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

Daar wacht het kind
En lacht tevree
Jouw glimlach streelt zacht
In deze donk’re nacht
Neem me altijd met je mee
Samen met allen
Die geloven en hopen
Liefde voor een ander
Je kunt het niet kopen
Je adem streelt zacht
In deze donk’re nacht
Samen de lange weg aflopen

Hallo lieve mensen,

Allereerst willen Martin en ik iedereen fijne Kerstdagen toewensen en het allerbeste voor 2015, moge het nieuwe jaar jullie leven verrijken en zegenen met goede gezondheid, geluk en vooral veel liefde.

De afgelopen week was op zijn minst turbulent, ik ben inmiddels de verkoudheid zo'n beetje kwijt al is het vanmorgen weer snuffelen maar dat ligt eraan dat ik pas rond vier uur in slaap viel dankzij een van Martin's slaappillen en om zeven uur weer op moest om Raini naar haar werk te brengen, ook is het vandaag heel donker en bewolkt, dat helpt niet echt.
Afgelopen zondag was ik echt weer helemaal terug in de lappenmand en ik heb dan ook niks gedaan wat niet moest, lekker lang in pyama en zo.
Maandag meldde de zuster zich af, ze was ziek en de vervanger kwam pas 's middags, toen was ik al werken maar alles werd goed besteld deze keer.
Op het werk was het weer een super rustige week, in totaal misschien 15 telefoontjes en de verveling sloeg toch een beetje toe, de hele dag haken, nee, niet echt na een paar dagen gaat dat ook vervelen. Zoals bijvoorbeeld vrijdag, de hele dag niks tot 5 minuten voordat ik naar huis moest, resultaat 30 minuten overtijd !

Woensdag was Martin jarig, de nacht ervoor was hectisch, ik werd om 4 uur wakker en kwam in de kamer, hij zat op de grond, ijs en ijskoud, hij zei dat hij daar al een tijdje zat, kon niet alleen opstaan. Ik hielp hem op en draaide me om om de rolstoel te pakken, toen viel hij gewoon weer om, tegen een hoek van de muur en het gevolg, een hele streek op de rug op zijn ribben waar de huis eraf geschaafd was, even schrikken natuurlijk. Gek genoeg wel die schaafwonden maar geen blauwe plekken.
Na een lekkere lunch thuis hebben we gewoon lekker gerelaxed en s' avonds werd er weer goed gegeten van de maaltijd die ik kookte, beenham, spercieboontjes met spekjes en een aardappel ovenschoten. Ook had ik een chocolade cheesecake gekocht en die is inmiddels helemaal op, ik heb er maar een stukje van gehad, de rest ging in zijn buikie.

Donderdag was gekke truien dag op het werk, ik had zelf wat in elkaar geflanst en was blijkbaar de enige op het werk die dat gedaan had maar oh, wat heb ik veel mensen laten glimlachen, ze kwamen zelfs naar mijn stekkie om het te bekijken. Een van de collega's vertelde me dat ik zijn hero was, een inspiratie om zelfs met de situatie waarin wij thuis vekeren zo'n positieve instelling te hebben, fijn om te horen.

Vandaag, later in de middag, komen de kids en Kelly om hier kerst te vieren, de kadootjes staan onder de boom, moet nog een dingetje inpakken, het kadootje van Ian voor Ravyn maar de rest is klaar. Zo dadelijk ga ik beginnen aan het eten, varkenspoulet met champignons, gehaktballetjes in tomatensaus (nets als vroeger bij ons thuis en bij oma Hanssen), cornbread cupcakes (maisbrood), bruschetta (franms stokbrood met tomaat, ham en kaas) en Hawaiian rolls (zoete zachte broodjes). Dan nog even dweilen want Martin deed weer zijn uiterste best om glazen en bekers om te gooien en douchen en ik ben klaar voor het feest. Ik ga veel foto's maken want dat hoort erbij. Alleen Martin wil absoluut niet op de foto. Ik ga toch proberen er een van hem en de kleinkinderen te maken maar alleen voor prive gebruik.
Ik moet daarna de hele week werken behalve Kerstdag, dat is een betaalde vrije dag. Ik heb nog 20 uurtjes available time nodig om mijn kwartaaluren te maken en als ik zo groen blijf als nu heb ik per 1 januari een 1000 dollar bonus in mijn zak dus duimen maar.

Mijn hoofd tolt een beetje door het slaaptekort dus nog maar een bekertje koffie en dan beginnen, fijne week voor iedereen

Liefs...Mariet

• 22 December 2014 - 21:14

Mieke:

Hoi lieve M & M
    Gisteren laat in de avond thuis,bij mijn zus Tonny geweest
    ze woont mooi op de Veluwe en werd 60 jaar.
    Een heel leuke verjaardag met jong en oud.
    Wij gaan Kerst al woensdagavond vieren
    Eten bij Anouk het voorgerecht hier het hoofdgerecht, en Kelly het toetje
    Dan sluiten we het af met hier te dobbelen metttt natuurlijk een wijntje
    Is altijd gezellig
    De andere dagen voor opa 95jaar jong dus stilletjes aan
    En dan ook onze pleegzoon Rob jawel met vriendin
    Dus de dagen vliegen om
    Lieve Mariet en Martien alle goeds voor jullie