Oud worden in Kessel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Oud worden in Kessel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Oud worden in Kessel

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

As kindj en noe auch as man
waas doe altied al hiel bezonjer
verlaege en in diene eige waereld
ich neumde dich mien wonjer
un eige plekske in dien hert
det mos se eg verdeene
doe gaefs dich neet zoemaar bloet
en ich ben den auch hiel blie as ein van die gene
die doen bie dich sjtaon
un dien drukke laeve
door diek en dun
en hiel duk ving ich ut hiel erg zunj
det ich deet neet gewoen effe unne knuffel ken gaeve

Hallo lieve mensen

Vandaag begon ik met een gedicht voor Frank want op 24 augustus wordt hij 30 jaar. Hij woont in Belgie, alweer een tijdje en heeft het daar druk maar goed naar zijn zin, allez Frankie, van harte profisiat van Martin en mij en maak er maar een fijne dag van.

Vandaag heb we ook een jarige in de familie, Raini, Martin’s dochter is jarig en 26 jaartjes oud. Geeft zee en feestje ? geen idée want we hebben nog niks gehoord. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze de hele dag moet werken, zondag of geen zondag, de winkel waar ze manager is, is gewoon open. Haar Dollar General is ongeveer 5 minuutjes rijden van hier en is meer een winkel van sinkel, ze verkopen alles van kleding en schoenen tot huishoudartikelen tot levensmiddelen en ofschoon het woord dollar in de naam van de winkel voorkomt is er natuurlijk ook heel veel dat meer als een dollar kost. Ik ga er zo af en toe naar toe, ze hebben leuke aanbiedingen, met of zonder coupons.


http://www.dollargeneral.com/Pages/index.aspx?gclid=CPy5w66N4KoCFcE42god3yQ69Q

Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven in een truck gereden, Jack’s Dodge Ram staat sinds donderdagavond bij ons voor de deur. Gisteren moesten we een boodschap voor Barbara doen en aangezien Martin niet rijdt klom ik achter het stuur. Het was wel effe wennen, afmetingen en het is toch heel wat zwaarder dan een auto maar eigenlijk ging het best wel goed. Op de terugreis hebben we Ian opgehaald want die verveelde zich behoorlijk en hij bracht de film Book of Eli mee en na afloop hebben we hem weer afgeleverd bij zijn grootouders. Nu is er in de truck zelf geen plaats voor een derde man (de achterbank ligt vol met gereedschap) maar het is hier heel normaal dat je als passagier achter in de open back zit (heb ik zelf ook eens gedaan in Kim’s truck om een bank te vervoeren). Jack’s truck is hier omdat Jack al sinds ruim een week in het ziekenhuis ligt, aan de beademing en semi bewusteloos. Hij was 9 dagen geleden opgenomen met ademhalingsproblemen en ze hebben gelijk een tube in zijn keel aangebracht en hij wordt gevoed via een druppelaar. Hij heeft allerlei problemen met zijn gezondheid, zo heeft hij de ziekte van Crohn, is zo mager als een lat en rookt hij 2 a 3 pakjes per dag. Barbara is niet echt een kok denk ik want hij eet veel fastfood en dat breekt hem nu allemaal op met de hitte en de hoge luchtvochtigheid. Zijn toestand is kritisch maar stabiel en dat betekent dus allemaal dat Martin een 7 tal dagen niet kon werken, dat betekende ook dat er een reeele kans was dat ze het contract voor al de airconditioners kon verlopen. Martin is een paar dagen in de weer geweest om het een en ander te regelen, bijvoorbeeld iemand die met hem mee kan gaan want vooral als hij zware dingen moet tillen. Voor vrijdag en zaterdag was Kevin vrij dus ze konden samen de klus afmaken die er nog lag. Voor morgen moeten we nog even bekijken hoe het gaat. Zoals het er nu naar uit ziet is Jack nog wel even uit de running, hij heeft een infectie in zijn longen en zijn herstel laat nog wel even op zich wachten. Ik kan nu dus wel met de truck rijden maar met de aanhanger en vooral als er een paar duizend kilo staal of koper op ligt is dus echt wel een ander verhaal.

Het is nog steeds heet maar de gemiddelde dag temperaturen lijken iets omlaag te gaan, het wordt nu maximaal zo’n 33 graden overdag en we hebben een aantal dagen onweer en regen gehad. Hopelijk gaat het nog verder omlaag als we naar September gaan. Er zijn een enorm aantal muggen actief buiten en ‘s morgens als het licht word teen drukte van jewelste in de lucht. Eerst de vleermuizen en dan naarmate het lichter wordt, worden de libellen actief. Ze beginnen elke morgen met rond de boomtoppen te zwermen en naarmate de dag vordert zakken ze af naar het gazon, nu en dan landt er eentje op de waslijn en kun je hem van dichtbij bekijken. Een libel is een gracious insect maar een echte rover met stevige kaken en zo’n vlieg of mug is in een mum van tijd naar binnen gewerkt. Ook zien we nu bijna elke dag de kolibri rondvliegen en van onze bloemetjes snoepen.

Op het werk hebben we afgelopen week onze ijs potluck gehad, Lori, onze manager bracht twee grote verpakkingen ijs, chocolade en vanille en er waren hoorntjes, sprinkles, chocolade saus en ik had voor het fruit verzorgd. Ik had een schaal gemaakt met banaan, ananas, druiven, mandarijntjes en een mengsel van verse perzik en mango met honing er door heen gelepeld wat erg in de smaak viel. Ook waren en M&M’s en Reese. Reese is pindakaas met chocolade, heel erg lekker.

http://www.hersheys.com/reeses/products.aspx?ICID=RES1020#/REESE'S-Peanut-Butter-Cups

Ook is ere en actie op het werk waarmee we Ron dollars kunnen verdienen (Ron is mijn hoofdmanager) en met die dollars kunnen we bieden op allerlei artikelen zoals keukenspulletjes, bioscoopbonnen en visa cards. Voor de eerste week verdiende ik 170 dollars en bood ik op een hele plastic bak met allerlei keukenattributen zoals een dunschiller, pollepels en een eiersnijder en verder ook nog op een kadobon voor de cateraar voor 5 dollar dus een gratis lunch. Deze week heb ik tot zover 150 dollars en er is weer vanalles om op te bieden zoals een kindle maar daarvoor heb ik niet voldoende, er zijn mensen die ze dollars opsparen want ik waarschijnlijk deze keer ook doe, de actie loopt nog twee volle weken. Een kindle, voor wie niet weet wat dit is, een een electronische reader, je kunt er een heel boek in downloaden en dan lees je van een scherm. Je kunt zelfs met de duurdere uitvoeringen op internet surfen. Een boek kost gemiddeld 9.99 maar als je zoals wij gebruik maakt van de bieb is dit natuurlijk toch een kostenpost.

http://www.amazon.com/Kindle-Wireless-Reader-Wifi-Graphite/dp/B002Y27P3M

Een leuk nieuwtje was natuurlijk de afgelopen week in de krant en op tv dat van heel Nederland vrouwen het oudste worden in Kessel, mijn geboorteplaats, de vrouwen worden gemiddeld 92.5 jaar oud, het moet wel mooder Maas zijn en de frisse lucht die dat bewerkstelligd, ik ben al heel lang uit Kessel weg maar ik had in ieder geval een goede start daar. Mijn eigen moeder is natuurlijk al 91 en ik heb twee tantes, tante Mien van Knippenberg in het nieuwe zorgcentrum in Kessel en tante Leen, Marianne’s moeder die nog thuis woont, die beiden ouder zijn dus kranig dames allemaal.

Ik wil afsluiten met Christel van Toor te feliciteren met haar verjaardag op 23 augustus en nogmaals Frank een dikke knuffel toe te zenden…fijne week gewenst van Mariet xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 437809

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: