Muizenissen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Muizenissen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Muizenissen

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sjakke langs de winkels
kieke nao klaedjes en sjoon
de zon brandj hel op miene rug
der is neet vuul mier angers te doon
ich mot bienao werke
de dokters aafspjpraok waas hiel vreug
de oetsjlaag waas super, ich ben hiel bliej
maar auch ein bietje meug
un klaedje hiej, un heutje dao
neet eg nao miene sjmaak
ich dink det ich maar de mood opgaef noe
koffie en wat te aete
en dan nao mien werk
is det unne zucht dae ich sjlaak?

Hallo lieve mensen

Ik begin vandaag met even stil te staan bij het overlijden van mijn tante Jo Hanssen-Zeetsen. Ze was getrouwd met oom Sjra, een broer van mijn moeder en ze woonden samen in Baarlo in een klein huisje aan de Napoleonsbaan totdat na het overlijden van ome Sjra tante Jo alleen achterbleef en een paar jaar geleden verhuisde ze noodgedwongen naar de Wietel. Ze zou op 18 juli 80 jaar zijn geworden maar overleed de afgelopen donderdag aan een beroerte. Ik heb herinneringen aan beiden, een klein huisje met katten en een piekfijn tuintje met een kleine kas waarin groenten werden gekweekt.

De week begin met een snelle rit naar de apotheek om mijn pillen bij te vullen, tenminste dat was het plan maar nadat ik online de bestelling had gedaan kreeg ik een berichtje terug dat er een probleem was met de verzekering. Toen ik ter plaatse arriveerde hoorde ik van de dames dat ik de asperine wel kon krijgen maar de andere twee pillen konden alleen verstrekt worden als ik zelf betaalde. De Effient, de dure van pil van 170 dollars per 30 stuks had ik nog niet besteld want ik had nog genoeg voor 10 dagen. Een telefoontje naar AT&T verzekeringslijn leverde op dat ik oftewel mail in kon doen voor de andere pillen en dat betekende 7 tot 10 dagen wachten of naar CVS gaan, een andere apotheek en voor 3 maanden ophalen. Een rekensommetje leverde op dat dit zou betekenen dat mijn bijdrage normaal 170 plus 26 maal 3 zou kosten. Ik was even goed in paniek want zoveel kon ik even niet ophoesten. Ook zou ik eerst mijn dokter moeten contacteren want het recept moest van 30 naar 90 dagen worden veranderd.
Een telefoontje van de dames van Walgreens naar CVS en ik ging richting CVS, een 5tal minuutjes met de auto. Daar aangekomen hoorde ik dat de bestelling geen probleem zou opleveren, ook zonder eerst met de dokter te spreken (ik wilde dat niet iedereen zo’n probleem zou maken en gewoon je zou vertellen waar je aan toe bent). Ik moest 20 minuten wachten en toen kreeg ik de eerste twee pillen porties met een bijbetaling van 45 dollars ipv de drie maal 26, toen ik vroeg wat de Effient dan zouden kosten sinds ik er toch was, hoorde ik dat die niet overgeschreven waren naar CVS dus de apotheker belde even zelf naar Walgreens en toen bleek dat ze die niet op voorraad hadden. Ze werden besteld en ik kon ze de volgende dag afhalen en ze zouden ook 45 dollars voor 90 pillen kosten (ipv de drie maal 170 dollars zoals in eerste instantie). Toen ik op dinsdag nog snel na mijn werk net voor tienen ‘s avonds daar aanging was dat echt waar en ik was heel erg opgelucht want ik maakte me daar echt zorgen over en ik kan die pil geen dag missen.

Op woensdag morgen moest ik al om kwart voor negen bij de cardioloog zijn voor de uitslagen van de nekecho’s en de bloedtesten van 10 dagen geleden. De echo wees uit dat er minimale aanslag in mijn halsslagaders zat maar niets om me ongerust over te maken. Hij was er erg verbaasd over wat mijn bloedtesten uitwezen. Mijn slecht cholesterol was van 221 naar 74 gezakt en hij vroeg dan ook wat ik toch gedaan had. Ik vertelde dat ik geen vette producten meer at of dronk, alles halfvol of low fat, geen eieren, geen varkensvlees en hij vertelde me daar vooral mee door te gaan. De asperine kon omlaag van 325 naar 81 mg dus alle tabletten in vieren delen en de cholesterol pil Crestor van een naar anderhalf zodat we zeker weten dat dit resultaat zo blijft en hij zei dat hij het gehalte naar onder de 60 wil hebben. Ik moet in oktober terug voor nog een stresstest en dan in November weer een afspraak met hem, dr Leon.

Na die afspraak had ik van kwart voor tien tijd om wat anders te doen, ik moest om alf een werken en vond het te kort om naar huis te rijden, toch 20 minuten door druk verkeer dus ik stapte mijn autootje in en reed naar Orange Park Mall, een groot shoppingcenter met leuke winkels zoals Sears en JC Penny. Daar slenterde ik wat rond, ik wilde kijken voor een zomerjurk, kort, want ik heb alleen maar langere jurken en die zijn erg warm. Ook wilde ik kijken voor schoenen want mijn Sketchers sandalen gaan de 5e zomer in en zijn behoorlijk afgedragen. Schoenen kon ik niet vinden anders dan exemplaren waar ik gemiddeld 50 dollars voor op tafel moest leggen en die ook niet echt mijn smaak waren. Jurken waren er alleen met spaghetti bandjes, niet wat ik wilde. Ik gaf het op een gegeven moment maar op, kocht alleen een bodymist in een lekker geurtje bij Bed&Bath en trakteerde mezelf op Chicken Teryaki, een lekkere schotel met bami en kip die ik half buiten oppeuzelde waarna ik naar mijn werk ging. Om 16.30 ging ik al naar huis want ik was op en de rest van mijn maaltijd was nog genoeg voor Martin en ik voor ons avondeten, de porties hier zijn behoorlijk groot.

Vrijdag was ik vrij dus al vroeg toog ik naar de Thrift store, de tweedehandse winkel in de buurt want ik wilde kijken voor leesboekjes voor Rheannon, ze begint met lezen en ik vond een paar leuke starterboekjes voor haar, 19 cent per stuk en in goede conditie dus een kopje. Ook Bells had geen jurken en bij de KMarkt hadden ze niks maar hier vond ik wel mijn sandalen, hun eigen merk en maar voor 15 dollars, ze zien er bijna hetzelfde uit als mijn Sketchers en zijn zeker zo comfortable. Rond twaalven liep ik naar Susan want zij had een afspraak met haar neuroloog, ze heeft pasgeleden een MRI scan gehad van haar hoofd, vreemde witte plekken op haar hersenen waar ze geen goede raad mee weten en had me gevraagd te babysitten. Victoria, Brooke en Peyton, de meiden waar ze op past waren onder zeil voor hun middagdutje en Rheannon en ik maakten het ons gemakkelijk op de bank en keken Alvin en de Chipmunks. Voor we het wisten was het half vier en waren Susan en Gil alweer terug en ik kon huiswaarts keren.
Vrijdag op zondag kon ik absoluut niet slapen, ik had al twee films gekeken en nog steeds klaarwakker. Rond 5 uur in de morgen kwam dan eindelijk de slaap maar dat betekende wel dat ik geradbraakt was zaterdag morgen en ik bend an ook niet gaan werken. Martin vond dat helemaal niet erg natuurlijk en nadat hij een aantal uurtjes gewerkt had hebben we samen een gezellige zaterdag doorgebracht. Ian kwam ook een paar uurtjes langs en met een paar nieuwe films die ik van Susan kon lenen was het zeer aangenaam. Gil, Susan’s husband is een film verzamelaar en al is zijn smaak zeker niet de mijne hebben ze soms toch wel wat leuks. Zo genoten we vrijdag van beide True Grit films, de oude met John Wayne en de nieuwe met Jeff Bridges die absoluut een aanrader is als je van westerns houdt. Gisteren keken we naar Red Riding Hood, fantasy en een klein beetje horror en heel aangenaam net als de nieuwe Season of the Witch met Nicolas Cage.

http://www.imdb.com/title/tt0479997/

http://www.imdb.com/title/tt1486185/

Alweer zondag en deze week een lekker lang weekend want morgen is het the fourth of July, Independence Day, de dag dat Amerika viert dat ze onafhankelijk werden van moederland Engeland na een bloedige oorlog.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Independence_Day_(VS)

Of er morgenavond veel vuurwerk is valt nog te bezien trouwens want in de diverse counties is er een verbod op vuurtje stoken en vuurwerk is veel te gevaarlijk, een brandje ontstaat nogal vlug en we hebben nog steeds bosbranden rondom on sheen ofschoon de rookoverlast op dit moment bijna nihil is, gelukkig. We zijn uitgenodigd om bij Raini te komen barbecuen, hamburgers en hotdogs en dan gaan we ook onze films ophalen. Chris is de afgelopen dagen druk in de weer geweest op zijn computer, hij heeft een supersnelle verbinding en ik heb hem een kleine lijst gegeven van films die ik graag zou hebben. Hij is bezig om twee oudjes te downloaden, Es geschah am hellichten Tag, een zwart wit film met Heinz Ruhmann die ik nergens lan krijgen over een kindermoordenaar uit 1958 en Im weissen Rossl am Wolfgangsee met Peter Alexander. Hij vertelde me vrijdag dat ze zeer langzaam laden omdat er blijkbaar maar een persoon is op Torrent die ze heeft dus hopelijk kan hij ze toch downloaden en branden. Ook heeft hij een groot aantal documentairen van History Channel voor Martin over oude wapens, schepen en vliegtuigen.


Ik ben met spanning aan wachten op mijn komkommers. Zondag verscheen een mini komkommertje aan mijn struik en je gelooft niet hoe groot die nu al is, bijna klaar om te oogsten en er zijn nog een aantal veelbelovende exemplaren die op hun beurt aan het wachten zijn.
De eerste bonen zijn gegeten en ze waren erg lekker maar de struiken hebben het zwaar in deze hitte net als de rest van de natuur. Door een aantal zware regen en onweersbuien afgelopen week is er wel weer water in de beek maar voor de vissen kwam dat water te laat. De natuur, heel mooi maar ook meedogenloos jammer genoeg. Martin maakte een foto van onze slang die in onze tuin woont en hopelijk de overlast van muizen etc op peil houdt. Ook vonden we een reuze rups op onze varens, het is waarschijnlijk de rups van een grote vlinder, hij bleef maar een dagje dus zeker weten doen we het waarschijnlijk nooit.



Ik wil eindigen met Marijn proficiat te wensen met zijn verjaardag op 5 juli, een mooie dag gewenst !!!

Liefs….Mariet xxxxxxxxxx



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 437533

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: