Hallo - wat - ween - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Hallo - wat - ween - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Hallo - wat - ween

Blijf op de hoogte en volg Mariet

02 November 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

lekker werm onger de daeke
ich hoij veurzichtig dien handj
mien naas veult koad, de res is werm
un bietje wintjer in Florida landj
lang zal ut neet doere
dertig grade al om de hook
maar zoelang ut kaod is geneete wae
van unne gooje film of un book

Hallo lieve mensen,

Voor de verandering vandaag weer eens vroeg op en dat is de schuld van Martin, hij liet een glas vallen in de kamer op de stenen vloer, ring ting ting en ik was klaarwakker, ongelofelijk maar niet eens kapot !!
Het is koud, gisteren kwam er een koufront deze kant op met een ijzige wind en het werd amper 10 graden, blij dat ik mijn vest in de auto had en vannacht en vanmorgen is het maar zo'n 5 graadjes. We hebben de lekkere veren slaapzak op bed, over mijn dekbed en ik sliep als een roosje tot dat glas viel.
Het was weer een gemengde week, na de hele goede laatste week volgde er een redelijk goed weekend maar daarna heeft Martin waarschijnlijk toch ergens een virusje opgepikt want hij was heel beroerd, vooral woensdag was heel erg. Het wordt nu natuurlijk steeds moeilijker om alle bugs buiten de deur te houden met al die hoestende proestende mensen op het werk. Ook ik was een paar dagen snotterig met niezen en hoesten.
Maandag morgen wachtten we op de verpleegster en toen er om 11 uur nog niemand was geweest heb ik toch maar even gebeld, nee mevrouw, nurse Allison heeft zich ziek gemeld, heeft de vervangster u niet gebeld, ik zal haar laten bellen. Tien minuten later belt iemand, is het dringend, ik heb een aantal mensen die ik moet zien maar u bent niet op mijn lijst, morgen komt Allison wel even langs...maar ik moet werken...ja mevrouw, ik heb vandaag echt geen tijd. De hele middag geprobeerd om een collega te bereiken die vrij had om zijn late dienst van dinsdag te ruilen en toen maar gevraagd voor een late dienst, was gelukkig geen probleem. Dinsdag morgen was Allison dus nog niet beter dus kwam Kimberly op bezoek. Een jonge meid nog en heel bubbly zoals Martin het noemde. Ze vond het wel gezellig en bleef anderhalf uur kletsen, ik had net cupcakes gebakken en die gingen er wel in. Ze vond dat Martin er in het echt veel beter uitzag als op papier en ze gaf wat tips. Ook bestelde ze nieuwe pillen voor hem onder andere een extra slaapmiddel naast de Xanax en ook een soort foam. Ik ben gaan werken maar ben kort na 19.00 naar huis gekomen, hij was ontzettend beroerd al en zelfs koffie kreeg ik er niet in.

Toen ik maandagmorgen ging werken was Natalie bezig om spulletjes naar de auto te brengen, het rommelde al een tijdje tussen haar en Raini en nu was de koek helemaal op. Toen ik 's avonds thuiskwam was alles van haar verdwenen, Raini weer vrijgezel en wij waren een gezellige roommate kwijt. Zondagavond hadden zij en ik nog gezellig een glas rode wijn gedronken, ik mis haar, het is heel stil. Ze is nu in Colorado bij haar moeder en familie, ze blijft daar waarschijnlijk een paar maanden en dan zal ze uiteindelijk verhuizen naar de regio waar haar twee kleine dochtertjes wonen.
Dit betekent dat ik een beetje vaker moet fungeren als chauffeur waarschijnlijk sinds Raini nu geen vervoer heeft, we merken echt dat ze weer alleen is, ze blijft wat meer weg 's nachts, ze vindt het verschrikkelijk om alleen te slapen en ook vannacht is ze ergens blijven slapen. Ze vroeg woensdag of ik haar de auto wilde lenen om uit te gaan. Ik heb geweigerd en uitgelegd hoezeer we afhankelijk zijn (alsof ze dat niet weet) en dat ik het me niet kan veroorloven om zonder auto te zijn, het hoeft tenslotte niet haar fout te zijn als er iets gebeurd. Bovendien heeft ze geen geldig rijbewijs dus als de politie haar zouden aanhouden wordt de auto geconfisceerd en ben ik een hele pak geld kwijt om haar terug te krijgen.

Donderdag kwam ik ook eerder naar huis, ik wilde graag de hele middag vrij maar er waren maar twee uurtjes tussen 4 en 6 beschikbaar. Snel wat lekkere spulletjes gehaald en toen naar huis, ik heb snel wat cupcakes gebakken want die vindt mijn schatje heerlijk, chocolade en Halloween mix met kokos, amandelen en marshmallows.
Vrijdag was ik vrij en ik wilde op tijd beginnen met opruimen want tenslotte kregen we hoog bezoek 's middags. Raini moest ook vanalles dus we begonnen toch maar met Walmart, wat snoep gekocjt voor de trick or treaters, het was halloween tenslotte en toen we in de winkel waren belde David dat hij en Betty tegen etenstijd kwamen en wat we wilden eten. Ik vertelde hem dat Martin heel graag salade heeft van Bono's, een barbecue restaurant. We kwamen overeen dat ze rond 18.00 uur bij ons zouden zijn dus tijd genoeg om alles te doen wat op mijn lijst was. Ik begon op mijn gemak en binnen de kortste tijd was de keuken, badkamer en woonkamer acceptabel schoon, Raini vond dat de badkamer er superdeluxe schoon uitzag, eigenlijk zou zij die bijhouden maar dat komt er niet echt van als ik het niet doe.
Martin voelde zich heel goed, die ging even rusten 's middags dus ik kon op mijn gemak alles aan de kant zetten.Rond half zeven kwamen David en Betty de oprit oprijden. Ze wonen in Texas in de Dallas area en waren een weekje voor familiebezoek hier met hun camper. Vandaag gaan ze weer richting huis, een ritje van twee dagen. Ze hadden het eten dus meegebracht en dat hebben we dus eerste verorberd, gezellig aan de tafel, dan wordt die ook weer eens gebruikt anders dan er alleen maar spulletjes opzetten. Ik had een pork sandwich maar ik had ook stokbroodje met kruidenboter en provolone kaas uit de oven en komkommersalade die er heel goed inging. Daarna was het tijd voor koffie en een cupcake en wat kletsen. De twee broers realiseerden zich heel goed dat dit waarschijnlijk de laatste keer was dat ze zich zagen maar waar ik bang voor was, een beladen sfeer, was er helemaal niet. Ik had een mooie donkerrode sjaal voor Betty gehaakt met een broche erop en ze was er heel blij mee. Rond negen was het dan tijd om weer afscheid te nemen en na een dikke knuffel en een uitnodiging om het volgend jaar hen in Texas te bezoeken zwwaide ik hen uit.
Afscheid nemen, dat is waar hij toch moeite mee heeft en ik merk dat heel goed, het onwerkelijke onvermijdelijke en dat te vermijden lijkt een reden waarom hij bepaalde mensen niet wil zien, hij wil niet dat mensen huilen en zich vastklampen want daar is een beetje toegeven, ja ik ga dood. Zolang hij afscheid nemen kan vermijden voelt hij dat het niet zover is denk ik.Voor sommige mensen is dit moeilijk te bevatten denk ik en ze snappen het niet maar het gebeurt zoals hij het wil, dat is iets wat ik me heb voorgenomen, ik ga niets forceren, hij heeft het daarin voor het zeggen !

Gistermorgen was het dus koud dus ik heb zelfs niet eens moeite gedaan om te yardsalen, in plaats daarvan naar de Walmart want de dag na Halloween is alle snoep en zo halve prijs. Na wat gedoen aan de kassa omdat de prijzen er toch weer eens niet goed in zaten ging ik naar huis met bergen mini marsjes, snickers en zo dus we hebben volop te snoepen voorlopig. Ook nog even wat extra Halloween mix gekocht voor een prikje voor cupcakes. Martin eet er volop van !
Gisteren op het werk was het relaxed en ik kreeg redelijk veel gedaan.
Vrijdagmorgen bracht de post een pakje uit Kessel met koffie, heerlijk, ik drink nu net mijn tweede kop en twee dikke stukken kaas, verder een hele hoop thee en lekkere Sinterklaas lekkernijen. Met name Martin was heel erg blij met alles, dankzij de gulle gaven van Martin en Katrin en Ine en Vijo, heel hartelijk bedankt hiervoor.
Ik moet vandaag niks, lekker toch, klein wasje misschien, ik had een nieuwe dikke sprei voor ons bed gekocht, de oude is versleten, ook bijpassende lakens en slopen die ik ook kan gebruiken om de vieze oude banken te bedekken maar het bezoek was vrijdag nog niet goed en wel de deur uit of Ushuaia plaste op de nieuwe sprei. Ze heeft een schone kattenbak maar om de een of andere vreemde reden heeft zij besloten de tweezits bank als kattenbak te gebruiken en wat ik ook doe, het helpt niks. Ik heb nu overal plastic neergelegd en chloor gesprenkeld om te zien of dat helpt, beter witte plekken dan plas en kattenpoep. De sprei kon in de wasmachine, zo groot is die dus vandaag wordt die gedroogd en dan op bed.

Het is nu half zeven, de tijd is ook bij ons terug naar wintertijd gegaan vannacht en ik ga waarschijnlijk nog even terug naar bed. Later vandaag ga ik eens snuffelen in mijn documenten want ik ga bijdrages leveren aan het Kessel online portaal, heel leuk, gedichten en mijmeringen, ik heb heel wat liggen.
Allemaal een hele fijne week gewenst en tot schrijfs !!!

Liefs...Mariet xxxxx en een extra bedankje voor Mieke en Frans voor die hartverwarmende berichtjes elke week op dit blog

  • 02 November 2014 - 16:36

    Mieke:

    hoi lieve mensen
    Dat reageren Mariet doe ik met veel plezier
    Fijn dat het bij jullie redelijk was deze week
    hier is het dit weekend heel mooi geweest
    22gr. op zaterdag zijn we gaan fietsen in zuid-lim.
    In Maastricht geweest maar ook weer snel weg daar
    Duitsland en Belgie hadden zondag
    Dus Maastricht zat vol
    Vandaag heerlijk gewandeld met 18gr
    Wij kunnen de week wel weer aan!!!!
    Wens jullie weer een goede week toe Liefs van onsXXXX

  • 03 November 2014 - 00:36

    Car:

    Wat een verhaal weer over Raini. Heb even zitten gniffelen: Mariet die bezoek krijgt en aan de poets moet. Je kan beter onaangekondigd komen he ? Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 437567

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: