Beam me up, Scotty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Beam me up, Scotty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Beam me up, Scotty

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

16 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mien loch kleurt langzaam weer blauw
ut gries waas der effe, des waor
maar noe zeen ich weer de kleure
alles is weer zonneklaor
ich hub ut duuster verdreve
met dich hie aan mien ziej
de moeilijke momente drieve langzaam weg
ich veul mich weer ein bietje blie
doe naoms mich mej
aan die werme handj
en verjaagsde de sjimme
in ut heimwee landj
met dien geduld en diene lach
noe is ut weer unne sjtraolende daag
weg is dae versjrikkelikke nach

Hallo lieve allemaal

Ja hoor, jullie lezen het goed, het heimwee monster sloeg flink toe de

afgelopen week en ik heb het geweten hoor. Een combinatie van de dagen die

achter me liggen en het feit dat ik deze dagen in Limburg had moeten zijn

denk ik. Eerst afgelopen zondag waren mijn jongens op skype, samen in beeld

samen met Fenna die natuurlijk haar eerste verjaardag vierde. De verbinding

was niet al te best dus ik zag het allemaal een beetje hoekig en vaag en het

was maar kort. Toen zondagavond een uitnodiging va Martin;s kinderen om te

komen eten samen met hun moeder en grootouders, heel lekker en ze hadden ook

een lieve moedersdagkaart voor mij. Maandag was een hele moeilijke dag met

Fenna's en pap's verjaardag en ik moest me er echt doorheen worstelen. Ik

wilde eerder naar huis en dat ging niet. Mijn rug voelde aan alsof iemand me

met een baseballknuppel geslagen had. Dinsdag hetzelfde liedje en weer kon ik

niet eerder naar huis dus om 16.30 heb ik die knuppel in het hoenderhok

gesmeten en me ziek gemeld. Ik voelde me moe, helemaal op en leeg. Woensdag

bleef ik ook nog thuis en ik heb menig traantje gelaten. Dankzij de geweldige

manier waarop Martin me opving en me probeerde op te beuren en af te leiden

en na opbeurende telefoontjes van Ine en Marianne ging het in de loop van

woensdag een stuk beter.Ik kookte woensdagmiddag een flinke pot bami en dat

was blijkbaar ook een goed medicijn. Trouwens als jullie de volgende keer

zelf bami maken, probeer het eens te combineren met verse ananas, heerlijk !!

Donderdagmorgen was de crisis weer over het hoogtepunt heen en ging ik weer

naar mijn werk, de zon scheen weer, ik hoorde de vogels en genoot onderweg

van de bloeiende magnolias en oleanders. Die staan er volop met roze en witte

bloemen en gisteren zag ik de mooiste bermen in kleuren van vuurrood tot

geel, paars en roze.
Vrijdag hadden we het geluk om door het raam op het werk de laatste lancering

van de spaceshuttle Atlantis te zien, een stipje in de verte dat rechtomhoog

de lucht inschoot en een flinke streep rook achter zich liet. Mijn baas

Charles was naar Kennedy Spacecenter gereden om het allemaal van dicht bij te

zien en hij beloofde veel fotos te maken.

Vrijdagavond toen ik thuiskwam werd ik verrast met het Pakje van Mart en

Katrin, de douane had het opengemaakt maar er was niks opengesneden of zo.

Koffie, maar liefs 4 pakken, erwtensoep (lekker voor na de hete zomer), kaas,

bami en kruiden, peperkoek, beschuit en bastogne kieken. Verder twee pakjes

shag wat is zo'n zelfgedraaid sjekje lekker zeg) en milka chocolade die in

een vreemde vorm was gesmolten maar daardoor niet minder smaakt. De grootste

verrassing was de dvd van de Kesselse proms die november 2009 werden

gehouden. Hierop al die lieve mensen die ik al mijn hele leven ken, Mart en

Ine zingen natuurlijk maar ook Ruud en Janine en zelfs John is een ongekend

talent !!! Mart en Katrin, jullie hebben me hiermee zo'n ontzettend plezier

gedaan en de timing was perfect. Martin verstond er niks van maar heeft

vrijdagavond met mij samen op de bank ernaar gekeken en genoten. Hij moest

soms zo lachen hoe het allemaal klonk, het is niet echt zijn stijl muziek

natuurlijk behalve de rockband Black Jack (hij herkende de stijl van de

zanger onmiddelijk) maar het is geweldig.

Gistermorgen gingen we eerst shoppen, Martin had betaald gekregen en had

dringend wat basis dingen nodig zoals sokken en ondergoed. Daarna ging ik

garagesalen. Ik ben mijn gebied aardig aan het uitbreiden en waag me nu ook

buiten de vertroude wijk. Martin had me 20 dollar gegeven voor frivilious

things zoals hij zei, dingen die ik graag wilde maar normaal niet zou kopen

omdat ik er geen geld voor heb. Dus kwam ik thuis met geschiedenisboeen,

kaarsjes, een mooie donkergroene glazen pot met deksel en een

spikslinternieuw kookboek met alleen maar chocolade cake recepten(voor 50

cent) en de dvd Madagascar die we allebei hilarisch vinden (ook 50 cent). Aan

het einde van de rit had ik nog geen 5 dollars uitgegeven dus ik kan de

komende week nog eens.

De rest van de zaterdag hebben we lekker thuis op de bank doorgebracht.

Martin had een flinke kom krabsalade gemaakt, lekker opscheppen met

crackertjes en met een paar leuke films uit Jack's dvd kast was dat geen

straf. Het is weer behoorlijk warm en droog maar de komende dagen hebben we

wat kans op regen, iets waar mijn plantjes heel nodig op zitten te wachten.

Ik heb weer een ananas geplant en mijn avocado die ik aan het kweken ben uit

een pit schiet al lekker de lucht in.

Ook heb ik de afgelopen week mijn eerste creditcard gekregen, ik kon een

eigen decor uitzoeken (je kunt er zelfs eentje hebben met een foto naar keuze

maar dat kost extra) en de mijne is groen als gras met een lieveheersbeestje.

Hij is al actief en ik heb er gisteren een telefoon mee gekocht. Dat was

niet gepland trouwens maar ik had een nieuwe zonnebril nodig aangezien mijn

zonnebril sinds Marianne en Frits hun bezoek in Ichetucknee river rust. Nu is

het bijna niet te doen om zonder zonnebril auto te rijden, zelfs gevaarlijk

en Martin en ik stopten bij de dollar store voor een brilletje. Terwijl we

daar aan het uitzoeken waren maakte Martin me attent op een aanbieding van Net10, dezelfde provider die hij ook heeft voor zijn telefoon. Ze hadden een LG telefoon, heel basic met 300 minuten beltegoed voor 20 dollars. Je hebt 60 dagen de tijd om die minuten te gebruiken dan moet je opnieuw minuten kopen. Er is geen contract wat ik eigenlijk ook niet wil en ik hoefde er niet lang over na te denken. Gisteravond hebbben we gelijk geactiveerd en nu kan ik tenminste bellen als er onderweg met de auto wat gebeurt. Ik voel me hiermee toch een stuk veiliger.

Mijn internetverbinding is niet zo snel vanmorgen dus minsewinse hoor ik met stukjes en vlagen wat heel hinderlijk is dus ga ik nog snel zo'n lekker kopje koffie inschenken en een sneetje peperkoek besmeren met boter.

Ik wens jullie allemaal een gweldige zondag en tot de volgende week

Liefs...Mariet xx


  • 16 Mei 2010 - 10:28

    Marij:

    Hallo Mariet

    Ich dink neet det wae os det geveul van heimwee écht kinne veurstelle...wel probere natuurlik.
    Doe geis same met dien groëte leefde unne neije start make, mer daoveur lutse auch hiel veul wat dich leef is achter...en det det zal der aaf en toe flink inknalle..

    Fijn det de juuste minse op ut juuste moment get van zich laote huure.

    Groetjes van Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 437805

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: