Paaseieren...welke kleur is het lekkerste? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Paaseieren...welke kleur is het lekkerste? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Paaseieren...welke kleur is het lekkerste?

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

01 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het kleine geluk

Als twee wolken botsen
boven op elkaar
rolt bulderend de donder
en is er soms gevaar
dat bliksemschichten flitsen
ze bestoken ons met vuur
verblinden met kracht de wereld
al is het van korte duur.
...
De regendruppels wassen
al het vuil van deze aard
er is niets anders wat ik ken
dat dit schouwspel evenaart
dan komt opnieuw de zonneschijn
en ruik je de frisse geur
en siert een grote regenboog
geeft plots weer alles kleur.

Zo gaat het ook met mensen
eerst gaat van alles stuk
maar als je niet de moed opgeeft
dan volgt eens het geluk
niet altijd in grote dingen
of met een snelle vaart
maar soms is dat kleine geluk
veel meer de moeite waard.

Goeiemorgen lieve mensen

Vandaag eens een Nederlands gedicht zodat Carla het ook kan verstaan want die kan niet zo goed overweg met Limburgs maar daarover later meer, laten we maar bij het begin beginnen.

Als je mijn armen en gezicht kon zien, zou je zien dat het kleurtje al aardig begint te komen, mijn rechterkant is wel een beetje bruiner dan links maar dat komt omdat ik 's avonds met het raampje open naar huis rij en dan brandt het zonnetje nog volop. Ook 's morgens kan ik sinds vrijdag zonder lichten aan naar mijn werk rijden. De naderende zomer en de daarbij horende hoge temperaturen (morgen en de volgende dagen op naar de 30 graden) heeft natuurlijk nadelen en twee zijn daarvan insecten. We werden afgelopen week via tv gewaarschuwd voor teken, door de zachte winter zijn er veel meer en ze zijn er ook vroeger dan normaal en verder de mug die weer actief is en dat heb ik al geweten. Er zitten er blijkbaar een paar in huis (ik heb er pas twee gemept) en doordat het schemerig is in onze woonkamer en ik op de bank 's avonds het perfecte slachtoffer ben, zit ik geregeld te krabben zoals nu tussen het typen door. Net op de rand van mijn linkerhand zit zo'n irritante muggenbeet. Ze vinden mijn bloed schijnbaar nog steeds erg lekker en aangezien de vrouwtjes skeeter (Rednecks voor mosquito = mug) bloed nodig heeft om voor nageslacht te kunnen zorgen ben ik dus waarschijnlijk verantwoordelijk voor generaties muggen , sorry Florida voor de overlast.

Het land was in extase de afgelopen week want vrijdag zou de trekking zijn van de hoogste jackpot ooit, 640 miljoen dollar maar die loten moest je wel in Georgia kopen dus ook vanuit Jax gingen veel mensen even de grens over (niet zo echt ver) om een kansje te wagen, een lotto ticket kost 1 dollar, je vult je nummertjes in en het powerball getalletje en dan maar duimen, er waren 1.5 biljoen tickets verkocht en er was uitgerekend door het nieuws station that je 100 maal meer kans had om president te worden dan om de lotto te winnen. Nu denk ik altijd, iemand wint dat en ik heb net zoveel kans als een ander maar om nou extra naar Georgia te rijden, nou nee. Een van de dichtsbijzijnde winkels in Georgia, in St Mary verkocht in die laatste dagen maar liefst zo'n 35000 lotjes per dag en ja hoor, zijn wonnen niks maar de prijzen vielen elders, tot zover hebben zich 3 mensen gemeld om die super prijs te delen maar de winnaars hebben een jaar de tijd om hun centjes te claimen. Dat was niet het enige nieuws dat domineerde op radio, tv en in de kranten. Het andere is triest, een schietpartij die het leven kostte aan een 17 jarige jongeman. Zijn naam is Trayvon Martin en hij was op terugweg naar zijn vader's huis in Sanford, een suburb van Orlando. Hij was naar de winkel geweest om een snack en een blikje drinken te halen en omdat het donker was liep hij snel. Hij was gekleed in een zogenaamde hoodie, een jacket met capuchon en trok zo de aandacht van een andere man, George Zimmerman, lid van de Neigbourhood watch. Dit zijn vrijwilligers die met name in de zogenaamde gated communities , woonwijken met hekken en poorten de zaak in de gaten houden.Zimmerman volgde Trayvon en wat er vervolgens gebeurde, daar is alleen Zimmerman's versie van want het eindigde met Trayvon dood op de grond met een kogel in zijn lijf. Zimmerman werd niet gearresteerd want hij claimde self defense omdat volgens hem Trayvon hem aanviel, beiden waren aan de telefoon, Zimmerman met de politie die hem aanraadde niks te doen toen hij meldde dat er iemand verdacht rondliep (de hoodie speelt een grote rol) en Trayvon met zijn vriendinnetje en nu is de hel los in Sanford. Het anders zo rustige plaatsje is toneel van demonstraties, duizenden mensen komen elke dag eisen dat Zimmerman wordt gearresteerd en veroordeelt voor wat in hun ogen een moord is, een 17 jarige Afro Amerikaan neergeschoten door een 28 jarige Peru Amerikaan omdat zijn kleding hem 'verdacht' maakte en geassocieerd werd met drugs en misdaad.
Natuurlijk kaasje voor de media en de politiek in dit verkiezingsjaar, zelfs president Obama heeft al gezegd, als hij een zoon zou hebben zou hij eruit zien als Trayvon en nu komen er allerlei sappige verhalen, waar of niet waar op het nieuws over het slachtoffer en de dader, de plaatselijk sheriff staat op non actief en de hoogste instanties zijn er druk mee bezig.

Op mijn werk in de laatste Red Flag week alweer (ik zal het weer missen de volgende week) werd ik benaderd door Niki of ik mentor wilde zijn voor een van de komende nieuwe klassen. De klas die nu les krijgt begint aan de laatste week 100% in die klas en gaat op 11 april de vloer op, dat betekent voor een week halve dagen les, halve dagen aan de telefoon en dan 3.5 week aan de phone, helemaal begeleid voordat ze losgelaten worden en ze hebben daarvoor 4 mentoren nodig voor trainingen en observaties, om vragen te beantwoorden en klanten op te vangen die om een supervisor vragen. Ik heb hiervoor a.s woensdag de tweede meeting en dan hoor ik wanneer en zo, er zijn nog twee klassen tussen nu en laatst mei dus kansen genoeg, het betaalt natuurlijk weer extra en is een hele uitdaging denk ik en weer een volgende stap op mijn pad, ik heb er zin in !!
Gisteren kreeg ik bezoek, deze keer met een waarschuwing vooraf dus ik had tijd om even op te ruimen en wat lekkers te maken voor bij de koffie. Carla kwam langs met Ineke, een vriendin van haar die vanuit Nederland op bezoek was. De koffie stond klaar, mijn beste Wedgewood kopjes werden eindelijk weer eens gebruikt en ik had cranberry muffins gebakken, Amerikaanser kan het niet. De dames arriveerden een beetje later als verwacht, ze waren bij de kunstmarkt aan de rivier gestopt en dan raak je al snel de tijd kwijt, Carla had een grote tas bij zich met Nederlandse tijschriften, een stuk lekkere kaas, een flesje curry, een Griekse maaltijdpakket en een grote zak paaseitjes. We hebben lekker zitten kletsen (nou ik bedoel ik had het idee dat ik weer veel meer praatte dan de andere twee dames hehe) en ik vond het super gezellig. Martin was zo'n beetje het gedoe ontvlucht maar hij kwam net op tijd thuis om de dames even gedag te zeggen.Het eerste wat we deden toen Carla en Ineke weer richting huis gingen was die zak openmaken en ieder elke kleur paasei proeven, wat zijn die ontzettend lekker !! Ook de kaas werd direct opengemaakt en eindelijk kon ik hem curry laten proeven, ik kon nooit omschrijven waar je het hier mee kunt vergelijken en hij gaf toen, met niks, hij vond het lekker. Gisteravond leenden we van Susan en Gil hun nieuwste film aanwinst, The girl with the dragon tattoo en we genoten, wat een ontzetten goeie en spannende film.

Dat was weer mijn nieuws voor deze week, Rest mij nog om Ger Wijnhoven een hele fijne verjaardag te wensen en jullie allemaal een prettige eerste april week.

Liefs van Mariet xxxxx

• 05 April 2012 - 11:30

Joke Heijnen:

Hallo Mariet, ik geniet elke week weer van je verslag,zit nu bibberend boven ,want het is koud hier,vannacht kan het wel 5 graden vriezen. Het verhaal van Trayvon was hier ook in het nieuws, ik was er helemaal naar van, volgens onze krant zat de dader vast.
    Groetjes, ook aan Martin