Nachtbloeiers - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Nachtbloeiers - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Nachtbloeiers

Blijf op de hoogte en volg Mariet

16 Juni 2013 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ich dink aan miene pap vandaag
de beste vader van allemaol
hae sjtong hiel erg doen biej os
altied tied veur un verhaol

hae noom os meij fietse
wandele inne bös
hae kende elke plant, elke sjtroek
en wis vuul euver zelfs de kleinste mös

later toen wae volwasse ware
kleinkinjer, zien lös en zien laeve
kwaam hae op bezeuk, hiel dök
en heij zoevuul leefde te gaeve

vandaag dink ich aan miene pap
zoeas elken daag opniej
ich mis um, ich mis se allebei
maar ze zien noe biejein
det maakt mich bliej

Goeiemorgen lieve lezers,

Allereerst wil ik natuurlijk alle vaders en wannabees van harte feliciteren met vaderdag, laat jullie maar lekker verwennen.
Dan kreeg ik gisteren een heel droevig bericht, de moeder van mijn lieve vriendin Els is in Kessel op vrijdag avond overleden na een langdurige ziekte. Ik kwam vaak bij hen thuis en het was altijd gezellig. De laatste keer dat ik mevrouw Hendrix zag was op een van mijn visites aan Kessel toen ik haar tegenkwam aan de Maas. Moge ze rusten in vrede, Els en familie veel sterkte gewenst !!

Het zijn momenten als dit dat ik wilde dat Beam me op Scotty werkelijk zou zijn want dan wil je alleen maar even daar zijn om een dikke knuffel te geven.

Ik hoorde ook vanmorgen eindelijk van de Vystar mevrouw over het huis na 10 dagen. Het huis heeft een bod, dat zou niet het probleem zijn want je kunt altijd meer bieden maar er zijn wat problemen zoals het dak is slecht (dat zagen wij niet) er schijnt brand te zijn geweest (konden wij ook niet van buiten uit zien) en het grootste probleem, termieten. Er zit veel hout aan en als je termieten hebt wordt het een duur grapje en…geen bank zal je een hypotheek verstrekken.
Nu gaat ze dus maar weer op zoek naar iets anders dus nog even niet verhuizen…zucht.

Gisteren hoefde Martin niet te werken dus zijn we lekker gaan ontbijten bij Bob’s, eieren met bacon en toast en een lekker glas ijsthee. Op de terugweg zagen we verderop in de straat een truck met aanhanger staan, een crew van tuinoderhoud dus ik liep er naar toe en vroeg een prijsopgave voor het maaien van de achtertuin. De man noemde me sweetheart (helpt altijd wel toch) en liep mee naar achteren. Hij zei dat het maaien van de achertuin (en het gras as echt hoog) en de kantjes weed-eaten me 25 dollars ging kosten, deal zei ik en 20 minuten later was het klaar. Een kort gazon met strakke randjes en een blije Martin die niks hoefde te doen. Hij had de voortuin al gedaan op donderdag dus nu is alles weer goed tot het volgende weekend. Gras groeit hier zo hard dat over een paar daagjes de aren van het gras alweer staan te deinen in de warme wind.
En warm was het, de laatste dagen, temperaturen van boven de 35 graden en vooral donderdag was het net een oven, een paar minuten in de zon en het verbranden begon al. Vrijdag was het bewolkt, kans op een bui dus wel drukkend maar niet zo’n verzengende hitte maar net na 5 uur keek ik naar buiten en het was pikkedonker, ik heb het nog nooit zo donker gezien midden op een dag. De wind trok aan en het begon te plenzen, bliksem en donder en dat duurde zo’n uurtje. Verschillende bomen tegen de vlakte of op huizen, kleinschalige overstromingen maar toen ik naar huis reed om 7 uur scheen de zon, floten de vogeltjes en zag het er fris en groen uit.

Op het werk is een nieuwe rage die voor mij al oud is, Candy Crush, een spel dat van oorsprong op Facebook was (ik speel het al sinds maanden) maar zoals alles is er een app en nu kun je op werk komen waar je wil, mensen zitten met hun telefoon heel geconcentreerd Cady Crush te spelen. Heel trots want ze zijn al op level 65 met al de cheats, ik vertel dat ik op level 141 ben zonder te foetelen. Dus mensen in Nederland die dit lezen en die het spel ook spelen, als je levens op zijn, zet de datum een dag vooruit en je krijgt weer 5 levens, dit kun je oneindig doen. Dit werkt alleen met de app, niet op Facebook zelf.

Donderdag morgen kreeg ik om kwart voor zeven een telefoontje van Susan die heel goed weet dat ik vroeg op ben meestal, haar nightblooming cereus had 5 bloemen en of ik wilde komen kijken, natuurlijk werden er foto’s gemaakt, heel exotisch en ik werd ook prompt gevraag door Penny op het werk om een scheutje. Nu heb ik een hele emmer vol staan dus een zakje was snel gevonden en Penny was happy.

We hebben met al die hitte weer de a/c aan op de slaapkamer dus film kijken in bed is een genot, ik heb al drie dagen op rij gehuurd, kost maar 1.28 bij redbox en er was een film bij die er zeer uitsprong, Cloud Atlas met Tom Hanks en Hale Berry. Drie uur lang was ik gefascineerd en heb ik anders soms moeite ‘s avonds om mijn ogen open te houden, dit was absoluut nu niet het geval….het is een speciale film en beslist niet voor iedereen maar wow, ik vond hem keigoed.
Vrijdag werden we voor de tweede keer in de week uitgenodigd bij Raini, op dinsdag had ze ook Ravyn daar maar nu was alleen Ian er en een vriendin van Raini, Joe. Star, Raini’s vriendin is in Daytona bij haar moeder voor een paar dagen, ik zei vriendin maar het is meer ex op het moment. Raini heeft haar maanden geholpen met alles en nu Star zelf een baan heeft en centjes verdiend is ze niet erg scheutig met delen. Ik heb medelijden met Raini, er wordt echt misbruik van haar gemaakt op deze manier en Martin en ik zullen allebei heel opgelucht zijn als dit echt over is want het vreet heel erg aan haar. Ze kan er niet over praten, is heel verdrietig en wanhopig omdat ze het verschrikkelijk vindt om alleen te zijn.

Ik ga zo dadelijk lekker skypen met Rob en de meisjes, het is al weer een tijdje geleden, we hebben dus heel wat bij te kletsen, alle verjaardagen die in de afgelopen weken waren en zo.

Allemaal een fijne week gewenst en tot schrijfs…Mariet xxxx