Pyamaparty !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Pyamaparty !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Pyamaparty !!!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

28 Januari 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Ik ben net thuis na mijn derde dag bij AT&T. Tot zover hebben we veel moeten lezen en luisteren, heel veel dingen die ik dus al weet van Call-It en Viking wat betreft klantenservice en telefoonetiquette maar morgen beginnen we echt in de systemen te werken. Ik had vandaag mijn eerste test en ben geslaagd met 90% score. We zijn met 18 nieuwe mensen in de groep en ik ga dus niet DSL internet doen de eerste maanden maar service, wat betekent, een heleboel boze klanten aan de telefoon over hun internetverbinding waar ze op wachten. AT&T loopt namelijk flink achter met het activeren, dus dat wordt leuk.
Het is een vrij nieuw gebouw in een hele nieuwe wijk, het is ruim en licht en er zijn veel lounges, waar je kunt pauzeren. Verder is er een groot terras aan de achterkant met een grasveld en een meertje, waar je niks hoort behalve vogels, heerlijk !!!

Op loopafstand is een soort minimall waar kleine restaurantjes en winkels gevestigd zijn met overal banken om te zitten. Er is namelijk niet echt wat te krijgen in ons gebouw, behalve snacks en fris, de koffie is niet gratis :(

Goed nieuws vandaag was dat de verzekeringen voor medisch en de tandarts voor mij gratis zijn. Ik kan naar de dokter, ziekenhuis en tandarts tot een bepaald bedrag, daarna moet ik het zelf betalen. Voor Martin betaal ik een bepaald bedrag en ik ga morgen proberen uit te zoeken hoeveel dit is.

Ik krijg veel complimenten over mijn Engels en iedereen vindt mi accent heel interessant.

Ze hebben veel leuke dingen die ze organiseren, maandag was gekke hoeden dag, gisteren je favoriete tshirt dag en vandaag kon iedereen in pyama komen. Je zag van die boomlange kerels in hun pyama rondlopen met reuze pantoffels in de vorm van dierenpoten aan hun voeten, het was een gezicht !!!
Morgen is het sportoutfit dag dus waarschijnlijk zijn er veel footballshirts, het is zondag a.s. namelijk Superbowl, tussen de Steelers en de Cardinals, HET sportevent van het jaar.

De auto is gemaakt en we zijn druk bezig hem te verkopen. Raini gaat waarschijnlijk maandag aan de slag in haar nieuwe baan en dan heb ik ander vervoer nodig. We hebben afgelopen weekend al voor een auto gekeken bij handelaren maar hebben besloten er eentje op craigslist te kopen, veel aanbod voor een redelijke prijs. Handelaren hier hebben namelijk geen garantie en ze vragen best veel.

We willen kijken voor een Honda Accord met versnellingen, dat is voor mij het gemakkelijkste. Ik heb ook al het boek in huis voor mijn test voor het rijbewijs. Het zijn 40 vragen en daarna moet ik afrijden. Alles bij elkaar kost dat 27 dollar...wel een heel verschil met Nederland, je hoeft hier ook niet naar een rijschool om te lessen, dat kun je gewoon met iedereen doen.

Verder ga ik dit weekend een bankrekening openen voor mijn salaris. Ik vind dat gedoe met cheques niks. Ze hebben me een redelijk salaris aangeboden, vergelijkbaar met wat ik bij Viking kreeg, alleen weet ik nog niet hoeveel er af gaat aan belastingen.
Na 6 maanden werken heb ik recht op 1 week vakantie en 6 vrije dagen dus ik zal niet eerder naar Nederland kunnen komen dan na juli.En dan heb ik nog geluk, bij de meeste bedrijven krijg en dat pas na een jaar.

Ik ga lekker eten, Martin kookt, roast in de oven en ik rammel

Veel liefs....Mariet

• 29 Januari 2009 - 10:52

Mariëlle:

Hoi Mariet,

Van harte gefeliciteerd met je baan!! Geweldig nieuws, nu maar hopen dat je er goed kunt wennen!! Ook fijn dat het met de ziektekosten goed geregeld is, wel zo belangrijk in Amerika.

Nu nog een auto en dan komt het helemaal goed!!

Als je dan weer in Nederland bent denk eens aan ons en laat je hier nog eens effe zien, vinden we zeker (ik ook) leuk!!

Hier verder alles goed...

Groetjes Mariëlle.

• 29 Januari 2009 - 11:19

Yvonne:

Van harte met je nieuwe job, en laten we hopen dat je daar net zo een leuke collega's krijgt als je had bij call-it

• 30 Januari 2009 - 10:40

Addy:

Nou... je krijgt je leven al aardig op de rit ! Dus toch nog veel geleerd bij Call-it :-)Het is hier nog steeds gezellig en altijd wat lekkers bij de koffie. Vandaag is de laatste dag van Noortje (ken je haar nog ?), ze gaat na tien jaar ergens anders werken... dus... lekkers bij de (gratis !) koffie... wel erg slecht voor de lijn... hahaha... Veel groetjes maar weer, uit Weert.

• 30 Januari 2009 - 11:18

Jeanne:

Hallo Mariet,
    Fijn dat het zo goed gaat in Amerika.Hier is het nog wat koud. Het is hier ±5 graden onder nul 's nachts. Met mamma gaat het weer redelijk. Ze was nl. gevallen op de badkamer. Haar rechterkant van het gezicht was bont en blauw,onder en rondom het oog was het zwart. Nu is het geel en nog een beetje blauw.Dadelijk ga ik even een rondje met haar wandelen. Onze kleinzoon Cas loopt al kleine stukjes. Morgen komt Maud bij ons met Cas en ze blijven dan slapen. Erg fijn vinden we dat. Vanavond gaan we bij vrienden een hapje eten en gaan bij hun in de sauna. Gezellig. Mariet,groetjes en tot schrijfs.Liefs Ger en Jeanne.