Hatsjoe !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Hatsjoe !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Hatsjoe !!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

31 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een hele goede morgen allemaal

De loch is nog gevuld met sjterre
de waereld sjluupt nog vas
ich ben net op en gaap nog ens
en vul mien ierste tas
met koffie en un sjeutje melk
twee zoetjes veur de sjmaak
mien lief probeert wakker te waere
unne dagelikse taak
de radio sjpeult met ongerbraeking
auch miene compjoeter sjluupt nog get
vandaag is ut zondig, de ganse daag
det betaekent gen gezet
Gietje en Sjaak die zjwetse weer raak
en de sjnie maakt Limburg vandaag wit en glad
wae kriege weer raege hiej
maar ja, zoe is ut euveral wat

De garage is nog voller als ze al was voordat deze week startte, Andrea heeft me verblijd met twee autoladingen spulletjes om op onze volgende garage sale te verkopen. Dit is allemaal kinder en baby spul, een dubbele kinderwagen (die worden hier heel veel gebruikt, Susan heeft zelfs een driedubbele, allemaal achter elkaar), een opvouwbare playpen, een soort box en een grote doos met tweehonderd ballen. Hier kun je je eigen ballenbak mee vullen. Ik moet soms wel lachen als ik allemaal die baby atributen zie en dan denk wat wijzelf vroeger hadden. De kids hier hebben allerlei zitjes en schommels en dingen die geluid maken, babybouncers waarin ze kunnen springen en wippen en waarin ze bezig gehouden worden. Hopelijk is de komende zaterdag een mooie dag zonder regen zodat Susan en ik onze sale kunnen houden. We hebben besloten dat bij haar te doen, zij heeft de grotere oprit en de tafels, dat betekent dan wel dat ik alles daarheen moet sjouwen maar ja.
Het is natuurlijk ook veel gezelliger om het samen te doen zodat we kunnen kletsen als er niemand is. Ze is gewoon een keigezellige tante en ik kijk er al naar uit. De afgelopen week had ze fruitcake gebakken met kersen en noten, heerlijk gewoon.
Mum viel binnen op dinsdag en voorzag me van een voorraadje chocolade mousse van Jello, het puddingmerk hier. Geen wonder dat ik die extra kilo's van de feestdagen nog steeds niet kwijt ben, ik krijg gewoon geen kans,...hehe

Het was een erge rustige week, zowel op het werk als thuis. Behalve de twee maal dagelijkse migraine aanvallen van Martin die stipvast om 17.00 en om 04.00 komen is er niet veel gebeurd. Op het werk had ik mijn jaar evaluatie en mijn manager vertelde me dat hij mijn verhaal vaak als zijn successtory gebruikt. Mijn buurvrouw Gail en ik zijn blijkbaar uniek, we praten niet veel, daar hebben we geen tijd voor maar we schijnen elkaar op een speciale manier aan te vullen en op te bouwen. Ons team was afgelopen dinsdag 26 januari 1 jaar bij at&t en dat was voor Charles reden genoeg om op pizza te trakteren. We kregen een extra week vakantie erbij en onze ziektedagen zijn nu betaald. Dat betekent niet dat je ziek mag worden want ze zijn nog altijd unexcused, dat betekent dat als je drie ziektedagen per jaar hebt, je een dag geschorst wordt zonder salaris en bij herhaling kan dat je ontslag betekenen. Ik was afgelopen bijna aan zo'n ziektedag toe. Zondagmiddag deed ik een minidutje op de bank en toen ik wakker werd deed mijn keel heel erg zeer. Maandagmorgen deed alles pijn en ik voelde me beroerd en koortsig, ik ging werken natuurlijk en heb me wat bij elkaar gesnotterd. De volle doos tissues op mijn bureau is bijna leeg, ik heb heel wat keren bless you te horen gekregen na elke nies enmijn voorraadje paracetamol is bijna op. Ik ben het nog niet helemaal kwijt maar mijn hoofd is tenminste weer helder. Ik heb natuurlijk Martin gewaarschuwd me niet te kussen omdat ik niet wilde dat hij het ook zou krijgen maar die man is behoorlijk eigenwijs dus hij zit er nu midden in, het gesnotter en gesnif. Het heerst gewoon, op het werk zijn verschillende mensen ziek, we moeten er gewoon even doorheen.

Niet te geloven dat dit al weer de laatste dag van januari is. de tijd schijnt steeds vlugger voorbij te gaan. Over 6 weken zijn Marianne en Frits bij ons voor een paar dagen en een maand later hoop ik in Nederland te zijn, Ik ben al druk bezig met naar tickets te kijken en heb een paar alternatieve routes bekeken. Ik ben erachter gekomen dat als ik via Dusseldorf kom, ik veel goedkoper uit zal zijn en het is natuurlijk dichterbij Limburg. Ik ben er nog niet helemaal uit maar heb nog eventjes de tijd om dat te bekijken.

Het is niet zo'n lange vandaag maar zoals gezegd, er is niet echt veel gebeurd dus wij wensen jullie weer een hele fijne week en nog steeds...voorzichtig als jullie de weg op moeten

Voordat ik echt afsluit wil ik de twee jarigen van de komende week van harte feliciteren. morgen maandag 1 februari wordt mijn petekind Anne 17 jaar en op 4 februari is Willemien jarig. Dames, we hopen dat jullie allebei een hele fijne dag hebben en nog vele jaren erbij !!!!

Knuffel van Mariet xxxx


  • 31 Januari 2010 - 18:47

    Marianne:

    Ik moet je helaas teleurstellen Marietje, wij komen in week 14 en het is nu week 5! Dus nog effe een paar weekjes langer wachten, ik verheug me er enorm op.
    Ik hoop dat Martin snel van zijn migraine-aanvallen af zal zijn,dat hij dan maar heel snel 50 wordt, is hij van die ellende af!
    Hier is het echt spek en spekglad. Ik ben net even naar Rik gelopen,3 straten verder,voelt af en toe net als vroeger, lekker "schlidderen". Maar je weet, hier gaat dat beter want wij hebben bergjes in het dorp!
    Verder begint hier de carnaval los te barsten, een vriend van Thijs is prins geworden hier, dus moet er goed gefeest worden.
    Dit was het uit Ubachsberg en ik wens je heel veel succes met jullie garage-sale.
    dikke knuf Marianne

  • 01 Februari 2010 - 10:41

    Mariëlle:

    Ha Mariet,
    Leuk om te lezen dat je binnenkort weer naar Nederland komt!!!
    Weet je al precies wanneer?
    Wendy en ik vertrekken 17 maart voor 12 dagen naar Curacao, ik ben er langzamerhand wel aan toe.
    Ik ben de sneeuw hier meer dan zat!!!!
    De kou vind ik niet erg, maar het glijden en glibberen met de auto vind ik toch niet zo geslaagd.
    Ik hoop dat je wanneer je in Nederland ook effe bij ons aankomt.
    Ik hoop dat ik dan ook hier ben maarja voor hetzelfde geld zit ik dan lekker in de zon op Curacao.

    Met mij is verder alles goed, behalve dan dat ik snipverkouden ben, maar ja wat wil je met dit weer!!!

    Nou groetjes maar weer vanuit een wit Limburg.

    Groetjes Mariëlle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 437524

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: