Moederdag 2012 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Moederdag 2012 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Moederdag 2012

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

13 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De ein haet kleine kiendjes
en is nog hiel erg druk
de angere haet ze al groet
de luiers en ut achterna renne achter de ruk

maar allemaol zie wae mooder
det is un baan veur ut laeve
met zorg en vreugd, met leef en leid
met hiel vuul leefde gaeve

ich wins veur al die mooders
die altied der veur idderein zien
unne hiele sjoene mooderdaag
vol leefde en zonnesjien

Hallo lieve mensen

Allereerst wil ik alle moeders een hele fijne moederdag toewensen, een dag vol met aandacht die ze verdienen, vol met liefde en zonneschijn.

Ik ga later vandaag mijn eigen lieve moeder even bellen en ook Martin's man krijgt een belletje.

Afgelopen week was Fenna dan jarig, ze werd drie jaar en ik ben vol spanning op de foto's met de taart aan het wachten, dankzij Ine kon ik haar een echte kaart sturen. Ook ozze pap was jarig, hij zou 91 jaar geworden zijn en ik heb een mooie lelie bij zijn foto staan.

Het was een lange warme week met temperaturen rond de dertig graden en een lekker warm briesje. Het begon er weer op te lijken dat de rook onaangenaam zou worden maar we hadden die overlast maar even, daarna zorgde de wind dat het niet onze kant werd opgeblazen. De maan was natuurlijk spectaculair, 14% groter dan normaal en ik verzuchtte meer dan een keer dat ik zo graag een telescoop zou hebben. En...raad maar eens wat ik nu heb sinds gisteren, te laat voor die reuze maan maar evengoed. Gisteren tijdens een garagesale vond ik eindelijk mijn telescoop. Hij was te koop gezet door een tiener die natuurlijk nu wel wat anders aan zijn hoofd had dan planeten bekijken, hij was te koop voor 10 dollars en ik hoefde daar niet lang over na te denken.
Ook stond er gewoon langs de weg een houten rek en met een beetje moeite werd dit door mij op de achterback gehesen. Ik weet nog niet wat ik er mee kan doen maar het zal zeker wel ergens van pas komen. Ik vond ook de allerschattigste oorringetjes in zilver en in goud/wit voor maar 25 cent per paar, alsof ik er nog geen had maar voor dat bedrag kon ik niet nee tegen mezelf zeggen. Op een plaats stonden heel aparte lelies in de voortuin, ik had ze nog nooit gezien, toen ik uit de auto stapte ging ik eerst dichterbij kijken of ze wel echt waren want sommige mensen hier hebben echt plastic bloemen in hun borders (onderhoudsvriedelijk zullen we maar zeggen). De mevrouw die er woonde sprak me aan en bood spontaan aan om haar man er een paar uit te laten graven voor mij want ze had er honderden planten van. Ik legde uit dat ik uit Nederland kwam en ik de tulpen en zo heel erg miste, ik ging weer op weg met een zakje vol bollen.

http://images.fineartamerica.com/images-medium/pink-daylilies-carolyn-postelwait.jpg

De volgende planten verrassing was een bord op de kruising van twee straten, tomato plants 1 dollar, weer stoppen en hier stond een oude man zijn overschot aan tomatenplanten aan de man te brengen. Ze waren ongeveer een halve meter hoog, zagen er hardstikke gezond uit en sommige hadden al bloemetjes. Hij verzekerde mij dat ze heel zon resistent waren en babbelde er vrolijk op los, vroeg mij zeker 3 keer, are you in a hurry darling. Hij liet mij raden hoe oud hij was, ik zei 80, 81 en toen tot mijn verassing dat hij op 10 mei 81 jaar geworden was, dezelfde dag als de verjaardag van mijn vader en Fenna. Hij vertelde mij terug te komen de volgende week en hij zou me wat extra planten geven. Ik kwam thuis met de hele auto vol en later in de middag kwam Susan nog langs met een moederdag kadootje, een confederate jasmine, een heerlijk geurende jasmijn plant die net als kamperfoelie groeit.

http://www.almostedenplants.com/mall/wpe6F.jpg

Vandaag ga ik plekjes in de tuin zoeken om alles te planten, er zijn geen echte borders en het plakje in het midden heeft helemaal geen schaduw en wordt heel snel kurkdroog. Ik heb dit ook gereserveerd voor de komkommers en de cantaloupe plantjes. Ook moet ik altijd er rekening mee houden dat Martin het gras maait. De bonen die ik vorige week zondag in de volle grond plantte zijn ook al flink aan groeien, foto's volgen.

Deze week viel ook de Kevergezet in de bus, het vastelaoves boek van de Kevers in Kessel, ik had een bijdrage geleverd voor hun uitgave met foto en het was heel erg leuk om alles te lezen, zelfs de avertenties zijn leuk als je in de vreemde woont. Ik ontving ook een doosje met kaarten in de bus, 15 met Fenna en 15 met Eline en een paar slippers die ik via at&t bestelde op de punten die ik nog had (verdiend met extra sales), die punter zijn niks meer waard per 1 juni dus een paar badslippers waren snel gevonden. Door al die acties met coupon websites heb ik altijd wel wat in de mailbox, monstertjes van dit en dat, gratis artikelen (cupcakes voor Susan's hond zijn onderweg) en door een code voor een gratis vergroting kan ik vandaag een afdruk van 20 x 25 cm afhalen bij Walgreens van Eline in de box, ze kan staan en houdt zich stevig vast, een aanwinst voor mijn fotowand op werk.

Op het werk hielden we vrijdag een week geleden een Star Wars Trivia quiz en guess what, ik won een van de prijzen, een Star Wars beker. Afgelopen vrijdag was het Twilight Zone dag en weer heb ik ijverig het blaadje met 20 vragen ingevuld, maandag weten we meer.

Donderdag was het spannend bij American Idol, de laatste vier werd laatste drie, het gaat er nu ontzettend om spannen en ik had het helemaal goed, Hollie werd naar huis gestuurd, zij was Martin's favoriet en Joshua, Jessica en Phillip, ik had ze al allemaal vanaf het begin getipt gaan de volgende week erom strijden om in de begeerde finale te komen. Vooral Joshua en Jessica gaven een formidable optreden weg.

De vorige week zondag kwam Martin's mum langs met een hele plastic box vol met patronen om te borduren, ik heb nog eens drie levens nodig om alles te maken, er waren ook verschillende paketten bij die nog niet eens opengemaakt waren en ik heb er al eentje voor Helene opzij gelegd, die gaat in de koffer. Mum betaalde voor de krat ee dollar, een koopje. Ook vond ze een zilveren hanger, een simpele zilveren cirkel met een blinkende steen erop, als je het ziet denk je, zirconia misschien maar de juwelier waar ze altijd naar toe gaat om het na te laten kijken vertelde haar dat het een diamant van een half caraat was met een waarde ergens tussern 1000 – 1500 dollars. Ik heb het opgegeven om haar te vragen waarom ze dat spul niet gewoon verkoopt, ze betaalde 50 cent voor de hanger dus alles is winst maar ze vertelde me dat ze er niet aan denkt om er geld voor te krijgen en dan de juwelier het te laten verkopen voor het dubbele wat hihj haar betaalt. Ze kan de centjes heel goed gebruiken en in haar kast brengt het niks om, ze kan dat spul niet allemaal dragenen je kunt dadelijk nu eenmaal niks meenemen op die laatste grote reis maar ze is stubborn (eigenwijs) net als haar zoon dus laat ik het maar om nog commentaar te leveren.

Het is 7.14, Martin's magisch nummer en ik ga mijn tweede kop koffie halen, ik weet niet wat er vandaag op de planning staan wat betreft moederdag, met Raini weet je nooit of ze wat doet, we wachten wel af, wel liet ze gisteravond laat een kadootje achter bij de deur voor haar vader, een kleine Honda CBR motor op schaal waar hij al heel lang naar op zoek was.

Nogmaals, geniet van moederdag en een fijne verjaardag de komende week voor Astrid op 13 mei, Frits en Jeanette op 15 mei en tot de volgende week met weer een heel blog vol nieuwtjes en wetenswaardigheden.

Liefs...Mariet xxxx














  • 13 Mei 2012 - 11:40

    Ine:

    Lieve sis,
    Een heel fijne moederdag vandaag voor jou !!!!!!!
    Liefs,
    xxxxx Ine

  • 17 Mei 2012 - 14:09

    Marianne:

    Lieve Mariet, namens Frits dankjewel en we zijn nu lekker 2 weekjes met de camper op stap. We zijn nu in Lourdes en morgen vertrekken We naar Spanje, Baskenland.het weer is prima, dus wat willen nog meer. Dikke kus, Marianne

  • 17 Mei 2012 - 14:09

    Marianne:

    Lieve Mariet, namens Frits dankjewel en we zijn nu lekker 2 weekjes met de camper op stap. We zijn nu in Lourdes en morgen vertrekken We naar Spanje, Baskenland.het weer is prima, dus wat willen nog meer. Dikke kus, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 437411

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: