Beschuit met muisjes !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Beschuit met muisjes !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Beschuit met muisjes !!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandag middag net na twaalven werd de familie uitgebreid met Ravyn Paige Gaylord, dochter van Ian en April en kleindochter van Martin en Kelly en ik ben honory oma nummer 3. De bevalling was voorspoedig en woensdagmorgen mochten moeder en dochter naar huis. Vanmiddag waren ze hier, als verrassing voor Martin's moeder, superoma Betty die op bezoek was en kleine Ravyn was het middelpunt, we maakten leuke foto's natuurlijk maar ook hier de privacy, niets op internet. Niet dat ze me dat vroegen maar die regel geldt voor mij voor alle babies.
Ze is gemiddeld van lengte, ik schat 50 cm ( de dokter heeft het niet aan de ouders verteld) maar het bijzondere is haar gewicht. Zoals sommige van jullie weten heeft Martin iets met het cijfer 714. Het schijnt overal terug te komen in zijn leven en hij heeft zelfs een song geschreven met dat nummer als titel. Ravyn woog bij haar geboorte 7 pound en 14 ounces, echt waar !!!Ze is een hele levendige en gezonde baby met zwart haren en nog blauwe ogen maar dat kan natuurlijk nog veranderen. April, haar moeder heeft hele bijzondere ogen, eentje is blauw en het andere bruin en Ian de papa heeft dezelfde mooie donkerbruine ogen als zijn vader.

Gisteren was ik vrij en ik heb dan ook gisteren en vandaag mijn yardsale gehouden. Er kwamen niet zoveel klanten opdagen maar ik heb toch wat kunnen verkopen voor een totaal van zo'n 40 dollar, weer genoeg voor benzine en zo.
Het was heerlijk weer, zo'n 32 graden en s nachts koelt het nu voldoende af om de airco uit te zetten en de ramen open te hebben. Van de week had dat tot gevolg dat we een slang in huis hadden die waarschijnlijk door een van de ramen naar binnen gekropen is. Het was een garden snake, ongeveer 30 cm lang en ongevaarlijk en Martin heeft hem onmiddelijk gevangen en weer buiten vrij gelaten.

Ik was afgelopen zondag naar mum Betty gereden om haar te helpen in de tuin en als dank kreeg ik een vracht borduurmaterialen mee naar huis, Ik hoef echt nooit meer dmc strengetjes te kopen want ik kreeg dozen vol mee, in de meest fantastische kleuren, ik denk dat ik wel meer dan 1000 strengen heb en verder heel veel aida stof in allerlei kleuren en dozen vol patronen en paketten.

Ik had zelf vorige week zaterdag het geluk om wat leuke dingen op de kop te tikken zoals een paar leren sandalen met kraaltjes en veters voor rond mijn enkels voor maar 50 cent en nog nooit gedragen, heel hippie achtig, helemaal mijn stijl, Verder vond ik een paar oorbellen voor 50 cent die verdacht echt leken en toen Martin ze thuis bekeek kwamen we erachter dat ze 14 karaat goud zijn met elk 4 robijnen en een diamant in de vorm van een mooie bloem.

Het is stil in huis, Martin slaapt al zeker een uur al is het pas kwart voor tien en ik heb net een film gekeken, Tea with Mussollini, heel indrukwekkend over de avonturen van een groep Engelse ladies in Italie net voor en tijdens de oorlog.Ik ben moe van al het gesjouw maar wil nog even opblijven. Ik sta natuurlijk weer vroeg op morgenvroeg om naar Minse Winse te luisteren, heb een plaat aan gevraagd voor Katrin die op 8 oktober jarig is, proficiat meid en maak er een leuke dag van.

Vanmiddag heb ik samen met mum naar de film van Kessel in 1963 gekeken, het was te heet om buiten te zitten en binnen konden we de klanten ook wel zien aankomen. Ze vond het heel leuk zei ze en ik kan die film niet vaak genoeg zien met allemaal die bekende gezichten, mezelf op school, Marianne, Els, Helene, mijn familie, mijn oma's en al die bekende vertrouwde plekjes.

Jullie zijn op zo'n momenten heel dichtbij en dat voelt goed.

Ik word sentimenteel, ik weet het maar soms moet dat ook even om er weer tegen te kunnen.

Dikke kus aan allemaal.....Mariet xxx

Truuk nao toen, truuk nao de tied
toen onsjuld nog bestjong
toen miene waereld Kessel was
toen ich nog vlinders vong
de daag die leke eindeloos
ich hej mien fantasie
ut laeve waas ein avontuur
alles waas interressant en niej
mien aojers ware der veur mich
ich kos altied op ze telle
moeder zorgde veur ur gezin
pap kos geweldige verhaole vertelle
soms dink ich waal, wat waas ich greun
ich hub dernao nog zoevuul gelierd
gen zorge, gen ech verdreet
en ging eins get verkierd
den rende ich gauw nao hoes
en veulde mich dao geborge
want ich wis nao elke donkere nach
kumt weer unne onbezorge, heldere morgen