Dao haes se dae beroemde - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Dao haes se dae beroemde - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Dao haes se dae beroemde

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

30 September 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

dao haes se dae beroemde
ich bedoel natuurlik Janine
want die waas vriedig op tv
de dochter van os Ine

ze zong meij in de Voice
zoon echte talente jach
de jurie vong ut waal get hubbe
en zoe sjleipte ze de ierste ronde in ne wach

wae wiste ut al langer
maar moste toch eg zjwiege
zodet auch alles door zoe goan
en Janine genne veto zou kriege

maar noe moog gae ut allemaol weite
dit maedje det ken zinge
en zien mam en de rest van de bubs
kenne waal gate inne loch sjpringe

Hallo lieve mensen

Ja hoor, eindelijk mag het naar buiten, al die maanden heb ik mijn mond moeten houden, met pijn en moeite maar we konden natuurlijk niet het risico lopen dat ze gediskwalificeerd zou worden doordat het te vroeg naar buiten zou komen. De eerste ronde, de zogenaamde Blind Auditions werd in een voor ons heel roerige tijd opgenomen, 12 juli, de trouwdag van onze ouders en Janine’s opa en oma en een paar dagen voordat mijn moeder overleed en afgelopen vrijdag werd het dan eindelijk uitgezonden. Het was echt in de laatste tonen van het liedje Zombie van de Cranberries dat Nick en Simon voor Janine kozen en hun stoelen omdraaiden, ze was door !!! Ze werd gecomplimenteerd door Marco Borsato dat het heel gedurfd was om dit moeilijke liedje te kiezen en zichzelf ook nog eens te begeleiden op gitaar. Nu op naar de Battles, een ronde waar ze tegenover een andere kandidaat moeten strijden voor een plekje in de live shows, wij weten het al maar ook nu weer, even het mondje houden tot het op tv komt. Natuurlijk waren behalve Janine een super nerveuze maar oh zo trotse moeder Ine en Vijo te zien en Tom, haar vriend. Voor Janine is het leven nu veranderd na vrijdag, ze vertelde dat ze echt werd herkend op straat en zo, een bekende Nederlander, geniet er maar lekker van meid, je hebt het verdiend.

Ik heb een lekker weekje achter de rug, Red Flag telefoontjes die allemaal heel goed gingen, een dollar per uur meer dus 40 extra dollars in de knip voor mijn paycheck komende donderdag en veel versierd. De komende week is Customer Service week en ons land Italie was een uitdaging, de team ruimte zelf is al versierd voor de Olympische spelen en er was niet veel extra’s te doen maar het lege ‘ hok ‘ langs Lori’s kantoortje was al gauw geclaimd. In een paar uurtjes werd dit door mij veranderd in een gezellig winkeltje met eetgedeelte. Met een paar mooie tafellakens, wat serviesgoed, boeken en decoraties ziet het er ineens heel Italiaans uit, foto’s volgen als ik helemaal klaar ben, morgenvroeg. Kom bracht zelfs een foto van haar opa toen die jong was, een Italiaanse immigrant en haar familie’s pasta schaal. Ik scoorde giseren op een yardsale nog een grote tros nepdruiven voor mijn mandje. Ook maakte ik een collage met de Italiaanse kleuren en allemaal fotootjes en zo. Marie’s team had Nederland en ook daar ga ik morgen aan mee werken, ze mogen mijn vlag, wat decoratie en een paar Nederlandse boeken lenen en ik heb een van de teamleden, Jeremiah al het resept van mijn moeders appeltaart en wat linkjes over Nederland, het koningshuis en Sinterklaas gestuurd.

Ik had dus gisteren vrij, lekker weer eens een zaterdag na weken en weken van werken op die dag, Martin wilde naar het Mosh, een museum in het centrum voor natuur en wetenschappen maar aangezien hij ontzettend veel last heeft van zijn voet en moeite heeft met lopen hebben we daar maar afgezien en zijn we in de plaats daarvan naar de River Arts and Craft markt gegaan, heel gezellig aan de St John’s River dichtbij het centrum van Jax onder het viaduct van de snelweg die over de rivier gaat.

Heel gezellig met kraampjes met kleding, sieraden en veel eten. Ook was er een optreden van een singer/songwriter. Het weer was perfect, 27 C en een zonnetje. We vonden een kraampje met kruiden voor een dip te maken, natuurlijk kon je proeven en vooral de boursin dip was overheerlijk. Je moet het met creamcheese (roomkaas) en sour cream mengen en het smaakt echt zoals boursin die je hier wel kunt kopen maar die behoorlijk prijzig is zoals alle buitenlandse kaasjes. Die kruidenmix ging dus mee naar huis. Later na rondgewandeld te hebben en na nog veel meer proeven ging Martin alvast zitten en ik vond een kraampje met gyros dus dat ook snel gekocht op een pita broodje met sla, tomatenstukjes en een heerlijke knoflooksaus, samen met gekruide rijst was dit ruim voldoende om ons beider honger te stillen. Na een uurtje hadden we alles wel gezien, een sigaretje bij de rivier waar we de kleine zwarte krabben die over de rotsblokken krabbelden bekeken en weer richting huis. Later naar de bieb om een nieuwe voorraad boeken en dvd’s aan te vullen en naar de Publix voor creamcheese en ineens was daar die heerlijke geur, we wilden thuis grillen maar die fried chicken, nee daar konden we niet zomaar aan voorbij lopen, een doosje met gepaneerde gefrituurde kipstukken ging ook in de mand en dat was een heerlijk maaltje, grillen kan vandaag ook nog. Ik maakte boursin dip met de helft van de kruiden en het was echt verrukkelijk, ik ga toch proberen om dit resultaat zelf ook na te maken, met de juiste kruiden die ik allemaal al heb moet dit lukken.

Gistermorgen had ik even alleen een rondje yardsalen gedaan en ik vond er weer heel veel, na een uurtje had ik hele 4.50 gespendeerd en ik kwam met een hele doos spulletjes thuis, veel garen en in mooie kleuren, beide plaatsen waar ik dit kocht was er een sterfgeval in de familie en de nabestaanden waren blij dat het goed terecht kwam. Twee mooie paren vintage oorhangers voor 50 cent per paar wisselden van eigenaar net als een cookbook met gebak en een mooie klassieke cd, twee kwartjes voor Vivaldi en cheesecake recepten.

Afgelopen week werden er bij Claire, een chatvriendin uit Engeland een nest poesjes geboren en een van die snoesjes is naar mij vernoemd, Pebble is een dotje en ik voel me zeer vereerd.

Ik hoop dat ook de komende week weer voor het Red Flagteam is, het bevalt me , veel minder stress met geen inkomende telefoontjes en aangezien ik dol ben op puzzels en er meer als voldoende is om op te lossen voor niet zo happy klanten kan ik er mijn ei zeker in kwijt, we kijken met plzier in ieder geval vooruit naar de potluck op woensdag (ik maak Italiaanse tomaten en komkommersalade) en naar het lunchen van vrijdag dat at&t gaat verzorgen. Ook is Chris nu bijna bij met het betalen vanzijn huurschuld die tot bijna 300 dollars was opgelopen, nog 103 te gaan dus daarom was er ook wat ruimte voor Martin en ik om gisteren wat leuks te ondernemen. De hypotheek, ik heb mijn creditscore binnen, hij is niet super maar ik ben nog steeds op een telefoontje aan het wachten van de dame van het bedrijf dat bezig is met een hypotheek.

Gisteren ben ik ook weer naar een huis gaan kijken en het was bedroevend, het kost maar 29000.00 maar het was in een bedroevende staat, de houten laminaat vloer in de kamer was compleet vernield, de keuken in een verschrikkelijk staat en de slaapkamers maar piepklein maar een mooie grote oude eikenboom in de voortuin en een geweldige grote veranda aan de achterkant stonden aan de pluskant, plus geen achterburen, een sportveld behorende bij een kerk aan de achterkant en een rustige straat, we gaan gewoon nog even door met zoeken.
Afgelopen weekend bij Hubert op bezoek werd ik compleet verrast met een kolibrietje dat zo dichtbij kwam dat ik gewoon mijn hand had kunnen uitsteken om het aan te raken, ik stond doodstil ernaar te kijken buiten in de schemering en hoe het kwam eten van de heerlijk geurende bloemen.

Allemaal een geweldige week gewenst en tot schrijfs…Mariet xxxx

Ps voor deze tekst met foto’s ga naar