Aansjuuve maar !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Aansjuuve maar !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Aansjuuve maar !!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

29 November 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Aansjuuve maar !!!!

We hebben het weer gehad
het grote kalkoenen festijn
en wat was het weer een heel geweld
om op dat feest te zijn
de tafel was weer rijk gedekt
ze was niet groot genoeg
om alle schalen te plaatsen
en toen iemand me dan ook vroeg
wat vind je nu het lekkerste
toen had ik het even moeilijk hoor
want alles was zo heerlijk
en alles was ik kon denken was more more more

Wat was het een festijn, de tafel kraakte onder al dat lekkers dat Rainy en de rest hadden klaargemaakt op donderdag. Naast de traditionele kalkoen en ham met ananassaus was er dit jaar een overheerlijk schotel met broccoli en bloemkool met kaas, macaroni and cheese, aardappelsalade, pastasalade en komkommersalade (van mij), stuffing die los van de kalkoen wordt geserveerd, sperciebonencasserole (met roomsaus) en natuurlijk de toetjes te weten bananapudding, drie taarten en aardbeien met room. We waren dan ook vol vol vol en kregen nog een schotel met allerlei lekkers mee naar huis.
Het was ook Ian's verjaardag en volgens Nederlandse traditie werd hij dan ook door mij drie keer op zijn wang gekust.

Drie dagen vrij en dat was heerlijk. Toen ik dinsdagavond thuiskwam had Martin de hele huiskamer gepoetst. Het ziet er echt geweldig uit en we hebben wat aanpassingen gedaan. Woensdag morgen heb ik twee appeltaarten gebakken en net na de middag zaten we uit te puffen toen de bel ging. Martin's grote broer David en zijn vrouw Betty !!! Ze stelden zich voor en we hebben twee hele genoegelijke uurtjes doorgebracht. Ze wonen in Dallas Texas en ze runnen samen een bedrijf dat RV vakanties naar oa Alaska en Mexico organiseert. De toer naar Alaska duurt 36 of 60 dagen en je rijdt in een konvooi met andere mensen langs de kustlijn van Alaska, heel interessant. Ze nodigden ons uit om hen een keertje op te zoeken en dat willen we zeker in de toekomst een keertje doen. Ze hebben samen 2 zonen en twee kleinkinderen en we moesten natuurlijk de foto's bewonderen. Donderdagmorgen vertrokken ze weer van Jacksonville naar Dallas, een trip die ze in drie dagen doen. We zullen zeker contact houden !!!

De afgelopen week op het werk kwam ineens de hele groep van managers met ballonnen en ratels naar mijn bureau en warempel, ik was voor de tweede keer in een jaar tijd verkozen tot employee of the month. Al mijn cijfers waren zo goed dat ik de beste was van de service groep. Ik kreeg een tablet chocolade met een wikkel met mijn naam op en de datum en natuurlijk mijn hanger voor in de auto voor een VIP parkeerplaats midden voor de voordeur. Mijn manager was in zijn nopjes, hij heeft maar liefst 7 mensen in zijn team van 14 die een ster voor het een of ander voor oktober kregen, twee voor employee of the month en de anderen kregen de ster voor diverse onderdelen van de checklist.

We hebben een paar koude nachten achter de rug, het was gistermorgen maar 5 graden en dat is voor hier behoorlijk koud voor de tijd van het jaar. Donderdagavond hebben we dan ook de open haard aangemaakt met wat hout dat we vonden bij de kerk hier net de straat uit. Ze hadden wat eiken takken afgezaagd van de bomen en langs de weg gelegd om mee te nemen. Het was heel knus met dat vuurtje aan en de temperatuur in huis werd behaaglijk. Ik heb snel mijn planten binnengehaald, de cactussen en ook mijn ananas. Die heb ik in de zomer geplant, gewoon een ananas gekocht om te eten en de bovenkant in een pot geplant. Hij is al behoorlijk groot en heeft een hele mooie donkergroene kleur. Ik ben heel benieuwd of er ooit baby ananasjes aankomen. Mijn tomaten groeien nog steeds buiten maar elke keer als er bijna eentje genoeg verkleurd is om te plukken is hij s morgens foetsie, we denken dat wasbeertjes s nachts komen oogsten, weinig wat je hier aan kunt doen. De blaadjes verkleuren al behoorlijk en die koude nachten zullen dat alleen maar versnellen maar de meeste bomen blijven toch groen. Alles is nu natuurlijk langzaam in kerstsfeer, afgelopen was de traditionele black friday, de dag na Thanksgiving die het officiele kerstseizoen in de winkels inluidt. De grote malls (winkelcentra) openden s nachts rond 4 uur en er zijn dan allerlei superaanbiedingen. Ik zie elke dag weer nieuwe kerstversieringen als ik naar mijn werk rijd. Dit jaar voor ons weer geen kerstboom, echte bomen zijn hier behoorlijk duur en ik doe geen nep, nu niet en nooit niet. Mijn verjaardag op zaterdag zal wel een rustige worden, ik heb gelukkig wel vrij en verheug me wel op een dag samen met Martin, eens kijken of hij nog wat leuks heeft. Hij is niet echt een verjaardagvierder omdat ze dit van vroeger nooit hebben meegekregen maar dat geeft niet. Hij kan eindelijk weer een beetje normaal eten en hopelijk komt hij weer een beetje aan, hij is echt mager geworden door al die weten van gedwongen vasten met de kies en zo.

Ik ben lekker naar Minse Winse aan het luisteren, deze keer met Brigit en Marij en ik wil Marij dan ook van harte feliciteren met het nieuwe boekje. Ik weet zeker dat Oogappel ook een groot succes gaat worden. Ook wil ik ozze Hay alvast feliciteren met zijn verjaardag komende zondag, een hele fijne dag samen met allen die je lief zijn

Hopelijk hebben jullie allemaal ook een geweldige Sinterklaas en dat hij jullie huizen en schoenen goed moge vullen !!!!

Mariet...xxxx

• 02 December 2009 - 15:05

Yvonne:

Mariet,

Ten ierste van herte proficiat met dien verkiezing tot employee of the month.
    Dat hob se good gedaon maedje.
    En ten twiede waat zund det die kerstbaum bie och zoe deur zient, en det weej dan zoe wiet weg woene.
    Anders stuurde ik d'r eine mit de post.

Ik zal aan dich dinke als ik de baum gaon op zette.

leefs,
    Yvonne

• 04 December 2009 - 09:27

Ted NIjssen:

Lieve Mariet,

Nog een nacht slapen, en dan ben jij jarig. Mariet onze felicitaties met je 56ste. verjaardag,het wordt dan misschien een rustige verjaardag zoals je zelfs zegt maar daardoor niet een mindere gelukkige dag voor jouw en Martien. En inderdaad wie weet wat voor plannetjes Martien nog in petto heeft. Wij wensen jouw samen met Martien en voor al die mensen die jouw lief zijn nog heel veel mooie jaren jaren toe. En gefeliciteerd met de employee of the month, geweldig zeg dat goed de burger weer moed.Je hebt weer veel verhalen geschreven over jouw leven daar, en alle gebeutenissen daar omheen,dat geeft een hele goeie indruk hoe jij daar in het leven staat.Vooral positief en als je die eigenschap hebt geniet je nog meer van vooral hele kleine dingen.Het is toch vaak roeien met de riemen die je hebt krijg ik de indruk.Vooral financieel bedoel ik dan. Hier op Stox 1 is alles volop in beweging je kent het al bijna niet meer terug Mariet het is nu een bouwput, en dat zal de komende jaren zo nog wel blijven want zoals je weet komt hier een hele nieuwe woonwijk. Mart is aan zijn laatse arbeidzaam leven bezig, volgend jaar gaat hij met pensioen, en zal hij zeker terug kunnen kijken op een mooi en lang arbeidsverleden. Het a.s weekend is het sinterklaas met kleine pakjes voor iedereen, en met Italiaanse gerechten die Laura allemaal klaar maakt. Zij woont in Amsterdam, we blijven logeren en zondag zal het wel een culturele dag zijn, Amsterdam heeft altijd veel te bieden. Het gaat verder prima hier, de tijd gaat wel veel te snel, we maken er wat van Mariet.
    Ik eindig weer met dit bericht Mariet wij wensen jullie een mooie toekomst verder. En hopelijk dat jij de verjaardag van je moeder samen met je familie in Nederland kunt meemaken in het voorlaar van 2010.
    Veel liefs en veel hartelijke groeten, Mart en Ted Nijssen

• 04 December 2009 - 14:50

Mariëlle:

Hoi Mariet,

Vanuit een nat en koud Nederland wil ik jou een hele fijne verjaardag toewensen.

Liefsxxxxx
    Mariëlle.

• 04 December 2009 - 16:06

Tante Riek:

Mariet we wensen je een fijne verjaardag toe.
    Maak er maar een fijne dag van.We genieten altijd van je dagboek.Heel veel groeten ook voor martin.
    Tante Riek en oom Harrie

• 05 December 2009 - 10:15

Patricia:

Ha Mariet,

met veel plezier lees ik al je verhalen. Ik vind het geweldig om te horen dat je het goed naar je zin hebt en dat het op je werk ook goed gaat. Ik hoop voor jullie dat ook Martin snel werk vind. Ik wil je van harte feliciteren met je verjaardag, maak er een gezellige dag van. Ik wens je alvast fijne feestdagen toe. Heel veel geluk samen, groetjes Patricia

• 05 December 2009 - 13:45

Leny Mulders:

Hallo Mariet
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Pauline had me de link naar jouw site doorgestuurd en nu lees ik ook trouw de verslagen. Ik hoop dat je het goed naar je zin hebt. Maar nu met die lage temperaturen daar zal het toch wel wat tegenvallen. Hier is het ongeveer hetzelfde alleen dan met veel regen maar daar zijn we toch ook het kikkerlandje voor.
    Heel veel groetjes en een fijne dag.
    Henk en Leny uit Broekhuizenvorst