10..9..8..7..6..5..4..3..2..1...ignition - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu 10..9..8..7..6..5..4..3..2..1...ignition - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

10..9..8..7..6..5..4..3..2..1...ignition

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

16 Maart 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik ben nog helemaal onder de indruk van wat we net 15 minuten geleden zagen. We stonden op het viaduct over de snelweg vlak bij ons huis en zagen de lancering van spaceshuttle Discovery om 7.45 plaatselijke tijd. He is heel open weer, het was nog niet donker en allesas heel duidelijk zichtbaar ofschoon de Cape hier zo'n 250 tot 300 km zuidelijker ligt. Ik heb een foto opgezocht zodat jullie een idee hebben wat we zagen. We konden de starters zien met de vlammen, ze kleurden de rook rood tot oranje en we zagen ook hoe de twee drager raketten werden afgeworpen en omlaag in de oceaan vielen, zeer indrukwekkend. Daarna ging de Discovery verder als een heldere ster, op weg naar het internationale spacestation en op 28 maart komt ze weer terug.

http://mindbodysoulpatio.files.wordpress.com/2008/05/discovery-launch.jpg

Het is een lekker weekje geweest, rustig op het werk, lekker weertje, zo'n 26C vandaag en ik ben druk bezig in de tuin. Ik had donderdag al binnen vanalles geplant, erwtjes, boontjes en staakbonen en buiten zit dat nu ook allemaal in de grond, verder mais en zonnebloemen en veel eenjarigen in de vorm van zaadjes.
De hond hield m gezelschap, eerder was ik al me haar gaan wandelen en ze heeft nu in de gaten wat de bedoeling is. We kwamen langs Kim's huis en die was net aan het opruimen van haar garagesale. Ik kreeg vanalles mee, een mooie buggy, kleren en kaarsen. Alles wat over was ging toch naar het goede doel.

Morgen vieren we onze tweede trouwdag en ik heb al een kaart gehad van Ine, bedankt zusje, lief dat je er aan gedacht hebt. Ik moet werkenvan 12 tot 9 en we stellen het traditionele crablegseten wel uit tot een andere keer, ik ben pas laat thuis en het zit er ook niet echt aan nu.

Martin heeft de afgelopen week al flink gebruik gemaakt van onze nieuwe verzekering, hij is naar de tandarts geweest en moet morgen weer terug, hij heeft een ontsteking in zijn kaak en ze gaan waarschijnlijk een tand voor onder trekken, hij gaat ook een afspraak maken voor mijvoor controle. Verder heeft hij ook al kennis gemaakt met de nieuwe dokter, heel aardig zei hij en die wil dat er een nieuwe catscan gemaakt wordt van zijn brein om een andere behandelethode te vinden voor zijn cluster hoofdpijnen.

Het is lekker rustog in huis,Martin leest, de kat slaapt en de ond is buiten aan het rondrennen. Raini is bij haar vriendje Chris en Ian ligt al de hele middag voor pampus, die is gisteravond uit geweest en heeft duidelijk te diep in het glaasje gekeken, hij was flink misselijk vanmorgen !!

De lente is echt in volle gang hier, overal zie je weer hagedisjes wegschieten en de azaleas staan in bloei, grote struiken, heggen, allemaal roze en paars. Ik zag ook winterjasmijn bloeien en in e bermen staan allemaal blauwe klokjes.

Dat betekent dat we vanaf nu ook weer op moeten letten voor slangen in de tuin en voor spinnen. De vogels fluiten zo mooi en zijn druk in de weer met nesten bouwen. Er is geen kans meer op koude nachten, we hebben op dit moment de ventilatoraan voor wat frisse lucht en alle ramen open.

Ik ga lekker koffie zettenen wens jullie allemaal een geweldige week toe

Liefs..Mariet


  • 16 Maart 2009 - 06:29

    Mariëlle:

    Lieve Mariet en Martin:

    Van harte gefeliciteerd met jullie 2e huwelijksjaar!!!!!
    Nog vele jaren erbij!!

    Liefs Mariëlle.

  • 16 Maart 2009 - 19:34

    Marion:

    Lieve Mariet & Martin,

    Wauw al 2 jaar. Super gefeliciflapstaart zou jullie hondje zeggen (als hij kon praten) maar je weet wat ik bedoel. Fijn te horen dat het allemaal lekker loopt. Geniet van elkaar en tip voor Martin is om eens iemand te raadplegen die Reiki toe kan passen. Ik ben zelf Reikimaster en heb verschillende mensen hier al goed mee kunnen helpen.

    Liefs en groetjes, Marion.

  • 16 Maart 2009 - 22:46

    Mart:

    Ha Zussie
    Ik ben harstikke jaloers op jou. Zo'n lancering in het echt zien lijkt me geweldig. Geniet van een geweldig voorjaar en tot binnenkort op skype.
    groetjes van Mart en Katrin.

  • 17 Maart 2009 - 07:48

    Yvonne:

    Prficiat Mariet.


  • 17 Maart 2009 - 22:55

    Ted Nijssen:

    Hallo Mariet en Martin,

    In vogelvlucht heb ik je verhalen gelezen. Wat me opvalt is je enthousiasme over je leven in de VS wat kan een mens zich nog meer wensen dan tevredenheid in de breedse zin. Nou Mariet dat is geweldig en voor iedereen in Nederland leuk om te lezen. Zeker voor je familie die hun dochter en zus veel zullen missen.De verhalen zeggen natuurlijk alles over jouw als persoon je positieve instelling en er iets van maken, ook al zal dat ongetwijfeld gepaard gaan met(soms) teleurstellingen en heimwee.Fijn dat je op de eerste plaats natuurlijk gelukkig bent met Martin. En nu je werk waar je hard voor hebt moeten knokken,maar het is je gelukt Mariet. PROFICIAT !!!!!
    En je maakt vanalles mee zeg, een totaal ander leven, wetten, en regels als in Nederland.En begint het al te kriebelen, ja, ja, Mariet binnenkort word je Oma, en je bent al flink aan het inkopen geslagen en zo te lezen nog altijd gek op inkoopjes doen waar je meer waardering voor hebt,niet duur en toch leuk zal jouw motto wel zijn. Hier op stox 1 gaat het ook goed. Inmiddels heb ik 2 mooie albums gemaakt van onze vakantie reis naar China van j.l. oktober/ november 2008 Verder ben ik met veel dingen bezig wat ik leuk vind (en ook wel eens wat minder leuk is) Mart is nog druk met zijn werk bezig en heeft het nog goed naar zijn zin. Met de kids gaat het ook goed,we hopen natuurlijk ook dat we op korte temijn Opa en Oma zullen worden. Maar tot op heden is er nog niets aan de hand. Mariet en Martin jullie zijn 2 jaar getrouwd, van harte gefeliciteerd en nog heel veel mooie jaren in goede gezondheid toegewenst.
    Het ga jullie goed !!!!!
    Tot een andere keer maar weer Mariet. Veel groetjes ook aan Martin.
    DAAAAG Mart en Ted Nijssen

    leuk is jouw motto !!!!!

  • 18 Maart 2009 - 09:00

    Sanneke:

    Gefeliciteerd met jullie tweede huwelijksjaar! En dat er nog maar vele jaren mogen volgen.

    Liefs

  • 19 Maart 2009 - 19:43

    Brigit:

    Heij Marietje,
    Wat vliegt de tijd toch al twee jaar man en vrouw ! Dikke proficiat van mij en een dikke knoevel. Ja je hoort het wel meestal zondags het gaat er gezellig aan toe.Ik mis je wel !!!Nou hopelijk kan ik een keer naar jullie toe vliegen en kan ik die avonturen ook eens van dichtbij komen mee maken.Ik benijd je. Nou hele dikke kus en tot zondag maar weer xxxx Brigit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 437550

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: