Food !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Food !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Food !!!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

15 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

We zijn nog steeds aan het nagenieten van het Paasweekend, dat betekent dat het eten nog steeds niet op is maar wel flink geslonken ondertussen

Ik heb al wat foto's naar mensen gestuurd maar wil hier nog eens de link plaatsen naar mijn persoonlijke albums, jullie vinden Pasen en vrienden als nieuwe albums daar. Ik kon jammer genoeg de foto van Pauline niet plaatsen (die van Hyves) omdat ze te klein is !!, dus Pauline , als je deze in normaal formaat hebt, zou je ze mij willen sturen?

Pasen in Amerika, ik was hier al in 2008 met Pasen doordat mijn vlucht werd gecancelled maar toen hadden we het etentje bij Martin's ex schoonouders. Dit jaar vierden die even niks dus het was bij ons. Raini kwam al heel vroeg met Darian en haar vriendinnetje Shania om eitjes te koken en te verven en ook Ian en April waren van de partij. Martin en ik zijn lekker even gaan uitwaaien aan de rivier en daarna moesten we dus verven. Er waren stiften en allerlei kleurtjes, koude verf in pastelkleuren en uiteindelijk lagen er 30 vrolijke eitjes op tafel. Martin had ook een cake gebakken, van twee ronde cakes werd er een paashaas gemaakt, opgesierd met eerst glazuur voor het plakwerk en toen met kokosschaafsel dat met levensmiddelenverf werd gekleurd. De decoraties zijn jelly beans, zacht gekleurde fruitsnoepjes, heel zoet !!
Toen moesten Martin en ik natuurlijk paashaas spelen en de eieren verstoppen. Het duurde maar liefst 40 minuten voordat de kids alles gevonden hadden en we hebben een paar keer moeten hinten voor ze. April had de meeste, ze wist precies waar ze moest kijken.
Daarna hebben Raini en ik gekookt, ze bakte een beenham in de oven, ze maakte aardappelsalade (niet zoals de Nederlandse maar met olijfjes en selderij en geen vlees), macaroni and cheese, sperciebonen met bruine bonen en ik zorgde voor de kippekluifjes, de mais met groene paprika en natuurlijk twee verse appeltaarten (die helemaal op zijn). We hebben heerlijk gesmuld, April had ook nog een chocolade taartje in de vorm van een lieveheersbeestje en zij kon dankzij haar voedselbonnen zorgen voor een deel van de ingredienten zoals melk en kaas.

Na het eten was iedereen slaperig en gingen ze of een dutje doen of naar huis (de jonge meiden).

Maandag had moeder natuurlijk haar feestje. Ze was zondag al live verrast via P&M met een abrikozenvlaai. Ik was zo verrast toen ik Jo op de radio hoorde zeggen waar hij was. Ik had een plaat voor haar aangevraagd. Jo ging eerst na An Sonnemans op de begane grond en wilde haar al de vlaai aanbieden maar An zag dat hij verkeerd was dus zij liep met hem mee naar moeder. Of moeder het allemaal precies gesnapt heeft weet ik niet maar het was wel heel leuk om te horen en na afloop heb ik gebeld en zelfs nog even met Jo gepraat die helemaal niet wist dat dit mijn moeder was.

Maandag zat ik om 9 uur klaar om te skypen met iedereen want Rob zou voor de verbinding zorgen op Frank's laptop. De verbinding kwam tot stand en ik geloof dat moeder mij zelfs even zag maar toen was het beeld zwart en het lukte helemaal niet meer, De jongens zeiden laten dat het aan de trage verbinding lag, jammer maar helaas. Ik hoop dat het toch een geslaagd feest is geweest, ik heb nog niemand gesproken maar dat komt nog wel.

Deze week is het extreem rustig op het werk, gisteren had ik zelfs tussen 12 en 17 uur maar EEN telefoontje, er werd verkeerd geschakeld en nu is het weer zeer rustig.
Ik heb over 20 minuutjes al mijn eerste pauze, de lucht is blauw en de zon schijnt dus lekker naar buiten. We hebben twee dagen onweer en regen gehad en zelfs een flinke storm gistermorgen maar voor de komende dagen ziet het er goed uit. Mijn groenten vonden die regen wel lekker en ik heb de eerste aanzetten van bloemen gezien bij de boontjes.

Ik las een bericht de vorige week dat me aan het denken zette. Een op de vijf kinderen van 4 jaar hier kampt met overgewicht. Kunnen jullie je voorstellen wat dat gaat betekenen in 15 jaar. Er zijn hier zoveel tieners en volwassenen die een heel groot probleem hebben met gewicht. Sommigen kunnen amper lopen, trappen zijn uit den boze maar het lijkt ook wel dat er niemand veel aan doet. Het wordt geaccepteerd blijkbaar en dat is helemaal verkeerd in mijn ogen. Als ik de Amerikaanse cultuur bekijk zijn veel van deze problemen te wijten aan verkeerde eten. April's moeder bijvoorbeeld kookt nooit. Ze eten elke dag uit en als de kinderen (twee jongens in tienerleeftijd) honger hebben krijgen ze een lift naar een fastfoodrestaurant. Als Ian en April honger krijgen, en dat is op de gekste momenten van de dag, soms nacht, maken ze een blikje open met ravioli of zoiets of ze rijden naar McDonalds of Wendy's. De meeste fastfoodplaatsen zijn 24/7 open en echt, het is er altijd druk. Mijn favoriete is in mijn ogen helemaal niet eens fastfood, Captain D's is een visrestaurant en ze hebben er heerlijk gebakken vis, lekkere frietjes en mijn lievelingsgerecht daar is een vers broodje met een dikke plak zalm, een schijf tomaat en een lekker remouladesaus. Ze verkopen dit voor $3.49, dat is ongeveer 3 euro en ik heb echt mijn buikje vol als ik dit op heb. We gaan heel af en toe daar eten. Martin pakt altijd fish and fries, twee stukken gebakken vis (net zo lekker als bij jullie) en frietjes.

Een heel goede plaats om snel te eten is Whataburger, ze hebben een hele degelijke hamburger met verse ingredienten en groentes net zoals Boxseats, een sportbar.

Ik denk niet dat het schaadt om af en toe fastfood te eten maar elke dag? ik moet er niet aan denken.

Ik hoor net van mijn manager dat ik nog twee cursussesn moet doen dus ik begin maar direct.

April en Ian zijn naar de gynacoloog vandaag en ze zouden te horen krijgen of de baby een jongetje of een meid is, ik denk zelf een jongen.

Ik houd jullie wel op de hoogte.

Ik sluit af met Pauline van harte te feliciteren met haar verjaardag op 16 april (ik probeer je te bellen in het weekend) en natuurlijk ook een hartelijk proficiat voor mijn lieve zus Ine die 17 april jarig is.

Voor beiden nog vele jaren in goede gezondheid en geluk samen met jullie dierbaren !!!!

Knuffel van Mariet

• 16 April 2009 - 06:49

Yvonne:

Mariet,

Ut blieft leuk um te laeze det ut dich zoe good bevelt.

• 16 April 2009 - 09:02

Mariëlle:

Hoi Mariet,

IK vind het nog steeds leuk om je verhalen te lezen. Jij hebt een hoop meer te vertellen dan ik,
    je schrijft het ook leuk.

Ga zo door ik zie ze graag tegemoet.

Groetjes Mariëlle.

• 16 April 2009 - 22:50

Ine:

Dank je lieve sis voor je felicitatie.
    Het feest bij moeder was erg geslaagd. Bijna iedereen was gekomen (ongeveer 30 personen). De lokatie was perfect.Jammer dat het niet lukte via internet om met je te praten. Ze heeft je wel nog even gezien. We dachten allemaal dat jij ervoor gezorgd had dat ze de vlaai kreeg. Ze snapte er natuurlijk helemaal niks van.En ze vroeg maar steeds wie die man toch was die haar die vlaai had gebracht. Ook vroeg ze steeds wie de vrouw was met de witte haren die ook op het feest was. Het was Tiny uit Hout-Blerick die nog belangstellend naar je vroeg. Moeder herkende haar amper. Toch was het maar 2 jaren geleden dat ze elkaar voor het laatst hadden gezien.
    Ik hoop je snel weer te spreken. Helaas was het afgelopen woensdagmiddag niet gelukt. Vrijdag ben ik vroeg thuis (ongeveer 4 uur) omdat Jetty op de vlaai komt. De rest komt zaterdagavond.
    Lieve groetjes xxxx