Van een tot tien - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Van een tot tien - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Van een tot tien

Blijf op de hoogte en volg Mariet

23 September 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

eins en twies
tied veur un fies
dries en veers
nectarien en peers
vieve en zesse
beer sjmaakt neet in blik maar in flesse
zeves en achte
nog sjteeds werme nachte
neges en un tie-en
nog effe motte wachte deut gen pien !!

Hallo lieve mensen allemaal

En weer is het zondag en vloog er een week voorbij, als ik op de afgelopen zeven dagen terugkijk denk, ik waar bleven ze toch.
Het is definitief herfst aan het worden ook al gaan we vandaag nog een keertje naar de 90 F – 32 C, het blijft droog dus was weertje maar de nachten duiken onder de twintig. Op de oceaan lijkt het rustig, niks onderweg, alles wat zich in de laatste weken sinds Isaac ontwikkelde draaide zich weer om richting Afrika/Europa. Nog twee maanden en het hurricane seizoen is alweer voorbij, voor mij mag het echt, ik hou niet zo van die stormen want ze zorgen alleen maar voor overlast en ellende.
Hopelijk gaat dat koelere weer, vooral ‘s nachts voor twee dingen zorgen, dat mijn autootje minder sputtert en afslaat en dat het gazon minder hard groeit. Martin heeft zich flink uitgeleefd op de struiken voor het huis met de grote snoeischaar die we van Susan mochten lenen en ze zijn nu op de gewenste hoogte. Het gaat iets meter met zijn been trouwens, het gevoel in de zijkant van zijn dijbeen komt heel langzaam terug naar het schijnt en de pijn is niet meer zo prominent aanwezig. Waarschijnlijk heeft doordat het toch heel wat daagjes achter elkaar heel erg opgezwollen was, een zenuw behoorlijk klem gezetten en misschien ook wel een spier en dat heeft even tijd nodig om weer te herstellen, vergelijkbaar met zijn arm/schouder nadat zijn motor ongeluk.
Vrijdag was ik vrij dus ik ging naar de bank om te informeren naar hoe het hier met een hypotheek gaat, ik kwam dus terug met een illusie armer. Als je hier een huisje wilt kopen en je hebt een financiering nodig moet je centjes op de tafel leggen om te kunnen lenen, 10 procent van het aankoop bedrag. Mijn bank dat eigenlijk een credit union is financiert niet voor 100% maar ik kreeg een telefoontje van een contact persoon, 30 minuiten nadat ik weer thuiskwam van mijn bankbezoek die mij verwees naar Julie van Prime Lending, ze is een Loan Officer en gaat me helpen. Ze hadden net een nieuwe internet website opgezet en ik heb dus hun formuliertjes ingevuld (werd direct gevraagd om feedback te geven) en nu gaat ze bekijken maandag hoe we dat met de eigen bijdrage gaan oplossen, het lijkt dat er een soort overheids steun is als je voor het eerst een eigen huis koopt. Ze verstrekken de eigen bijdrage als een soort tweede hypotheek, als je verkoppt binnen een bepaalde termijn of aflost moet je dat terugbetalen en als ik me het goed herinner gaat het om een bedrag van 7500 dollars wat voldoende zou moeten zijn voor ons. Martin en ik zijn vrijdag ook naar een huisje gaan kijken, hij was er best enthousiast over maar er moet veel aan gebeuren. Het ligt aan de andere kant van de snelweg maar doordat er veel meer groen tussen de autoweg en dat huis is hoor je amper de auto’s, zelfs buiten. Susan en ik waren er vorig jaar voor een yardsale, er woonde een man en zijn jonge vrouw die in een rolstoel zat en er behoorlijk ziek uitzag, ze hadden ook een hoop katten als ik me goed herinner. Het huis ligt al een tijdje leeg en het lijkt dat mensen hebben geprobeerd in te breken, er zijn verschillende ramen afgedekt met spaanplaat omdat het glas gebroken is. Het heeft 3 slaapkamers en een badkamer binnen, verder is er een apart stenen gebouw in de achtertuin met twee open ruimtes en een tweede badkamer, ideaal voor een kleine studio. De achtertuin is ongeveer de helft van wat we nu hebben maar met een grote eikenboom, een schutting tussen de tuin en achterburen en een afgesloten ruimte voor bijvoorbeeld de vuilnisbakken en waar zelfs een auto gestald kan worden, geen garage maar een carport. We kunnen natuurlijk niet naar binnen maar het lijkt dat er het een en ander aan de keuken ontbreekt, het is hier normaal dat er tenminste een fornuis is maar we konden er geen ontdekken toen we door de ramen tuurden. Nu is dit huis te kopp voor 37000.00 en als ik het thuis kan noemen kan ik best wel met wat op te knappen dingen leven. Maar ja, eerst het financiele plaatje rond krijgen, we houden goede moed.

http://www.trulia.com/homes/Florida/Jacksonville/sold/1783765-7063-Biddy-Ln-Jacksonville-FL-32210

Op het werk gaan we de laatste week van september in en tot zover zijn mijn nummers geweldig te noemen, Lori heeft naar drie gesprekken van mij geluisterd, morgen komt ze langs me zitten voor nummer vier en ik heb met die drie 100%, de rest is ook geweldig en als ik die 100 % voor de klanten enquetes weet te behouden heb ik weer eens kans om employee van de maand te worden want alles is boven verwachting. We hebben ook ons land toegekend gekregen voor de customer service week, niet Nederland waar ik stiekem op hoopte maar Italie. Nu kun je daar een heleboel mee, zowel wat betreft versieren maar vooral natuurlijk ook qua eten want op die woensdag hebben we de potluck en pizza, pasti, tiramisu, noem maar op, allemaal lekkere gerechten die gemakkelijk te maken zijn. Ik zou gisteren foto’s maken van de Olympische versieringen maar vergat natuurlijk de camera. Wel ondertussen de foto’s gemaakt van de ananas en de vlinder die weer eens langskwam.

Het was deze week wel even wachten op The Voice of Holland want…het programma van vrijdag werd maar niet geplaatst op de link waar ik normaal op kijk maar gelukkig vond ik een andere website en toen zag ik weer een glimp van os Ine en Vijo langskomen dus allemaal, vrijdag kijken want ja hoor, ik verklap nog niet alles maar het wordt spectaculair !!!

Op 26 september is Jan Heines jarig, 60 jaar dus Jan, van harte en nog veel jaartjes erbij !!! Een dagje later viert Sanneke haar verjaardag, geniet ervan met je mannen. Weer een dag later is Ravyn jarig, ze wordt 3 maar ik betwijfel of we haar zien, het is al bijna een jaar geleden dat we de laatste keer van haar gezellige kwebbel mochten genieten.

Ik wens iedereen weer een voorspoedige week met allemaal mooie en fijne dingen en tot schrijfs !!!

Mariet xxxx

Voor foto’s klik op deze link :
http://marietvanknippenberg.blogspot.com/2012/09/eins-entwies-tied-veurun-fies-dries.html

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 437584

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: