Zalige Zondag - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zalige Zondag - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zalige Zondag

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 November 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

In mijn gedachten ga ik terug naar Kessel
en wandel door haar straten
het is alsof ik onzichtbaar ben
niemand heeft wat in de gaten
ik bewonder de kerk en het kleine plein
herinner me de winkeltjes
wat was mijn jeugd daar fijn
iedereen kende iedereen
je familie, je huis, je straat
de jaren op school, sport en vertier
ik houd me er aan vast als een reddende draad
zal nooit verloren raken zolang ik me koester
in die herinneringen - warm en geborgen
Kessel, altijd mijn thuis
ooit kom ik naar jou terug
ooit...op een zonnige zondagmorgen

Hallo lieve lezers,

Een beetje later dan normaal op zondag maar dat heeft een reden, verschillende eigenlijk maar allemaal ok.
Na een turbulente nacht met veel wakker worden kreeg ik Martin eindelijk om 4.00 vanmorgen zover dat hij even op bed ging liggen zodat ik zijn nek kon masseren, binnen enkele minuten sliep hij vast ofschoon hij eerst niet wilde en zei dat hij niet moe was. Hij slipe tot 8.30 and toen viel ik in slaap en het was half tien of zo toen ik opstond. Ik luisterde naar Minse Winse zoals elke zondag morgen bij Uitzending gemist en wilde aan mijn blog begonnen toen een berichtje van Rob oppopte, of ik wilde skypen met hem en de maedjes. Natuurlijk, altijd ontzettend leuk en ik heb een uur genoten van gekwebbel, heerlijk.
Toen belde Susan, ze was op zoek naar een kastje voor de slaapkamer dus naar Sheps, een hele grote winkel van Sinkel, niks gevonden maar och. Dan K-Markt maar, Martin moest nieuwe pyama broeken hebben en zij krijgt 20 % korting daar, Seminoles pyamabroek rijker en een mooie throw voor een collegaatje dat woensdag jarig is (throw = kleine fleece deken). Toen de thriftstore en als laatste winn dixie waar ze mijn favoriete soep, broccoli/cheddar van Panera voor half geld hebben deze week. Het zit in een plastic kom die je in de microwave kunt opwarmen en het is genoeg voor twee. Nu heb ik eindelijk tijd voor mijn blog dan terwijl de pan met shoarma , varkenspoulet met champignons staat te pruttelen op het fornuis, mijn lief op de badkamer is en de schaal met 22 cupcakes die ik gisteren bakte bijna leeg is, hoezo, hij eet niet ?

Hij heeft redelijk gegeten, het is gewoon zo dat als ik er ben, hij meer uit, meer doet maar op dit moment zijn zijn voeten en onderbenen behoorlijk opgezwollen met vocht en hij is erg verward, dacht dat het maandag is vandaag en heeft in de laatste dagen al drie glazen met ijsthee omgestoten, aan diggelen en de vloer plakt, doen we morgenvroeg wel even opvegen voordat de zuster komt want als hij vannacht weer wat omstoot was het vandaag dweilen voor niks en ik reken daar eigenlijk wel vast op.
Ik was zo blij dat de werkweek erop zit, ik heb niet veel ononderbroken slaap en ik wil niet dat hij ronddwaalt door het huis, donderdag op vrijdag vond ik hem op de keukenvloer, zittend en behoorlijk verward. Hij krijgt dezelfde medicatie sinds weken maar omdat hij zwakker wordt heeft het blijkbaar meer effect op hem. Hij ziet en hoort steeds dingen, mensen die naar hij beweert langs hem heen lopen maar hij ziet ze in een glimp dus kan niemand herkennen.
Gistermorgen was ik ook laat op en door dat Susan met haar hond naar de grooming moest om Chloe te laten knippen en wassen gingen we maar even yardsalen. Ik vond een leuk vintage kastje uit de jaren zestig schat ik met riet aan de zij and achterkant, perfect als ik dadelijk de kamer ga omzetten, ik wil de banken eruit. Ook een hele draagtas met het mooiste oude kant was voor mij.
Later ging ik even naar de nieuwe neighborhood Walmert die woensdag werd geopend naast Raini's winkel. Ze hadden de Oscar Meyer Wiener mobiel buiten staan, een klein busje in de vorm van een hotdag met binnenin ingericht in de stijl en kleuren van de jaren vijftig, net alsof je zo op de set van happy Days binnenwandelde. Ook was de Cheetos tijger er voor foto's met de kids.

Ik kijk erg uit naar thanksgiving, ik heb 4 dagen vrij, misschien zelfs vijf als het allemaal lukt en ik ben echt toe aan een korte vakantie, niet dat we ergens heengaan maar toch, gewoon even niks doen, ofschoon echt niks doen kan ik toch niet, ik heb weer 4 sjaals gehaakt deze week maar dat is geen werk maar ontspanning bij de tv, netflix erop met een mooie oude BBC serie of zo, perfect voor Marietje !!!

Jaques is vandaag jarig en de komende week gaan hij en Brigit met het Minse Winse team de 1065ste uitzending van Minse Winse presenteren, 20 jaar geleden werd deze succesvolle serie gestart en ik schrijf al jaren elke week een gedicht dat in het tweede uur tussen 12 and 1 wordt voorgedragen, ik verheug me op de jubileum uitzending !!!!

Nu ga ik echt relaxen, volgende week zijn er weer met waarschijnlijk een beetje een langer verslag, lieve groetjes van Mariet xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 437453

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: