Stroopwafels !! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Stroopwafels !! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Stroopwafels !!

Blijf op de hoogte en volg Mariet

16 Februari 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

Valentijn dae kwaam en ging
alle kadootjes halve pries
maar leefde duurt neet einen daag
wae zien ut laevend bewies
dat alle anger daag van ut joar
precies utzelfde zien
gen bloome, genne hertjes bellon
is nuudig om te loate zeen
dich bes veur altied....mien

Goeiemorgen lieve lezers,

Ik zit hier gezellig te bibberen want het is weer eens koud, dichtbij de vorstgrens maar er is warmer weer op komst. Noordelijk van ons was het weer flink raak deze week, ijs en sneeuwstormen trokken over het land en wij krijgen daar het koude staartje van, gisteren begon lekker maar in de loop van de dag stak er een ijskoude wind op en toen ik gisteren naar huis reed om negen uur was ket waterkoud. Donderdag morgen was het weer eens ruiten krabben.
De auto was ook niet echt blij met dit weer of het is dat de accu nu eindelijk de geest gaat geven, ik moest hem drie keer laten jumpen en gisteren bedacht ik dat om dit niet om 21.00 te laten gebeuren ik voor ik naar binnen ging, de accu te ontkoppelen en toen ik naar huis ging en weer de klemmen erop zette, voila, startte meteen. Ik wordt nog eens een volleerd automonteur als het zo door gaat !!

Zondag was een gezellige dag, Martin voelde zich spacy en moe maar verder goed en rond zeven uur stonden Joke en Nico op onze stoep voor een bezoek. Ze hadden een zak vol met koffie, kaas en stroopwafels bij zich en Martin maake de kaas direct open en smulde er al lekker van. Wij drinken koffie en aten pear cobler, onze Hollandse vrienden lieten zich die goed smaken. Natuurlijk moest er uitgebreid bijgekletst worden, over dochter Judith en kleinzoon Quincy die elke 6 maanden bezocht worden in noord Jax, over Nederland, voor we het wisten was het laat en moesten we weer afscheid nemen, tot in september lieverds, wij hopen dat jullie een voorspoedige reis terug hadden zonder al te veel oponthoud door het slechte weer.

Zoals al vermeld, hij was spacy en dommelde de hele tijd maar sinds vrijdag is hij veel helderder. Het enige probleem lijkt dat hij wat dubbel ziet, waarschijnlijk een bij effect van de chemo. De komende week geen dokters, helemaal niks en ik heb mezelf verwend met een dag extra vrij op woensdag. Misschien heb ik hier later spijt van als ik niet genoeg dagen heb maar wie dan leeft, die dan zorgt (ik gebruik dat motto steeds meer tot mijn grote verbazing). Ik zou graag met hem naar Ocala zou zijn gegaan om zijn tante te bezoeken. Zijn grootouders woonden daar en hij is er al heel lang niet meer geweest maar hij voelde er niet voor om een hele dag weg van huis te zijn, het is ruim twee uur rijden dus als het mooi weer wordt kan ik misschien wat buiten werken in de tuin, de plantjes hebben flink geleden deze winter van al de vorst. Als Martin dan buiten kan zitten in het zonnetje zijn dat extra vitamientjes D die getankt worden want nu ziet hij weinig van buiten behalve dan in en uit de auto.

Dinsdag waren we weer present voor de chemo en rond twee uur kon ik hem weer ophalen. Ian was hier voor een paar dagen wat altijd heel gezellig is en donderdag ging de pomp er weer af, chemo nummer tien volbracht. Alle bloedwaardes waren goed, zijn bloeddruk is al weken heel goed na wat up en downs.

Vrijdag was het Valentijnsdag, een feest dat hier volop wordt uitgemelkt door de commerciele sector, ik had Martin zondag al een roze hartjes ballon met een klein rose teddy beertje meegebracht bij de Dollar Store maar natuurlijk is dat niet nodig om hem te vertellen hoe veel ik van hem houd !

Donderdag avond kreeg ik rond negen uur een telefoontje van at&t, vrijdag verplicht overwerken, twee uur en of ik dat voor, na of gesplitst rond mijn schema wilde. Ik koos voor het laatste dus in plaats van om tien uur begon ik om negen uur. Ze verwachtten veel telefoontjes en aangezien met name het centrum in Noord Carolina dicht was door de stormen daar moest iedereen die twee uur extra doen. Nou dat was de minste dag voor dit, heel veel mensen waren heel erg boos daarover want iedereen had natuurlijk plannen voor Valentijn, reserveringen om te gaan eten en zo dus de stemming was vrijdag niet al te best. Achteraf helemaal niet nodig want al voor de middag kwam het bericht dat het best wel meeviel met de drukte, de enige dag van de week dat we niet konstant code red waren en als we het wilden laten verwijderen aan het einde van de shift konden we dat doorgeven. Ik heb dus direct laten weten dat ik gewoon om zeven uur naar huis wilde in plaats van tot achten te blijven, voor die paar cent extra bleef ik geen extra uurtje.

Donderdag kregen we ook een fijn kadootje in de mail, een checque van de vakbond, na weken proberen had Racquel, onze vakbond vertegenwoordiger eindelijk succes geboekt en voor ons een bijdrage van 250.00 gescoord, die staan nu lekker op mijn bankrekening en we kunnen weer even ademhalen. Vandaag ga ik ook eindelijk de belasting papieren invullen, ik wilde dat dinsdag doen maar kwam er achter dat ik de papieren op het werk vergeten was, als ik de hele dag gewerkt heb, heb ik daar echt geen puf meer voor. Gistermorgen heb ik lekker lang gerelaxed en daarna moest ik naar de bank en wat boodschappen doen, onderweg nog even een yardsale. De mevrouw had veel artikelen gekocht op coupons en die gingen goedkoop van de hand, grote tubes Colgate tandpasta voor een dollar en blikken Delmonte groentes voor 50 cent dus we hebben weer voorraad.

Op het werk zag ik wat bijzonders, een van de jongens, Jared, had een tshirt gekocht bij Walmart met Stewy van de Family Guy erop. Als hij zijn camera van de telefoon erop richtte kwam Stewy voluit in beeld met een boodschap, click here en als je dat deed begon Stewy te praten tegen je, elke keer weer een andere opmerking, ik moest er erg om lachen.

Ik kon ook Stephanie haar verjaardags kadootje geven, ik had een grote bol roomwit garen en heb haar een mooie lange das gehaakt, lekker warm en daarbij een haarband met een grote koop en 6 verschillend gekleurde bloemen, voor elke stemming wat. Ze vond het heel mooi, ik zal proberen een foto te maken morgen. Van mij werd vrijdag ook een foto gemaakt want ik won een ballon met een blikje fris tijdens de Valentine’s puzzle maar heb de foto nog niet gekregen.

Op 21 februari is mijn lieve dinnetje Marianne jarig en ik wil haar een dikke knuffel sturen, fijne verjaardag XX

Nieuwe week, hopelijk wordt hij ontzettend saai want dat betekent in ons geval ook goed met geen complicaties, ik wens jullie een fijne week en een lentegevoel.
Liefs…Mariet xxxxx



  • 16 Februari 2014 - 14:30

    Joke Heijnen:

    Ha Mariet, we zijn veilig en wel thuis gekomen, na een heftige landing op schiphol, vanwege de wind, we werden opgehaald door onze jongste zoon en twee kleinkinderen, helemaal leuk. Groetjes en het beste de komende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 437744

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: