Lapjesdeken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Lapjesdeken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Lapjesdeken

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

06 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De puzzelsjtökskes oppe grondj
ze make genne zin
beij ein geraapt en den weggegoeijt
ich sjtaar en zeen der niks in
missjien morge
missjien waal euver un jaor
den velt alles oppe plaats
en wuurd ut zonneklaor
wao det veur waas
wao det get passe in ut kader
wat der met mich gebeurt in dit laeve
wat is ut verhaol van mien mooder, mien vader
de puzzelsjtökses bepaole mien laeve
dus waem ich auch ben en wat ik auch doot
op ut inj ken ik ut ganse plaetje zeen
dus dink ich, laot gaon want alles kump good

Hallo lieve mensen

Vannacht is de klok hier dan ook teruggegaan naar wintertijd, ik heb dan ook prompt door de wekker geslapen met gevolg dat ik pas om 8 uur wakker werd, veel te laat natuurlijk voor Minse Winse. De tweede keer in een week dat ik me versliep, de eerste keer was donderdag, ik moest om kwart over negen bij de cardioloog zijn, ik werd dus exact op die tijd wakker, miscommunicatie met Martin want die was vergeten me wakker te maken. Ik moest dus een nieuwe afspraak maken, voor 8 december maar ik denk als de test iets toonde wat niet goed was, hadden ze me wel gebeld.

Het was niet zo’n beste week voor me, misschien het weer maar ik was heel snel moe en ben maandag en dinsdag thuisgebleven om lekker te relaxen. Het is toch ook weer even wennen met iemand nieuw in huis ofschoon je amper merkt meestal dat Chris er is, hij is natuurlijk ook overdag en vaak ‘s avonds op zijn werk, hij werkt bij Lowe’s, een doe het zelf zaak waar ze ook planten en zo verkopen (vergelijkbaar met de Gamma). Hij gaat er naar toe op een gemotoriseerde step, levensgevaarlijk als ik die zou gebruiken volgens Martin.
Met Chris die hier woont komt ook zijn vriendin Lynn, een vrolijke meid die bij een bank werkt en geinteresseerd is (heel onAmerikaans) in handwerken. Haar oma werkt in een quiltshop, een klein winkeltje met een werkplaats waar je materialen kunt kopen die je nodig hebt om een quilt te maken. Voor diegenen onder jullie die niet weten wat een quilt is, het is meestal gebruikt als deken of sprei en is gemaakt van allemaal kleine en grote lapjes stof in een bepaald patron, heel vaak sterren. In vroegere tijden werd dit samen door een groep vrouwen gedaan omdat alles met de hand aan elkaar genaaid moest worden maar in deze tijden met naaimachines die zelfs kunnen borduren gaat het natuurlijk veel sneller en kun je dit goed alleen doen. Nadat de bovenkant met de patronen klaar is wordt de vulling aangebracht en een onderkant, dit kan effen zijn maar de volleerde quilters maken het zo dat de quilt aan twee kanten gebruikt kan worden. Ik liep dinsdag even binnen, het is niet zover hier vandaan en was verbaasd over al die mooie stofjes die ze hadden. Je kunt de vierkante lapjes per stuk kopen of op de rol, ze hadden de bloemenkinderen op stof en dat is een van mijn favoriete illustraties, even nadenken wat ik daar nog meer mee doen want quilten is niet voor mij, dat weet ik.Het winkeltje heet heel toepasselijk Ladybug wat lieveheersbeestje betekent. Ik heb een uurtje met Lynn’s oma gekletst, er was anders niemand in de winkel, ze is 70 en heel handig. Lynn is ook aan het leren hoe dat quilten gaat, ze doen daar workshops en eens per week komen een aantal vrouwen bij elkaar om samen te werken, ze doen dit sinds ruim 15 jaar. Lynn vroeg mij ook om haar te leren haken wat ik graag ga doen.

http://www.cherylsquiltcorner.com/Midnight%20Glow%20Quilt.jpg

Ze kan ook uitstekend koken en bakken en kwam al een paar avonden naar ons toe om wat voor Chris te maken. Ik vind het heel gezellig als ze er is maar er is een probleempje, Raini en Lynn kunnen elkaar niet zien of luchten en ze zijn allebei bevriend met Chris dus dat betekent…..drama. We hebben aan beiden heel duidelijk gemaakt, dit is ons huis en als je wilt bekvechten, daar is de deur, niet hier bij ons dus nu proberen ze elkaar zo veel mogelijk te vermijden. Ook een rare situatie voor Chris natuurlijk want die zit er midden in en is er niet echt gelukkig mee maar ik moet zeggen, hij staat zijn mannetje.

Wie ook zijn mannetje in dit huis staat is de kat van Chris, hij is nog vrij jong, ik schat zo’n 10 maanden en hij noemt hem Little Bastard maar ik noem hem gewoon kat. Zoals verwacht is Ushuaia niet echt blij met de indringer maar ook die twee proberen elkaar te vermijden. LB springt echter wel op alles en is niet vies van eten pikken, tenslotte vond Chris hem buiten op zijn werk en hij is dus een straatschoffie. Gisteren liet Raini een taco, verpakt in papier liggen op de tafel in de kamer en ja hoor, LB wist het open te krijgen en at al het vlees van de taco en de rest lag verspreid over het tapijt. Als Chris werken is, is LB in zijn kamer want de kleine kater weet ook al hoe over de hor te klimmen om buiten in de tuin te komen en ik ga echt niet babysitten op een kat. Gisteren moest hij ook op de kamer blijven want Raini kwam koken en dan kun je geen pottekijkers gebruiken die op het aanrecht springen. We hadden 4 perfecte steaks gehaald, zij trakteerde, New York strip en die gingen op de grill. Ze betaalde 14 dollars voor de vier, ze waren twee vingers dik en botermals en we hadden aardappelpuree en haar groene bonen casserole erbij, spercieboontjes uit de oven, je laat ze stoven in chanpignonsoep met extra champignons en een kruimellaagje van paneermeel.

Vandaag is de tweede dag van de NAS airshow, hier op de bases van de Navy, gisteren was het erg bewolkt en het ziet er naar uit dat het vandaag niet veel helderder zal worden. Raini heeft het in haar hoofd gezet om daar naar toe te gaan, van mij hoeft het niet zo, ik heb het allemaal al twee keer gezien maar we hebben toch beloofd mee te gaan maar wel nadat ik met Rob, Sylvia en de meidjes geskyped heb, dat is ongeveer over een uurtje. Het hoogtepunt van de show is het optreden van de Blue Angels, het stunt team van de Navy, het zijn 6 jets, blauw en geel en ofschoon het team nu als thuishaven Pensacola heeft zijn ze hier in Jax opgericht in 1946, dat maakt dit team het oudste nog vliegende stunt team ter wereld.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Angels

Op het werk ben ik verkozen in de ondernemingsraad, ik had me een jaar geleden opgegeven en er was nu een vacature dus nu wacht ik maar even af wat de bedoeling is, ik krijg nog hun agenda en zo, ik weet dat mijn oud buurman Dan ook lid en ook een van de managers, Sonia maar de rest hoor ik de komende week. IK heb begrepen dat we eens per maand vergaderen.

Vrijdag ontving ik ook een cheque van mijn college , ze had 11 dassen gekocht als kerst kadootjes voor haar familie en was echt in haar nopjes. Ik ben er nog eentje extra voor haar aan het haken in haar favoriete kleur. Ik zit trouwens niet meer langs Kim, mijn manager Lori heeft me een andere plaats toebedeeld, dichter bij haar bureau en heel wat rustiger ook, er komen nieuwe mensen in het team en die zitten nu langs mij dus de bedoeling is dat ik die nieuwelingen ga ondersteunen. Met al de foto’s en zo op mijn bureau had ik toch wel een half uur nodig om te verhuizen en toen werkte mijn computer niet dus al met al een wat rommelige verhuizing.

Ik wil afsluiten met Jacques Leenders een hele fijne verjaardag te wensen op 9 november samen met zijn Ria en jullie allemaal een geweldige week en tot schrijfs

Mariet xxx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 437469

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: