Bertha moet maar buitengaats blijven - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Bertha moet maar buitengaats blijven - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Bertha moet maar buitengaats blijven

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

Kleine kiendjes waere groet
doe bes miene leeve kaerel
ich weit nog good, dae lange daag
toens dich kwaams in mien laeve en in deze waereld
ut koste wat meujte, ut koste wat pien
maar toen ich dich in mien erm heel
dach ich, dae moog der zien
doe greujsde op en waas ozze trots
doe wets was se wils
bes as unne rots
noe 36 jaor en zelf unne pap
ut liek asof alles ging in eine flits
van baby nao peuter, de ierste sjtap
van peuter nao tiener
nao Sylvia, baan en diene eige sjtek
nao dien maedjes
in mien hert haes dich eine hiele sjpeciale plek

Hallo lieve lezers,

Vanmorgen werd ik verrast met een verzoek ..Fenna wilde graag skypen met oma, lief he !! Dus ik heb lekker gekletst met Rob en de meiden en krullenbol Eline deed uitgebreid mee.

We hebben weer de nodige doktersperikelen over afspraken die zomaar verzet worden zonder te vragen en zo maar alles is rechtgezet met uitgebreide excuses van het kantoor.

Het is veel te heet, het lijkt of er elke dag meer hitte bijkomt en die storm die naar ons op weg is helpt niet echt, hopelijk blijft hij buitengaats. Ik heb weinig energie met het water dat over mijn rug drupt terwijl ik hier zit en een barstende hoofdpijn die maar niet overgaat dus ik houd het kort vandaag

Dit weekend is het schoolweekend, de scholen hebben nog een weekje of zo vakantie en alle kids van klein tot groot hebben lijsten gekregen wat ze moeten hebben, schriften, schrijfmaterialen en nog meer. Traditioneel hebben ze dit weekend tax free, dat betekent alle schoolspullen en kleding is netto, je hoeft geen belasting te betalen. Belasting is meestal zo’n 10 procent extra op de prijs die het etiket toont. Op het werk hebben we een inzameling voor een school in Fleming Island voor de kids die niks van thuis meekrijgen dus ik heb een paar dollars gespendeerd aan schriften, mappen en kleurkrijtjes, redelijk goedkoop bij Walmart, bijvoorbeeld de crayons zijn maar een kwartje per doosje. Zover ben ik nog de enige in mijn team die wat gedaan heeft.
Ook heb ik wat potlood doosjes gekocht om te versieren, ik ga waarschijnlijk in oktober op een kerk fair staan, moet me nog opgeven en voor dan ga ik die doosjes versieren met lint en kralen.

Martin heeft nog steeds veel te veel pijn, hij kan vandaag niet eens zitten en hangt zo’n beetje op de bank of ligt in bed, hij heeft gisteren wel een tijd in bad geweekt en is weer schoon. Het zijn die heel normale dingen zoals even onder de douch die een groot probleem vormen, het gaat gewoon niet., Ik was gisteren net te laat om een badstoel te kopen, een man kaapte hem net voor mijn neus we, voor een dollar. Ik kon wel een paar spikplinternieuwe Annie canvas sandalen kopen ook voor een dollar (nieuwprijs 45.00) dus ik ben weer goed voor de komende seizoenen.

Op 7 augustus is Charissa Wijnands jarig, op 5 augustus krijgt Marielle Meester er ook een jaartje bij, allebei van harte.

Fijne week en volgende keer meer !!!

Liefs…Mariet xxx

• 06 Augustus 2014 - 11:13

Ted Nijssen:

Lieve Mariet en Martin,

Jouw zondagsnieuws probeer ik regelmatig te lezen dus ben redelijk op de hoogte van de situatie bij jullie.
    Martin blijft natuurlijk de grootste zorg, en steeds meer hulpmiddelen moeten er gezocht worden om zijn leven draaglijk te houden, en alert blijven op afspraken die jullie hebben met dokters specialisten enz.waar je niet altijd op kunt vertrouwen helaas, dit kost natuurlijk extra energie met name voor jouw Mariet .Martin heeft ondanks zijn situatie een lotje uit de loterij gewonnen met de zorg die jij hem dag in dag uit geeft. Mariet een opsteker voor jouw hoor hoe je het allemaal gedraaid krijgt. Ja, die hitte daar kost natuurlijk ook veel energie. Zorg dat je zelf ook genoeg vitamientjes binnen krijgt in de vorm van ontspanning, je werk, ik weet dat je daar ook veel energie uit haalt, en last but not laest doe je het allemaal voor jouw lieve Martin.
    Op deze weg met zoveel hobbels en oneffenheden wens ik jullie alle goeds toe.
    Hier gaat het goed, soms gebeuren dingen die niet lopen zoals je wenst, ik zoek ook altijd weer naar mogelijkheden hoe het beter kan, gelukkig ben ik een positief mens. Het blijven toch vaak de kleine dingen die het doen, daar kun jij als geen ander Mariet over mee praten. dit ervaar jij dagelijks aan de lijve.
    Verder hebben wij hier ook een prachtige zomer waar we ook van genieten natuurlijk. De meeste aktiviteiten buitenshuis zijn even stop gezet, tijd om ander dingen te doen. Wij gaan vandaag naar DEN -HAAG met de trein voor de verjaardag van onze kleindochter EMMA.
    Ik sluit weer af, Met een hartelijke groet, Ted Nijssen