Zondag in het Zuiden - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zondag in het Zuiden - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zondag in het Zuiden

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

30 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

As ich oeits daobaove
Aan de hemelpaort sjtaon
En Petrus luut der mich den in
Zals dich den auch dao sjtaon
Zals dich den op mich wachte
Zoe as se zoe duk al dees
En kan ich den zeen, den aanrake
Neet doorzichtig wie unne geest
Krieg ich den unne knoevel van dich
En huur ich weer dien sjtum
Die sjtum die mich as kindj vertelde
Euver bos en veld en brum
Ich hub zoevuul gelierd van dich
Genog veur hiel mien laeve
Maar die sjtum die mis ich elke daag
Zou der hiel vuul veur wille gaeve
Om die te huure, dich te zeen
Neet allein in mien dreume
Maar in ut echte euverdaag laeve
Maar papa, aan die hemelpaort
Dao bes se, hie beslis
Want ich weit det ofsjoen ut dich good geit wohs se bes
Du os auch allemaol mis


Hallo lieve mensen

Ja hoor, de tijd heeft vanmorgen echt me een beetje ingehaald, ik was helemaal vergeten dat die bij jullie dit weekend teruggezet werd, hier gebeurt dat het komende weekend dus ik stond vanmorgen om 5 uur op en kwam er toen achter dat ik een uur te vroeg was voor mijn radioprogramma dus ik had een uurtje langer kunnen slapen maar ja, ik had mijn koffie al dus ik bleef maar gewoon op.

Ik heb op mijn werk van mijn laatste week relaxen genoten en vrijdagmiddag de nieuwe mensen voor November ingewerkt, Justin (de Bieber man) en Chantelle. Donderdag na de meeting stond ik even met mijn manager Lori te praten en Ron, haar baas kwam erbij staan, ook kwam Joe de manager van de serviceleads en de man die over het project dat ik in oktober deed kwam eraan lopen. Lori vroeg aan Joe wie het over ging nemen en hij gaf de namen en vertelde mij dat ik een excellent job had gedaan. Hij zei tegen Ron dat ik maar liefst 60 tickets voor mijn rekening had genomen (ondertussen zijn dat er 74) en dat ik nu twee maanden gewoon weer inbounds ga doen om in aanmerking te komen voor de kwartaalbonus (je moet dat tenminste 240 uren per kwartaal doen) maar dat in januari hij me weer terug zet in het HN team, hij zei, you did outstanding work. Zo zie je maar weer, kwaliteit verkoopt zichzelf. Lori merkte nog op tegen haar baas, you should hear her talk to the customers, she is awesome !!!

Vrijdag op het werk stond in het teken van breastcancer awareness want de maand oktober wordt hier heel veel aandacht gegeven aan het gevecht tegen borstkanker. Je ziet de roze strik overal, zelfs de footballteams dragen wel iets roze. Wij waren verzocht om in het roze te komen dus mijn roze tshirt aan en een grote roze strik in mijn paardestaart, er moest natuurlijk ook een foto gemaakt worden.

Vanaf vandaag hebben we een gezinslid meer in ons huis, Chris gaat verhuizen. Hij is een vriend van Raini en heeft al eens eerder een paar weken gelogeerd voordat Raini en hij samen in een huis gingen wonen. Het botste echter de hele tijd en op een gegeven moment trok Chris weer uit, hij huurde een kamer maar was er niet echt blij mee. De kamer is klein en het huis is vies dus hij had al een paar keer gehint hoe wij erover dachten om te verhuren. Het vorig weekend was hij op bezoek met een vriendin van hem, Lynn die een paar straten van hier woont en we begonnen erover te praten hoe we dit voor hem en ons konden oplossen, een betere stek voor hem en wat extra centjes vcor ons. Resultaat, een gedeelte van zijn spullen zijn al hier en vandaag heeft hij een truck georganiseerd voor zijn meubels zoals zijn bed. Dat betekent natuurlijk dat ik de logeerkamer moest leegruimen, alle poppen en mijn dozen garens weer ergens anders. Chris heeft ook een kat, little bastard genaamd (whats in a name), hij is een klein katertje dat hij op zijn werk vond en die verhuist ook mee, ben benieuwd hoe Ushuaia hierop gaat reageren want die houdt niet van kompetitie in huis maar Chris gaat zijn kat zoveel mogelijk in de kamer houden.

Afgelopen week zat ik buiten en opeens zag ik heel hoog boven in de lucht een grote vogel cirkelen, ik was me net aan het bedenken wat het was toen er zich 3 anderen bij voegden en dan weet je, gieren. Na een paar minuten waren er maar liefst 18, altijd een luguber gezicht. Ik ben deze tijd altijd al een beetje in een morbide stemming (niet depressief of zo hoor), het komt door al die decoraties voor Halloween natuurlijk met skeletten en geesten en grafstenen maar ook door het feit dat de datum er weer aankomt van het overlijden van mijn vader, dit jaar alweer 9 jaar geleden.

Ik belde met mijn moeder deze week en ze was duidelijk verward, heel moeilijk want dan is het contact per telefoon wat minder. Ze vroeg me waar ik was en hoe het met mijn kleintje was. Ik vroeg haar welk kleintje ze bedoelde en ze zei, heb je dan geen kleintje, ik heb een foto hier van jou met een klein kindje (ik en Fenna), ik moest echt even slikken, ze vertelde me dat ik maar een andere keer moest terugbellen want ze had nu geen tijd. We proberen het gewoon de volgende week weer, moeder !!

Dat Chris nu bij ons kwam wonen betekent niet alleen dat we elke maand wat extra centjes krijgen maar hij brengt ook zijn kabelcontract mee. Hij heeft Xfinity bij Comcast, niet alleen kabel tv maar ook supersnel internet (12M), ik heb geen contract meer bij Clear, mijn internet dat maar 1.5 M is kan ik dus elk moment opzeggen. Vrijdag gaat Chris de omzetting regelen dus dan zal skype veel beter werken en ook hopelijk de radio en niet zoals nu dat alles weer bevriest.

Gisteren op facebook startte Carla een soort discussie over Jacksonville en gebak, nu denken jullie, wat een gekke combinatie waarschijnlijk. Carla heeft hier al diverse recepten geprobeerd voor appeltaart en vindt de meesten te zoet. Nu is ook alles wat je hier koopt in de supermarkten en bij bakkerijen mier en mierzoet want Amerikanen houden daarvan. Met of zonder glazuur, het is een complete aanslag op je smaakpapillen en het glazuur van je tanden. Ik houd van zoet maar zelfs voor mij is dit teveel van het goede. Martin heeft gisteravond gele cake gebakken, heel lekker maar alleen maar kleine stukjes voor mij. De discussie verlegde zich van gebak naar cultuur in Jax, als je natuurlijk in de Randstad woont zoals Carla en haar gezin wordt je verwend met alles wat daar wordt aangeboden, niet alleen muziek maar ook toneel, musical, dans en muziek. Zelfs in een stad als Jacksonville wordt er niet zoveel aangeboden, je hebt natuurlijk de grote concerten in het stadion maar er zijn niet zoveel theatertjes en zo. De meeste mensen hier vinden als ze een filmpje pikken al cultuur genoeg. Door een opmerking in die discussie van Jennyfer die geregeld hier in Jax is bij haar vriend ging ik nadenken over de term South. The good ol’ South…..het is niet alleen geografisch bedoeld maar het is ook een mentaliteits kwestie. Het zuiden, ten zuiden van de Mason Dixielijn is veel anders dan het noorden, de mensen daar worden door de zuiderlingen Yankees genoemd, die Yankees noemen de zuiderlingen rednecks.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mason-Dixonlijn

In de ogen van de rest van Amerika zijn rednecks mensen die in grote trucks door de bossen scheuren met een fles bier in een hand of moonshine drinken (zelfgestookte whiskey), die roadkill grillen (gebakken opossum of wasbeer) en die een bepaalde stijl van kleden hebben en de hele dag naar country muziek luisteren. Nu ken ik echt wel een aantal mensen die aan die beschrijving voldoen. Vooral met een wedstrijd football zoals gisteren tussen Florida Gators en Georgia Bulldogs, die Georgia trouwens glansrijk won zie je die typische rednecks overal. Trouwens, de rednecks zelf zien die woord niet als degenerend maar als iets waar ze trots op zijn.
Zuid Florida, dat is een ander verhaal, ik vergelijk het met Zuid Limburg, in de ogen van veel westerlingen als een stukje buitenland in eigen land met een eigen sfeer en gewoontes waar je op vakantie gaat. Met name Miami en de Keys hebben dat, je gaat er op vakantie of je overwintert er, er wonen veel Cubanen die gevlucht zijn van hun eiland toen Castro aan de macht kwam maar ook veel mensen van het noordoosten, om te overwinteren of nadat ze gepensioneerd zijn. Je vindt er ontzettend veel dokters, tandartsen en advokaten. Ik moet zeggen, het zijn de lastigste klanten aan de telefoon, heel veeleisend en met een zeker airtje van ik heb het geld dus jij moet doen zoals ik het wil. Het is niet voor niks dat een grapje hier van de locale bevolking is als zo iemand de weg vraagt hier, de mensen zeggen I 95 (de snelweg tussen New York en Miami) north oftewel, ga maar terug naar waar je vandaan komt, die zogenaamde snowbirds brengen wel geld in het laatje maar tevens vinden de meeste zuiderlingen hun houding niet echt prettig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Redneck

We hebben het weer gehad voor vandaag, ik wil afsluiten met Diny Peeters van harte te feliciteren met haar verjaardag vandaag evenals haar zoon Johan die ook jarig is.

Lieve groetjes van Mariet xxxx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 437567

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: