Zondagse mix - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zondagse mix - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zondagse mix

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

10 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het poesje van de buren
zit te spinnen voor het raam
het is net een klein tijgertje
en heeft een een leuke naam
de poes heeft allemaal strepen
ze gaan rondom haar rug
en als ze soms een muisje ziet
dan is ze heel erg vlug
als Saartje dan op jacht gaat
vangt ze ook meestal wat
maar mama zegt, dat is de natuur
dat hoort zo bij een kat

Hallo lieve mensen

Vandaag begon ik met een kinderversje, ik schreef er een aantal voor Fenna en Eline. Gisteren werd Eline een jaar, niet te geloven dat het alweer een jaar geleden was dat we met haar geboorte verblijd werden.
Ik geniet ontzettend van de foto’s die Rob me opstuurt van beide dames, Eline loopt al langs de tafel en zo, dus als ik in December op bezoek kom kan ik samen met de twee maedjes wandelen.

We hebben een ontzettend natte week achter de rug met elke dag hoos en onweersbuien en de beken en vijvers zijn heel vol. Dat belooft weer wat voor de komende zomermaanden, muggen, muggen en…muggen ben ik bang. Het mooie aan al dat nats is natuurlijk dat de natuur ineens zoveel groener lijkt en mijn bonen en tomaten zijn prachtig om te zien, ook de cantaloups hebben een groeispurtje genomen.

Vrijdag had ik vrij en gingen we weer eens onze maandelijkse zoektocht doen naar Martin’s dokters recepten, hij was woensdag geweest en de dokter had hem andere pillen voorgeschreven aangezien hij nooit de vorige pillen kon krijgen behalve dan voor een kapitaal (1400.00 dollars voor 120 pillen) en ook de nieuwe pillen waren niet zo gemakkelijk te krijgen als we dachten dus we moisten echt alle apotheken in de buurt bezoeken. Eindelijk hadden we succes voor een soort bij de Super Target, een aantal kilometers hier vandaan en daar vond ik ook de boekjes waar ik vorig jaar stad en land voor af ben geweest, Eline heeft er al eentje, Bubbles met de Sesam Straat babies en nu heb ik er nog een paar meer, ze zijn spotgoedkoop en ontzetten grappig.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51UiWyJ4oQL._SL500_AA300_.jpg

Ik heb ondertussen al heel wat kadootjes verzameld dus de grote koffer moet mee, alles voor de kiendjes en wat kleinere dingetjes voor de volwassenen, ja hoor Rob, jij krijgt ook je Oreo’s deze keer al heb ik die natuurlijk nog niet ingeslagen, we willen tenslotte verse koekjes voor mijn jongens.

Afgelopen week moest ik ook een nieuwe (lees tweedehandse) band kopen voor mijn auto en ik word hier al tamelijk goed in, kan dat goed zonder Martin regelen. Ik heb ook gemerkt dat als je als vrouw naar zo’n bedrijf gaat de heren maar al te graag wat extra’s voor je doen. De band werd er in een mum van tijd opgezet en ik kan weer even vooruit, vooral met dit nat weer staat natuurlijk de veiligheid voorop.

Vrijdag wilde ik eigenlijk dan mijn yardsale doen maar er werd weer de hele dag regen voorspeld, gisteren moest ik werken (dus geen voetbal voor mij) maar Emily en Chris hadden vrijdag een hele lading spullen opgehaald in Georgia bij haar zus om te verkopen. Tafels, speelgoed, een mooi keyboard en nog veel meer. Ze verkochten een aantal spullen en gaan de rest op craigslist zetten. Martin kreeg een spiksplinternieuwe keukenmachine van Cuisinart en was helemaal happy, die heeft zijn vaderdagkadootje al binnen.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/kitchen/aplus/B0017W2706/lead._V198387430_.jpg

Hij zit nu langs me, het is niet eens zeven uur en vertelde me net dat hij vandaag een chocolade cake gaat bakken en dat we nu ook brood deeg kunnen mixen hierin, yummie. Ik he been brood machine in de garage die we nog niet gebruikt hebben, een gift van DeeDee, de vrouw van Nelson die vorig jaar December overleed. Ik wil geen kant en klare mix voor het brood want ik heb nog niks kunnen vinden dat me aanspreekt dus we gaan gewoon een basis recept zoeken.

Het nadeel van al deze nattigheid, de was blijft even liggen en ik hoop dan ook vandaag een deel daarvan kunnen weg te werken, we hebben 30 procent kans op regen vandaag dus dat moet lukken.

Afgelopen donderdag was de dag van mijn afspraak met de cardioloog, ik was niet meer geweest sinds December 2011 en had de vorige week al bloed laten prikken. Na anderhalf uur wachten in de wachtkamer en in een klein kamertje kwam dokter Leon dan eindelijk. Hij vertelde me dat mijn cholesterol was gestegen, van 74 in juni 2011 naar 104 nu en hij ondervroeg mij (zo voelde het wel) over welke pillen ik nam en hoe vaak. Ik vertelde hem dat ik nog maar twee pillen neem, mij werd vorig jaar verteld dat ik die andere twee maar een jaar moest innemen dus daar was ik in april mee gestopt. Hij zei dat dit absoluut niet de bedoeling was (dokters zijn soms wazig!) en ik kreeg weer Plavex voorgeschreven, ook een andere soort voor de Crestor voor mijn cholesterol en asperine. Toen ik naar de apotheek ging om mijn recepten op te pikken kreeg ik de tweede verrassing, de eerste was dat ik met deze andere verzekering 50 dollars moet betalen om de dokter te kunnen spreken en nu gaan de Crestor me 50 dollars per maand kosten voor 30 pillen. De generic Plavex kosten maar 10 dollars dus dat is te doen. Angezien ik nog Crestor heb voor 40 dagen en ik van dokter Leon een voorraadje monstertjes meekreeg voor 12 weken heb ik dit recept dus niet meegenomen, we kijken over een aantal maanden wel weer. Ik vertelde hem, ik voel me hardstikke goed al ben ik moe ‘s avonds maar dat moet toch niet abnormaal zijn. Ik ben tenslotte elke morgen tussen zes en zeven uur op dus om 10 uur ‘s avonds is het bedtijd voor mij. Ik moet op 20 december terugkomen en ook dan weer eerst bloedprikken, dus dat is in de week nadat ik terug ben uit Nederland. Ik ga ook weer beter op mijn eten letten, dat was de laatste tijd een beetje verwaterd maar wat wil je met al dat lekkere vlees van de grill, ribjes en zo is niet echt goed voor mij maar oh wat is het lekker. Ik heb de afgelopen week ook gelijk wat diepvries paketten met vis gekocht toen die buy one, get one free waren bij Winn Dixie. Vooral de tilapia is erg lekker en de porties zijn perfect.

De jarigen, Wouter Heines is morgen jarig en ik wens hem een fijne dag samen met Laura en de vogeltjes, ook van harte voor Frans Hillen die 13 juni jarig is en voor Tineke Wilms die ik net op de radio hoorde, allemaal een dike proficiat !!!!

Lieve groetjes vanuit een nat en benauwd Jacksonville van Mariet en ook van Martin xxx


  • 11 Juni 2012 - 17:08

    Mieke Steeghs:

    Ha Mariet
    Ik wil je van harte feliciteren
    met de verjaardag van je 2e kleinkind
    Dan merk je pas hoe de tijd omvliegt
    En wij er niet jonger opworden
    Maakt ook niet uit als we maar gezond
    blijven
    Wat zul jij genieten van die kleine meiden
    in dec.
    Hoop je dan weer even te zien
    Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 437766

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: