Summe day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Summe day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Summe day

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

27 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve allemaal

Ik wil vandaag beginnen met een gedichtje dat ik net geschreven heb.

A Summer Day

Oh summer sun
your precious light
it makes my morning glow
a million diamonds
blue and white
as gentle breezes blow
and try to wipe
the dewdrops off
each leaf is covered by
I smell the scent
of flowers and
I watch the morning sky
For this is truly in my mind
the best time of my day
the pure amazing beauty
of an early summer day


Ik was vanmorgen om 6 uur op, mijn tijd doordeweek datde wekker afloopt en dat is dus in het weekend geen uitslapen meer, mijn lichaam denkt daar anders over maar och ja !!
Ik liep naar buiten en het is zo mooi, de zon ie opkomt en allemaal de kleuren en het overvloedige van de natuur. Elke dag ontdek ik weer adere plantjes en bloemetjes. Zelfs een normaal grasveld hier is niet alleen het dikke sterke St Augustine gras dat heel grof is maar van je gazonnetje een tapijt maakt maar ook net als in de weides veldbloemetjes, plantjes waarvoor je in Nederland geld neerlegt en die hier gewoon in je gazon groeien zoals azalea's.
Mij valt op dat ik nog niet een brandnetel heb gezien, in de tuin maar ook niet langs de weg of in de bossen. Nu is het hier geen landbouw of veeteelt gebied dus er wordt niet kwistig met mest bewerkt en zoals jullie misschien weten bevat mest nitraten en daar zijn brandnetels dol op.
Ik doelde eerder op St Augustine, dat is hier zo'n 50 km naar het zuiden en de oudste nederzetting van blanken in de States, er staat ook het oudste houten schoolgebouw in dit land. De Spanjaarden kwamen hier aan land in 1565 en stichtten er een nederzetting, ze arriveerden op 28 augustus de feestdag vn St Augustine van Hippo, vandaar de naam.Een jaar later werd hier het eerste kind geboren van Europese afkomst in heel het vasteland van Noord Amerika. De Spanjaarden bouwden een fort dat er heden ten dage nog steeds staat, het Castillo de San Marcos. Elke middag rond 12 uur worden er kanonnen afgeschoten door mannen in de Spaanse uitdossing van die tijd. Het gebied vanaf Amelia Island ten noorden van Jax tot aan Palm Beach dus inclusief St Augustine en Dytona wordt ook wel de First Coast genoemd omdat dit de kust was waar de eerste Europeanen landden op het vasteland van Noord Amerika. St Augustine is vervolgens in Britse en weer in Spaanse handen geweest voordat het met de rest van Florida in 1821 deel ging uitmaken vande VS. He fort fungeerde toen oa als gevangenis voor de opstandie stammen der Seminole Indianen (native Americans). Zij werden natuurlijk nooit door geen van de veroveraars gezien als de wettige bewoners van deze regio maar heden ten dage is men hier toch ook trots of die stammen. De Florida State University heeft Seminole als hun bijnaam en voor elke wedstrjd rijdt er een chief op zijn paard over het veld en plant zijn speer in het midden. Ook zie je veel standbeelden van grote Seminole opperhoofden, er zijn historische plaatsen en heel veel namn va parken, rivieren en steden zijn van Seminoolse afkomst.
Toen in het begin van 1900 de spoorweg opende van het noorden richting Miami kwam St Augustine erg in trek bij de rijken. Het klimaat is natuurlijk heerlijk, het ligt vlak bij de oceaan en heeft een mooie natuurlijke haven. Er werden al snel mooie hotels gebouwd in de stijlvan tn en het grootste, het Alcazar is nu beter bekend als het Lughtner museum. Het is in sommige gedeeltes zoals het zwembad in de kelder nog in de orginele staat en e hebben een indrukwekkende collectie glas en aardewerk uit de Art Deco tijd. De stad is een mengeling van Spaanse en 20ste eeuw stijlen en het centrum dat is afgesloten voor verkeer herbergt veel boetiekjes, heel leuk om te wandelen. Er wonen ook beroemdheden in St Augustine zals je op de lijs onderaan het artikel in wikipedia kunt zien.Leuk is dat Tom Petty er woont, ik heb hem in Nederland zien spelen op Pinkpop voordat hij echt bekend werd bij het grote publiek, dat was in 1976 denk ik.
]
http://en.wikipedia.org/wiki/St._Augustine,_Florida

Maar we hadden het over natuur en zo voordat ik weer eens afdwaalde..hehe

Het is de hele week heel warm geweest, tussen de 32 en 35C en dat onweer kon natuurlijk niet uitblijven. Gistermiddag was het dan ook raak. Het werd heel donker en bliksemde behoorlijk. We kregen maar een beetje regen waar ik was (werk) maar het zag er behoorlijk hetig uit op e radarbeelden op internet. Op een gegeven moment was er tornadowarnin die twee uur duurde, de twee grootste bruggen buiten het centrum werden afgesloten voor verkeer en het schijnt dat die tornado net langs ons heengetrokken is (minder dan 10 km), we hebben niks gezien maar waren natuurlijk ook ijverig aan het werk maar ik heb een nieuwsbericht van gisteren waar hij op een foto te zien is. Waar ik werk is op een eiland en watertornado's komen hier het vaakste voor.

http://www.news4jax.com/weather/19872899/detail.html

Alles trok redelijk snel over en toen ik om 6 uur naar huis ging was het alweer licht aan het worden.
Ik denk dat ik vandaag lekker relax, Martin slaapt nog, hij is even naar bed gegaan voor een dutje want hij was al om 4 uur op. Hij moet later vandaag werken voor een bekende van hem die oud metaal ophaalt en het in zijn rug heeft, hij heeft dus iemand nodig om de truck af te laden en alles te sorteren. Ook oet de auto vanmiddag eindelijk opgehaald worden anders heb ik maandag een probleem want Toni die me iedere keer oppikte begint al om 6 uur s morgens te fitnesse vanaf maandag (ik heb har gewaarschuwd het niet te overdrijven) en ik heb dus geen vervoer.Ik ga nog een week in nesting maar mijn manager zei gistren dat van de groep van 17 personen ik het beste vooruit was gegaan met mijn perfrmance. Nog meer als in Nederland zijn Amerikanen gefocust op cijfertjs en prestatie. Je moet je precies aan het script houden, je moet de juiste schermen openen en procesflows volgen, schema's die de tebewandelen weg aangeven en als je het dan opgelost hebt (als je dat kunt want we hebben natuurlijk een scope of support, regels de aangeven wat je wel en niet mag troubleshoten) dan moet je de klant vertellen dat ze een email kunnen krijgen om je service te beoordelen met 1 tot 5, '5 being very satisfied and are you vry satisied about what i did for you today' Ik heb tot nu toe een beoordeling gehad daarover want niet iedereen krijgt en email en die uitslag was 100 dus ik had mijn 5 daarvoor. Ik begin ernu ook plezier in te krijgen vooral als het lukt natuurlijk en heb gisteren zelfs mijn eerst wireless (draadloze) installatie van een modem/router op een Apple/Mac gedaan, de klant was uitermate tevreden zei ze en ik kreeg een 10 van haar :)
De taal is er heel erg op voorui gegaan met dit alles en ik kom minder en minder woorden tegen die ik niet ken, ook de techniche trmen maar dan, die zijn in het Nederlands vaak hetzelfde als in het Emgels.

Het leukste was, ele vrijdag is een puzzel of quiz op een a4tje en meestal worden er willekeurig 5 vellen uit de doos gepikt en die winnen wat. De afgelopen week moesten we zoveel mogelijk woorden maken met de letters van appy Father's Day, ik had er 248 en won een prijs, een fundingetje voor op mijn bureau, een springveer. He invullen van de woorden leverde de volgende funny conversatie op tussen ms Charley (officieel Charleyenne)mijn lerares in de curse en mij, ik was de woorden aan het zoeken en opschrijven tijdens mijn pauze.

Ms Charlyy : Mariet, how many words did you find, I have 56
Ikke : I am at 176 now ms Charley
ms Charley (met open mond):wow I am impressed and you are not even from here !!
ikke : haha I take that as a compliment, thank you

Vadsdag trouwens hebben we maandag gevierd omdat Raini zondag moest werken. Toen ik thuiskwam van mijn werk was bijna alles klaar, Raini kookte al de hele middag. Ian was er natuurlijk met April, verder Darian, Raini en Ian's halfzus en Madison, de dochter van hun nicht die even oud is als Darian. We hadden steak en garnalen, potatosalad, lima beans, gele rijst en een green bean casserole die Kelly had gemaakt. Heel simpe en verrukkelijk en echt iets van huer. Je neemt een glazen ovenschoten, vult die met sperciebonen uit blik, daarover giet je een blink championsoep en je strooit was baconbits en gebakken uitjes erover, dit gaat in de oven totdat de soep ingekookt is et voila. Ik heb het idee trouwens dat championsoep vee meer als basis voor gerechten wordt gebruikt dan pur als soep. Het wordt ook gebruikt als basis voor stoofpot met varkensbraadvlees of kip.

Ok dat is het zover voor vandaag, ik ga lekker ontbijten in de zon nu het nog niet te heet is, een kom met cornflakes en melk die ik hier trouwens heel erg lekker vind.

Allemaal een fantastisch weekend en Brigitje, als je dit leest van harte gefeliciteerd met je verjaardag op 30 juni en een geweldige dag gewenst !!!


Mariet xx

  • 27 Juni 2009 - 15:20

    Brigit:

    Heij Mariet, Wat zijn jullie daar allemaal zo vroeg op man! Haha Ach dat hier hetzelfde maar ik wil je bedanken dat je aan min verjaardag hebt gedacht! Jammer dat je er niet bent marr dat maken we een keer goed. Verder moeten we gauw weer een skypen dat we effe bij kunnen kletsen.
    Groetjes Brigit

  • 05 Juli 2009 - 09:52

    Marij:

    Now...ut is dich gelukt
    Ich zit heij met traone in de auge.
    Wat lief des dich dao in det verre Amerika zoe aan mich dinks.
    (ut verzoekje beij minse winse kwaam behuurlik hel binne)
    Veural umdet ich der inderdaad neet allein veur staon en mich det auch wel hiel erg good realiseer.
    Det guft mich toch de krach um der kei hel vur te gaon knokke!!.
    Dalik gaon ich gewapend met miene rolstool nao de optoch van ut OLS kieke< heb ich ech zin in.
    Now maedje...det woeij ich gewoën efkes kwiet!

    Liefs Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 437359

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: