Lekker zunke, lekker waerke...nog sjteeds - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Lekker zunke, lekker waerke...nog sjteeds - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Lekker zunke, lekker waerke...nog sjteeds

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

24 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jacksonville April 24, 7.14 pm

Groetjes vanuit een warm Florida, het is vandaag 29C dus lekker, ik ben net terug van lunch en het was zo warm in de zon dat ik de schaduw opzocht.
Elke dag opnieuw sta ik nog steeds versteld van de flora hier, planten en bloemen die in Nederland verkocht worden zoals lantana staan hier gewoon als onkruid langs de weg, alles zaait zich heel royaal uit dus als je in je tuin gaat speuren of in de bermen vind je vanalles. De magnolia bomen zijn net beginnen te bloeien en ik heb Martin vanmorgen gevraagd om me een bloem te plukken, ze zijn wit en zo groot als waterlelies en hebben volgens hem een hele lekkere zoete geur.

Toen ik dit plaatje zag dacht ik aan duizend en een nacht, zo mooi !!!

Onze tulpenboom een van diezelfde familie.

Vandaag is ook een driedubbele reden voor feest dus bij deze bied ik maar liefst drie dames die vandaag jarig zijn een bloemetje aan.
Op de eerst plaats is dat Sylvia, de allerliefste van Rob mijn oudste die vandaag 28 is geworden. Ik belde haar vanmorgen en alles is nog rustig daar op het Haagveld, nog geen baby alarm. Ze is officieel uitgeteld op 27 april maar babietjes kijken niet op kalenders dus we wachten met spanning af.

Ine is al oma geworden en Vijo is nu officieel een opa sinds Veronique en Richard een hele mooie zoon hebben gekregen de afgelopen week. Het is echt een moppie om te zien, heel donkere haartjes en een lekker koppie. Zijn naam is Siem.

De twee jarige van vandaag is Janine. Ze werd 19 jaar en we hopen dat ze een geweldige dag heeft gehad. Janine is de zeer getalenteerde dochter van mijn zus Ine, als jullie op youtube kijken en Janine Heines intypen zien en horen jullie wat ik bedoel.

De derde jarige was Lia bij Viking, proficiat meid !!!

Genoeg gefeest, het is weer tijd voor serieuze zaken (niet echt). Ik ben begonnen aan mijn borduurwerk voor de babykamer en het schiet al lekker op. Gisteren was ik vrij en zijn Martin en ik bij zijn moeder langs gegaan. Die heeft me een grote plastic krat met patronen meegegeven. Ik heb nog nooit zoveel patronen bij elkaar gezien en dat is pas ongeveer een derde van wat ze heeft.

Ik zit lekker (?) aan mijn benen te krabben. Gisteravond na het eten hebben we tien minuutjes buiten gezeten in het donker en nu heb ik zeker 10 muggebulten op mijn benen. Ik heb ze nooit voelen steken maar ze jeuken behoorlijk dus ik moet weer gaan smeren als ik na de schemering naar buiten wil. Een heel probaat middel tegen muggen is mondwater, dat spul waarmee je gorgelt na het tandenpoetsen. Het kan het goedkoopste zijn wat je kunt vinden , dat wrijf je op je armen, benen, gezicht, waar nodig en de schijnt dat muggen niet houden van de sterke mintgeur. Alleen gisteravond was ik natuurlijk te laat !!!

Ik eet al de hele week bramen, wat een luxe om naar buiten te lopen met een kommetje en te plukken, ze zijn iets kleiner dan in Nederland maar wie zeurt er als je ongeveer 10 meter braamstruiken heb staan, wel met gemene doorns hoor. Ik heb deze week ook al twee keer bramenpannekoekjes gebakken voor mijn lunch, een goedkoop alternatief voor vlees en aardappels en natuurlijk meng ik ze elke dag door mijn yoghurt.

Mijn erwten en bonen bloeien, de erwten zijn weliswaar nog niet echt groot maar ik ben ervan overtuigd dat planten heel goed weten wat ze doen zonder dat wij ons daarmee bemoeien. Ik moet alleen de hond in toom houden, ze wil graven en natuurlijk op die plaatsen waar het niet kan. Ze ligt vaak aan de lijn maar vindt dit niet echt leuk. April, haar vrouwtje vindt het dan zielig als ze jankt en laat haar weer los. We moeten April opvoeder en de hond en waarschijnlijk over 22 weken ook de baby. 13 Mei horen ze trouwens wat ze wordt en zijn al druk bezig met namen.
Ian heeft me zaadjes meegebracht voor tomaten en pepers en zo houden ze me wel bezig.

Gistermiddag ben ik de hele middag bij Kim geweest om haar te helpen met haar inter verkoop website. Het schiet niet echt op, er komt zoveel bij kijken en ik ben blij dat ik er niet aan begonnen ben. We gaan samen deze website bouwen met hulp van een bedrijf dat ook het onderhoud gaat doen. Haar email werkte niet goed dus dat heb ik gefixed en ook een paar andere kleine dingetjes in haar computer, ze heeft er niet veel kaas van gegeten en is blij met elke hulp. Ze wil beginnen met campingspullen omdat dat volgens de statistieken goed verkoopt en natuurlijk met de economie zoals het nu is zullen veel mensen kiezen voor de camping en niet voor de Bahama's.

De Bahama's zijn hier trouwens niet zover vandaag, je kunt een cruise reserveren voor drie of vijf dagen op een van de luxe schepen. Vooral oudere mensen doen dit, er is heel veel te doen aan boord, restaurants, casino's, bioscoop, alles wat je maar kunt bedenken (denk maar aan love boat, die 70tiger jaren serie op tv) zodat sommige van die mensen zelfs niet eens aan land gaan als ze bij de eilanden arriveren. De hoofdstad is Nassau en het land valt onder de Commonwealth net als bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland en Australie. Er zijn twee grotere en een heleboel kleine eilandjes en er wonen zo'n 330.000 mensen. Het is natuurlijk tropisch en het ligt op dezelfde hoogte als Miami. Ik heb natuurlij kwat mooie foto's voor jullie gevonden.

Ik heb net het schema binnen voor de weken in mei en ik heb maar liefst 3 zaterdagen vrij, dat betekent natuurlijk wel de hele week werken maar zaterdag vrij betekent ook dat we kunnen garagesalen en misschien een weekendje springs kunnen doen. De laatste keer dat we daar waren is alweer twee jaren geleden en ik wil wel weer eens zwemmen. Het water is er altijd dezelfde temperatuur en het is er heerlijk rustig. We kunnen 's nachts overblijven al hebben we geen tent en zullen we waarschijnlijk in de auto moeten slapen.

Deze bronnen vind je in heel Florida behalve in het uiterste zuiden , het zijn gaten inde bodem van kleine meertjes enm het water is heel helder en drinkbaar. De grotere springs zoals Silver Springs zijn toeristenattracties. Silver Springs heeft boten met glazen bodems zodat je de vissen kunt zien zwemmen onder de boot. In deze springs zijn de oude films van Tarzan opgenomen. Hier vind je ook oesters met echte parels. De meesten zijn beschermde gebieden en veel kleintjes liggen op prive grondstukken maar als je de weg weet vind je deze juweeltjes.

Dit is een lange link maar, je hoeft natuurlijk alleen maar te klikken !!!

Komende week vieren jullie Koninginnedag en ik zal met de vlag zwaaien, beloofd. Natuurlijk is Mart ook jarig op 29 maart en Ted op 27 maart, voor beiden van harte !!!

Ik ga nog twee uurtjes werken, ik heb een puzzel liggen met elfjes en glitter, verder een boek en ook nog een klein borduurwerkje voor hier tussendoor te maken.

Een heel fijn weekend gewenst en tot schrijvens

Mariet xx

• 27 April 2009 - 14:12

Anita Princen:

Hoi Mariet,
    Je hebt groot gelijk om naar die springs toe te gaan, want het ziet er echt kei gaaf uit!
    Hier is het nu wat kouder geworden, vandaag was het echt brrr. Toen ik vanmorgen naar het werk fietste was het 10 graden. We zijn de laatste tijd te goed gewend denk ik. Want volgens mij past de temp. wel bij de tijd van het jaar.

Groetjes uit Weert
    (momenteel een circusstad)
    Anita

• 28 April 2009 - 07:18

Yvonne:

Jaja, heerlijk weer bij jullie en hier niet zo.
    Maar ja we maken er het beste van.

Liefs,
    Yvonne