Pancakes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Pancakes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Pancakes

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

16 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Blote voetjes
Plakkerige snoetjes
Ogen die stralen in witte morgenlicht
Papa papa ik wil er nog eentje
Stroop die druppelt op een teentje
Stroop op haar neusje, haar gezicht
Pannenkoeken, wat een feest
Zie twee meisjes stralen
Nu niet zachtjes en bedeesd
Nu geen treuzelen en dralen
Pannenkoeken, steeds maar weer
Hele stapels op een schaal
Papa, bak er nog veel meer
Heus, we eten ze allemaal
Pannenkoeken met suiker en stroop
Het liefst een hele hoop

Hallo lieve allemaal
Ik werd net aangenaam verrast met de stem van mijn vriendin Helene op de radio die even hallo tegen mij zei en een plaat aanvroeg nadat Brigit mijn gedicht had voorgelezen.
Gisteren had ik een garagesale, het was te rustig en aan het einde van de middag had ik het grote bedrag van $10.23 bij elkaar, het merendeel van dit bedrag had Martin binnengehaald met het verkopen van mijn sieraden. Mum brengt vandaag nog wat spullen zoals een kastje dus waarschijnlijk proberen we komende zaterdag nog een slag te slaan. Susan kwam even overwippen met bananabread, een zuidelijke delicatessen die haar buurvrouw Janice gebakken had, cake met bananen en noten, een beetje hartelijk en erg lekker. Ook nam Susan me mee naar Walmart waar iedere klant twee zakken potatoe buns kreeg, broodjes gemaakt van aardappelmeel, je proeft niet echt de aardappels maar ze zijn erg lekker
http://en.wikipedia.org/wiki/Potato_bread
Het grote nieuws in mijn familie was de overwinning gisteren van Janine en Ruud op het Kromme Golde Konkoer in Kessel, het jaarlijkse liedjesfestival voor de verkiezing van de beste carnavals sjlager. Onze Mart deed niet mee, voor het eerst in 20 jaar of zo had hij eens geen liedje maar de familie traditie wordt in ere gehouden door Janine en Ruud die wonnen met een liedje van Tanay Croonenbroek die de laatste jaren zeer succesvol is. Van harte proficiat met dit success !!!!
Ik geniet hoe langer hoe meer van mijn speciale job op mijn werk, het is relaxed en leuk, wat wil je nog meer, alleen jammer dat het nog maar twee weken is want ik zou die eerlijk gezegd nog veel langer willen doen maar na de komende twee weken gaat een ander team van twee het van ons overnemen want de at&t regel is dat van de drie maanden iedereen tenminste 6 weken telefoongesprekken van klanten moet aannemen zodat iedereen de kans heeft om de bonus te verdienen. Nu zou ik zo graag die bonus inruilen voor de dollar meer per uur maar ja. Ik zit aan het raam op de begane grond aan de achterkant van ons gebouw en kijk dus uit op het grote grasveld en het meertje en vooral als er geen mensen buiten rondlopen tijdens pauses en zo komen de dieren tevoorschijn. Zo is er een groep herten, een moeder met twee babies en een jonge bok, haar oudere zoon van vorig jaar, witte reigers, ooievaars en een hele mooie redtail hawk die echt heel dichtbij op het gras komt om te eten wat hij gevangen heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roodstaartbuizerd
Hier krijgen we weer te maken met het fenomeen taal, de hawk zouden wij vertalen als havik maar het is een buizerd. Hetzelfde geldt voor het woord gier, vulture in Engels maar de mensen hier noemen de gieren buzzards wat eigenlijk het Engelse woord voor buizerd is.
De ooievaars hier zijn woodstorks, grauw van kleur, ze lijken veel op een maraboe en hebben niks weg van de ooievaars die je in Nederland ziet behalve de bouw.
Donderdag bracht UPS onze griddle, de electrische bakplaat die ik van mijn amazon tegoed had besteld plus een set ringen om de perfecte pannenkoek te maken plus twee pondspakken DE koffie. Gistermorgen moest Martin natuurlijk de bakplaat uitproberen en er werden dus pannenkoeken gebakken, op de Amerikaanse manier dus zoet. Hij deed er nog extra honing op (we hadden geen siroop meer) en om het geheel een Nederlands tintje te geven ging er ook nog een lading hagelslag op. Ik heb er twee gegeten omdat hij al die moeite had gedaan maar het geheel was mierzoet en niet echt naar mijn smaak.
Gisteravond kwam Susan nog even langs toen ik aan het koken was, ze bracht een pizza van Pizzahut, zij en Gil gaan in het weekend altijd eten en vaak brengt ze ons wat er overblijft, zij eten geen restjes. Deze pizza was de vegetarische variant want Susan eet geen vlees. Hij is rijkelijk bedekt met kaas, uien, champions en zwarte olijven wat een heerlijk maaltje oplevert. Ze vertelde mij dat zij en Gil hadden besloten om hun koelkast/diepvriescombinatie in hun garage ter vervangen en of wij de oude koelkast wilden overnemen, nu is daar niks mis mee, hij doeth et nog heel goed, zij willen alleen een nieuwer modem dat zuiniger is met stroom dus ja, heel graag. Ze krijgen waarschijnlijk vandaag al de nieuwe dus gaan wij straks die andere ophalen. Hij is een heel klein beetje smaller dan de onze, wij gaan de onze in onze garage zetten , goed schoonmaken en dan hebben we een extra koelkast voor bijvoorbeeld eieren en groentes en een extra diepvries vak zodat we ook veel beter gebruik kunnen maken van aanbiedingen in de supermarkten. Zo kocht ik gisteren bijvoorbeeld een dozijn eieren voor een dollar (70 eurocenten), het waren behoorlijk grote eieren en aangezien mijn husband heel veel eieren eet was dat een koopje. De kleine koelkast die we van Shelly geleend hadden kan dan ook weer terug zodat de keuken weer een beetje meer plaats biedt aan andere zaken.
Gisteren waren we op bezoek bij Shelly’s dochter Brittany. Zij is de kleindochter van Martin’s ex schoonzus Lea, de oudste zus van Kelly, zij is dus een achterkleindochter van Ricky en Ann, is 26, is getrouwd maar geen kinderen. Ze en haar man Andrew zijn net verhuisd naar een allersnoezigst houten huisje bij ons in de buurt, twee slaapkamers en een screened in porch, een veranda maar dichtgemaakt met horren. Ze hebben hele mooie donkere houten vloeren en zij heeft een geweldige smaak wat betreft inrichten, helemaal de mijne. Ik heb al wat leuks voor haar klaarliggen voor de volgende keer, twee zwart metalen wandkandelaars die perfect gaan passen bij haar gietijzeren tafel met glazen blad in de woonkamer.
Martin en Kelly hebben Brittany een hele tijd in huis gehad toen ze klein was, haar moeder was uiteraard heel jong toen ze haar kreeg en nog niet echt met kids bezig dus terwijl zij uit ging party-en werd haar dochter door Martin en Kelly opgevoed. Ze is een hele aardige meid met een goede opleiding die nog steeds ijverig studeert.
Dat was het weer voor vandaag, wij gaan lekker van onze zondag genieten met een vracht films om van te kiezen (15 in totaal van de bieb), we beginnen vandaag met de laatste afleveringen van Firefly, een sf serie uit 2002/2003 die ik helemaal niet kende en die erg goed is, er zijn maar 14 afleveringen van gemaakt en een film in 2005.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Firefly_(televisieserie)
Tot de volgende week, liefs…Mariet xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 437802

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: